Louis' vintagegrej

Vis os dit grej

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf csso » man 12. nov 2012 22:40

Louis skrev:Tak skal i have. Jeg har også savnet det. Til gengæld har jeg fået købt og hørt en masse musik nu der ikke blev brugt penge på grej og reparationer:-) Jeg er helt sikker på det har noget at gøre med det evige "Det er jagten der er sjovest".
Men så har man ligesom prøvet det ene og det andet og nu kan man så prøve det tredje. Ind til videre har jeg ikke savnet det gamle, ellers kan det jo skaffes igen:-)

Jeg savner mere det gamle Nakamichi - det gad jeg godt ha' igen, heh, men sådan er det nok altid;) Hvis nogen ser noget af 600 serien, må de dog godt lige gi' lyd;)

Billede


Velkommen tilbage!

Her er en 620 effekt til rimelige penge

http://www.dba.dk/effektforstaerker-nak ... -87411259/
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 29 maj 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » tors 15. nov 2012 00:08

pqrannes skrev:Godt at se dig her igen, Louis. Ses vi til Tindersticks-koncerten i Århus senere på ugen?

PQR


Desværre, den er jeg ikke på. Jeg har kun whomadewho på programmet:)


Mange tak til alle for den fine velkomst-tilbage:)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf P. M. Hedegaard » tors 15. nov 2012 00:22

Hej Louis. Velkommen tilbage, men pas nu på det ikke griber om sig igen..... Måske du skulle lade den Marantz stå? :lol:

Kan du ikke fortælle lidt om, hvad du har gjort ved toppladen på Lenco'en for at den er endt kvadratisk (sådan skal min nemlig også gerne ende)? Evt. billeder?
P. M. Hedegaard
 

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » tors 15. nov 2012 00:54

Hej poul

Jobdet kan jeg godt prøve at forklare, billederne må lige vente, det kan jeg sguette finde ud af på sådan en ipad her...
Plade er naturligvis først skåret ud kvadratisk med vinkelsliber. Så er den pudset ned med fint sandpapir. Jeg har skået den så de originale monteringshuller i bunden af lenco stadig er brugbare. Herefter har jeg limet et stykke mdf fast under på på 18 mm, og skruet det fast i monteringshullerne, for en sikkerheds skyld. Mdf pladen er skået til og spartlet ud med noget metal polyfylde, det kan købes i silvan og passe til spartling af overgange mellem metal og mdf. Det pudses til, det kan være lidt svært da det hærder godt! Efterfølgende er den malet med sort maling i tre lag, det er ikke perfekt, men et rimeligt resultat af. Køkkenbordsarbejde:)

Den fungerer nu som et væk ala Garrard, og gør det egentligt ret godt. Værket er sat på gummigringe som mushrooms fra en td-124. Plinten er ikke færdig, jeg har ikke lige været så kreativ på det seneste. Men det kommer nok.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf P. M. Hedegaard » tors 15. nov 2012 01:04

Dvs, at du simpelthen har skåret afrundingen af toppladen på alle 4 sider?

Hvad har du gjort mht. afkortning? af start/stop-knappen?
P. M. Hedegaard
 

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » tors 15. nov 2012 01:12

Lige præcis. En smal sag med en god vinkelsliber. Start stop har jeg pillet ud, og skåret plastikknappen af, og monteret en knap fra en tilfældig bånoptaget. Egentligt ganske simpelt når man regner ud hvordan og hvorledes. Jeg fik ideen på lencoheaven, jeg kan se om jeg kan finde projektet.

EDIT: fandt det: http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=6808.0
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » ons 12. mar 2014 10:21

Det er efterhånden længe siden, at jeg et kommet med en update på mit grej. Der er sket en smule.
Jeg har skiftet forstærkeren ud med en gammel drøm om et sæt harman kardon citation sæt.
Effekten er citation twelve deluxe. Meget smuk forstærker og pragtfuldt lydende.
Den brændte helt sammen efter et par ugers spil, da der var lavet en mærkelig gang ikke helt så prof "forbedringer". Den er dog lavet af kyndig hånd og kan nu forhåbentlig spille i mange år. Forforstærkeren er en Citation 11, skøn forforstærker med masser af muligheder. Vil gerne have fat i en trækasse til den. Men den søgen er nok umulig.

Højtalerne er Storskrald Jamo j80. Jeg aner intet om dem, men de lyder godt. Alt Info er kærkommen:-) pladespilleren er stadig min gamle lenco:-)

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Tonni » ons 12. mar 2014 10:35

Hvor er det dejligt at se at du stadig har et godt øje til vintagegrej Louis! Og med den pladesamling du er ved at have håber jeg det bliver til mange gode hyggestunder!

Kan se den Lenco på gulvet mangler noget strøm. Er du ved at samle til et nyt projekt?
Går selv og drømmer om at smide min Ace Space arm i en lignende den her:

Billede

- Men de L75'ere er ved at være svære at finde til en god pris.

Hvad er det for en pladespiller der står på reolen? Er det den gamle L75 i en ny plint?
- Og hvilken PU har du på SME'en?

Dejligt du er tilbage!!!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf B&O Vintage » ons 12. mar 2014 10:58

Naka 600 II, står her på mit pc bord og bliver brugt, fungerer fint, jeg skal ikke selv bruge det, så hvis Louis stadig, to år senere, vil have noget af de subtile anlæg tilbage, så kan du starte her.
naka.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » ons 12. mar 2014 11:23

Tonni skrev:Hvor er det dejligt at se at du stadig har et godt øje til vintagegrej Louis! Og med den pladesamling du er ved at have håber jeg det bliver til mange gode hyggestunder!

Kan se den Lenco på gulvet mangler noget strøm. Er du ved at samle til et nyt projekt?
Går selv og drømmer om at smide min Ace Space arm i en lignende den her:

- Men de L75'ere er ved at være svære at finde til en god pris.

Hvad er det for en pladespiller der står på reolen? Er det den gamle L75 i en ny plint?
- Og hvilken PU har du på SME'en?

Dejligt du er tilbage!!!


Det har jeg absolut stadig et godt øje til.

Pladespilleren på reolen er en billig sanyo et eller andet, den er egentligt solg, og så er der den her dux:)

Billede

En sjov lille batterisag.

På den store lenco har jeg en Excel Mc-100e

Gottshalck var så flink at donere den Lenco på gulvet til mig, så jeg er ved at samle mig til et nyt projekt. Nok noget lignende mit sidste projekt, de det uden tvivl var det mest succesfulde.

Billede

Billede

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Tonni » ons 12. mar 2014 11:41

Hvor er det et smukt anlæg!

Den Excel. Er det ikke en benz i forklædning? Gætter på den er rigtig god?

Sidder og bliver helt varm ved tanken om den gode lyd det må give!
Skal blive spændende om vi må følge din fortsatte rejse!!!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » ons 12. mar 2014 12:22

B&O Vintage skrev:Naka 600 II, står her på mit pc bord og bliver brugt, fungerer fint, jeg skal ikke selv bruge det, så hvis Louis stadig, to år senere, vil have noget af de subtile anlæg tilbage, så kan du starte her.
naka.JPG


Jegs søger ikke længere efter det:) men tak for tilbuddet:-)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf r-l-b » ons 12. mar 2014 15:14

Billede

lidt ældre HK -
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » ons 12. mar 2014 16:05

r-l-b skrev:Billede

lidt ældre HK -



Det er noget lækkert grej, det helt gamle HK. Men føj hvor det koster..
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Gottschalck » ons 12. mar 2014 21:03

Nå, godt at se at Lenco'en nåede helskinnet frem. Jeg mener at Citation sættet blev testet i High Fidelity i enten 74 eller 75 og de var ret glade for det sæt.
Fin sag den lille batteripladespiller fra Dux. Har selv et par af de gamle Philips batteripladespillere og de er nu fine at medbringe
når, der skal nydes en pils i en park eller strand (langt væk fra sand!!!).
Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster