Spectrum's Ting Og Sager

Vis os dit grej

Spectrum's Ting Og Sager

Indlægaf Spectrum » man 30. sep 2013 21:15

Jeg Misbruger at kunne omdøbe trådens navn. 8)

Mit Nuværende setup Består af et billigt Spånplade Stereo Rack Fra Pioneer, Det udskiftes I Næste uge med et Meget Flot Et, med LED Lister I Alle Skuffer, og meget fine Skuffer til LPer.

Min Forstærker er Enlig ankommet, Og efter lidt rengøring og alt det står den så, En Nikko TRM-750, Ikke mere en en Grim Ridse over Volume Knappen, Så er den Faktisk som ny.
Nikko 1.jpg


Så er der Min Søde Pladespiller, En Phillips Electronic 212, Som jeg fik gennem En god ven her fra Foret.
Det kan sagtens være noget herinde kender til den, den er blevet malet sort, nok pga. Ridser, og så har den fået Et normal H-P Lysnet stick sat på, i stedet for et specielt Phillips et, så vidt jeg ved. Dens Pickup er en Standard Phillips 400, Jeg har været på Jagt efter en 401 i et stykke tid, men Fik så fingere i en Gammel Rega, Som Jeg Nok Hellere vil lege lid med. Så denne fine sag går snart tilbage til Denne Her Ven.
bleh.jpg


Så er der Mine Marantz Imperial 5g, som så ofte bliver nævnt. de er faktisk Helt fantastiske i den lange ende.
De Trænger til en gang Møbel/Træ Lak tror jeg, Og så Er Jeg MEGET Interesseret i et paar originale Fronter, Det kan være at hvis Vores Bruger Fredmarantz falder over tråden, at han kan Hjælpe. Jeg kan dog pga. Lysforhold ikke tage billeder af dem lige nu.

Som Det Står :
IMG_20131123_214753.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Spectrum lør 23. nov 2013 23:28, rettet i alt 3 gange.
Kender lidt til lidt af hvert, mest solidstate grej, men lærer PT også om Rør.
Stor Fan af Technics Og Zenith.
Brugeravatar
Spectrum
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: 28 sep 2013
Lokalitet: Ribe

Re: Lidt af Mit!

Indlægaf spuncut » man 30. sep 2013 22:53

SA-8100 !!! ÅÅÅÅHHH nej dog...helligbrøde, den må da ikke gå tabt !!!
Prøvede du ikke med bestikkelse ??
Den havde jeg nok scoret, no matter what.
Snuppede lige en Jamo subwoofer her den anden dag, dog mest pga. tilslutningsbøsningerne. Passer lige til mit DIY wattmeter, mere om det en anden gang.
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Lidt af Mit!

Indlægaf Fredmarantz » man 30. sep 2013 23:50

ja- dét....gør sgu ondt at høre om den SA-8100 - Schade!!! :QQS: :QQS:

Alene af den grund tør jeg knap nærme mig de bokse, hvor disse sager står i her i Herning. Tænk, hvis jeg skulle få øje på en skat og den ikke kunne reddes ud .... Jeg holder mig væk.

Ellers et par fine Marantz-højttalere i dit anlæg. Mange mener, at der er god lyd i disse.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Lidt af Mit!

Indlægaf Spectrum » tirs 1. okt 2013 11:14

Jeg prøvede det hele, selv ejeren fik bud på kolde kontanter, men Intet at gøre. Det nedgjorde både mig og Kæresten som sammen med min mor forebyder mig at gå der til for en anden skuffelse igen. det måske smart nok gjort.
Og det lyder som et godt fund, Spuncut. Hvis i magter prøve, så Se om Provas har en genbrugsplads i nærheden, de er knap så strenge og har egne regler. og Ja Fred, De Spiller altså godt, havde min far til at lege lidt med deres crossover, Så nu er der flere Meds at høre, De lyder lidt, bare lidt slidte efter årende, men det gør mig skam intet, da de ikke bliver belastet over 15w alligevel. :)
Kender lidt til lidt af hvert, mest solidstate grej, men lærer PT også om Rør.
Stor Fan af Technics Og Zenith.
Brugeravatar
Spectrum
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: 28 sep 2013
Lokalitet: Ribe

Re: Lidt af Mit!

Indlægaf spuncut » tirs 1. okt 2013 13:41

Måske trænger delefilteret til en renovering, der er en hel del brugere her på forummet som excellerer i det.
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Tingester og Dimser +

Indlægaf Spectrum » man 16. dec 2013 23:34

Bleh.jpg

Fandt sådan En Sony TC-117 i En Kasse med mange andre ting, og Jeg Får meget lavt output, med tonsvis af distortion, Nogle gange Skriger den også på en meget høj frekvens, Nogen der har nogle råd?
Havde snakket med en ven om det, Men det nåede jeg aldrig tilbage til at svare ham. (Undskylder mig lige!)
Den er ellers meget sød, den skal har ny rem, da den gamle er meget blød og ikke speciel god.

Et spørgsmål jeg dog har ud af ren interesse, Er der Decks, med nogen i stilen af Direct-Drive? Altså uden Rem, og uden støj?

-Spectrum
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Kender lidt til lidt af hvert, mest solidstate grej, men lærer PT også om Rør.
Stor Fan af Technics Og Zenith.
Brugeravatar
Spectrum
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: 28 sep 2013
Lokalitet: Ribe

Re: Spectrum's Ting Og Sager

Indlægaf ST-lab » man 16. dec 2013 23:46

Jeg tror at du skal få renset optage-omskifteren. Det er en forholdsvis lang (nok den længste) omskifter på hovedprintet og den har det med at irre. Hvis du motionerer "Record" knappen nogle gange samtidig med at du holder "Stop" knappen nede, så kan du sikkert høre at støjen/forvængningen ændres eller måske lige frem forsvinder. Jeg har oplevet dette problem mange gange, seneste tilfælde var den skyld i en ikke hørbar højfrekvent tone, som dræbte udgangen på en Beomaster 4400 ved lidt mere en moderat styrke..
mvh / ST-lab
Brugeravatar
ST-lab
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 01 aug 2013
Geografisk sted: Det mørke Vestjylland
Lokalitet: Holstebro

Re: Spectrum's Ting Og Sager

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 17. dec 2013 00:20

ST-lab skrev:Jeg tror at du skal få renset optage-omskifteren. Det er en forholdsvis lang (nok den længste) omskifter på hovedprintet og den har det med at irre.

Jeps - REC/PLAYBACK-omskifteren er et svagt punkt i rigtig mange forskellige Sony cassette-optagere.
Når de fejler giver det en grim lyd fra sig (hylen eller fiskekutter-agtig…)
Om det er nok at rense dem, véd jeg ikke, men det skal da prøves først.
I gamle dage - da de stadig kunne fås, skiftede men dem ud.
Mand - jeg har loddet mange af de lange omskiftere ud og ind back in the days...
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Spectrum's Ting Og Sager

Indlægaf Spectrum » tirs 17. dec 2013 10:27

Fedt, tak for input Drenge, det skal prøves når jeg kommer hjem.
Kender lidt til lidt af hvert, mest solidstate grej, men lærer PT også om Rør.
Stor Fan af Technics Og Zenith.
Brugeravatar
Spectrum
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: 28 sep 2013
Lokalitet: Ribe

Re: Spectrum's Ting Og Sager

Indlægaf Spectrum » fre 20. dec 2013 19:38

Jeg Lod mærke til at når jeg spillede med mine Ret så nye Jamo'er Som "Main" Eller som "Sæt 1." Så lød bassen som i sådan en Brian Fyrs bil, hvor han lige havde smidt 40 18" tommers i, eller hva fan de nu gør. Jeg tog enhederne ud, og så kan man sagtens høre i Free-Air, at de ikke dur mere, jeg købte sættet sådan... og nu aner jeg ikke hvad størrelse enhederne er, er de 5.5 eller 6 eller 6.5? Det er et sæt Jamo Cornet Jubilee, Og jeg kunne ikke finde information og Enheds størrelse nogen steder overhoved, og ville elske lidt hjælp!

-Spectrum
Kender lidt til lidt af hvert, mest solidstate grej, men lærer PT også om Rør.
Stor Fan af Technics Og Zenith.
Brugeravatar
Spectrum
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: 28 sep 2013
Lokalitet: Ribe

Re: Spectrum's Ting Og Sager

Indlægaf Spectrum » fre 10. jan 2014 16:16

At Prøve Lidt nyt Kan vel ikke skade.

IMG_20140107_213803.jpg


Savler dog ved tanken om et sæt S75 Med Fusser til...

-Søren
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Kender lidt til lidt af hvert, mest solidstate grej, men lærer PT også om Rør.
Stor Fan af Technics Og Zenith.
Brugeravatar
Spectrum
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: 28 sep 2013
Lokalitet: Ribe


Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 79 gæster