ST-Lab's lab...

Vis os dit grej

ST-Lab's lab...

Indlægaf ST-lab » man 9. sep 2013 22:59

Howdy folks,

Her følger lidt om hvad der sker i kælderrodet...

Efter en afsluttet tune-up af Akai GX-230D (uopslidelige tonehoveder!!) kom der så en Scandyna 2400 på bordet. Ja, den er tudegrim, men jeg brugte den til mobil diskotek i 70'erne. Den trak fint et par Dynacord søjler, rigeligt højt til de ungdomsklubber vi hærgede i. Nå, men den blev kun lige tilsluttet, da den sagde noget med kraftigt 100 hz brum - klart signal om at der trækkes for meget strøm.

Men så blev jeg pludselig indblandet i en budkrig om denne Tandberg TP41. Jeg fik den for 300,- spir og har lige hentet den i Struer. Den er nogenlunde pæn, antennen er hel, men AM drejekond. er groet fast. Var det helt tosset?

See ya...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
mvh / ST-lab
Brugeravatar
ST-lab
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 01 aug 2013
Geografisk sted: Det mørke Vestjylland
Lokalitet: Holstebro

Re: ST-Lab's lab...

Indlægaf X-ray » man 9. sep 2013 23:38

ST-lab skrev:....Men så blev jeg pludselig indblandet i en budkrig om denne Tandberg TP41. Jeg fik den for 300,- spir og har lige hentet den i Struer. Den er nogenlunde pæn, antennen er hel, men AM drejekond. er groet fast. Var det helt tosset? ...

Det lyder som en fair pris for sådan én... - de kan ellers virkelig være udbudt til ublu priser...!
Jeg bød faktisk lige på den hér til aften... - måske jeg satte noget igang... ;)
Tillykke med den - Jeg vil også have sådan én en dag!

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: ST-Lab's lab...

Indlægaf ST-lab » lør 28. sep 2013 13:09

Så har jeg skam anskaffet en "røre-maskine". Rørene sidder ganske vist ikke i LF signalvejen, men rør er det da... ;)

Den skal have alle lamper udskiftet, justering af detektor og måske stereo dekoder, da den periodisk ikke er glad for at slå stereo til.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
mvh / ST-lab
Brugeravatar
ST-lab
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 01 aug 2013
Geografisk sted: Det mørke Vestjylland
Lokalitet: Holstebro

Re: ST-Lab's lab...

Indlægaf ST-lab » man 13. jun 2016 12:23

Fra kælder-rode/hygge-rummet.

Der er sket en masse siden sidste opdatering, bla.a. ankomst af en Tandberg TCD330 (som venter på rem-sæt), men det seneste indkøb i sidste uge, gjorde mig for første gang til ejer af et Luxman produkt, nemlig R800.

Pænt opbygget, velspillende, men med sædvanlig/forventelig skrat i potentiometre og omskiftere, manglende skalalys og FM stereo indikering, sprunget skalasnor og lidt justering af detektor for at få signal- og midtpunktsafstemning til at vise korrekt.

I forbindelse med skalalyset, har jeg måske begået helligbrøde i nogens øjne. Men i mine egne en pragmatisk løsning, set i lyset af hvor vanskeligt det er at skaffe disse "forvokset sikring" lignende lamper. Af de 5 lamper var der kun 1 der lyste. Og oven i købet var skalapinden og stereoindkatoren også mørklagte.

Jeg havde 5 meter lysdioder fra Harald Skrald (http://www.harald-nyborg.dk/p2036/flexstrip-led-5m-ip20) som kan klippes op i mindre stykker á minimum 3 LED med modstand, der skal forsynes med 12 volt DC.

Væk med holderne til de gamle sikringer, 6 klatter hotsnot på printet, på med stripsene og tilslutning til eksisterende forsyning, dog med en diode, en lyt og en dæmpemodstand i mellem.

Resultatet blev et jævnt og klart lys - som formodenlig ikke skal skiftes igen i radioens levetid. Nej, det er ikke originalt, men det holder...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
mvh / ST-lab
Brugeravatar
ST-lab
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 01 aug 2013
Geografisk sted: Det mørke Vestjylland
Lokalitet: Holstebro

Re: ST-Lab's lab...

Indlægaf Louis » man 13. jun 2016 17:25

Det ser sgu godt ud. Originalt eller ej så skal der sgu være lys i:-)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: ST-Lab's lab...

Indlægaf ST-lab » tors 16. mar 2017 18:41

Yessss - så er der ankommet endnu en blå kasse til instrumenteringen i kælderen. Kan næsten ikke få armene ned. Nu kan der måles effekt, signaltraces m.m. :OLO:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
mvh / ST-lab
Brugeravatar
ST-lab
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 01 aug 2013
Geografisk sted: Det mørke Vestjylland
Lokalitet: Holstebro

Re: ST-Lab's lab...

Indlægaf ST-lab » man 27. mar 2017 21:31

Hvad sker der i kælder-lab: Den gamle Beolab 5000 spiller som ny - eller faktisk bedre, med nye high grade komponenter fra Bornholm, herunder bedre transistorer og nye lytter over hele linien. Nåhja, lidt "vintage-ulovligt", men driftsikkert LED lys skulle der også til. En ordentlig omgang, men det lyder til at være det hele værd. Nu skal den "bare" samles, men i aften skal der spilles og testes igennem.... :p
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
mvh / ST-lab
Brugeravatar
ST-lab
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 01 aug 2013
Geografisk sted: Det mørke Vestjylland
Lokalitet: Holstebro

Re: ST-Lab's lab...

Indlægaf ST-lab » fre 22. sep 2017 11:27

Så er der atter et ungt menneske der har set lyset (eller hørt lyden) af vintage audio og har fået sig et sæt. Efter udskiftning af remme, en sjat lytter og en h... masse lamper, står det smukt og spiller ligeså. Hvad gør man ikke for en flaske whiskey...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
mvh / ST-lab
Brugeravatar
ST-lab
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 01 aug 2013
Geografisk sted: Det mørke Vestjylland
Lokalitet: Holstebro

Re: ST-Lab's lab...

Indlægaf MAJ » lør 23. sep 2017 17:39

Det ser stadigvæk flot ud, det gamle B&O :thumbsup:
Vh Poul

les realisations de
L’AUDIOPHILE
MAJ
Tidligere P. M. Hedegaard
 
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 nov 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Hassing


Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster