PQRs hifi-helvede - the end

Vis os dit grej

Re: PQRs hifi-helvede - nu med B&O i OB

Indlægaf pqrannes » fre 19. okt 2012 21:57

Tube mania skrev:Dette selskab kan jeg vist også være med i...jeg har disse 2 flotte og stort set fejlfrie Kino højtalere...

Billede


Sidste nyt fra dette vintagehifi-hjørne er bl.a. at Tube Mania har været så venlig at forære mig de to Super Symfoniske Bofa basser. Nu står de her og venter på at jeg får drømt færdig. Mulighederne er måske mange. Jeg var jo heldig, også, at købe et Bofa/B6O diskant cellehorn (se viewtopic.php?f=565&t=2726) og har nu forskellige Bofa dele at bygge med.

2 basser, en fuldtone (som mellemtone?) og diskantcellehornet. Mon ikke der er til en hel (mono) biografvæg lidt i stil med denne:

Billede

, som D.Duck tidligere har bragt på banen.


Uha, der er nok at drømme om. Lige nu svømmer jeg væk til Siemens Klangfilm OB grejet og min nye Scott Nixon rør DAC, samt en clone rørforstærker som angiveligt bygger på en vintage McIntosh C22. Der er i alt fald én (uformuleret) drøm, der er blevet virkelighed.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PQRs hifi-helvede - nu med mere Bofa

Indlægaf pqrannes » fre 9. nov 2012 21:42

Nuvel, det blev tid at lade den fine Strathclyde grammofon med Mørch arm (viewtopic.php?f=558&t=1776&p=14789&hilit=transcription#p14789) hvile lidt.

Og rå musik skal vel spilles af et råt anlæg, ikke sandt? Så det blev tid at sætte en plade på en rå, hjemmelavet "transcription" grammofon: viewtopic.php?f=558&t=1712&p=14169&hilit=transcription#p14155

Pickuppen er den drillesyg Denon DL-103 her: viewtopic.php?f=558&t=1721&p=14750&hilit=transcription#p14750. Men det giver faktisk, nu hvor transcription grammofonen er tilbage i 'racket' ikke mange problemer.

Slet ikke, når man spiller rigtig rå - chicken shack - musik som denne:

Billede
[Link Wray: LInk Wray]

Anlægget? McIntosh pre-clone, Siemens Klangfilm 'monoblokke' og Siemens-ditto fuldtoner i OB (i baggrunden står en Fisher X-100 og et par Jealvox Sound Monitors og griner) .

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PQRs hifi-helvede og en mægtig konstellation

Indlægaf pqrannes » tirs 8. jan 2013 23:02

Status en tirsdag aften i januar:

Billede

Hyggestund i herreværelset med kusmi-te, Melody Gardot via Sansui AU-9500 og et par JBL L100T (en mægtig konstellation, hvad enten man kan li' den slags lyd eller ej).

JBLerne kan i øvrigt prøvelyttes her på adressen og købes, hvis det skal være: http://www.dba.dk/hoejttaler-jbl-l100t- ... -88815282/. Måske Aqrannes, som er den egentlige sælger, giver lidt vintagehifi-rabat. Ellers giver jeg et glas bourbon til.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PQRs hifi-helvede og en mægtig konstellation

Indlægaf Tonni » tirs 8. jan 2013 23:26

Hvad er nu det Peter? Fire stk Siemens, der står og vansmægtes...?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: PQRs hifi-helvede og en mægtig konstellation

Indlægaf pqrannes » tirs 8. jan 2013 23:37

Tonni skrev:Hvad er nu det Peter? Fire stk Siemens, der står og vansmægtes...?


Tonni, der er kun 3 stk. single ended el84 Siemens forstærkere; den fjerde er forkert og for let. De to spiller næsten dagligt, den tredje er reserve eller så skal den snart trække to 15'' Philips basser i OB.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PQRs hifi-helvede og en mægtig konstellation

Indlægaf Tonni » tirs 8. jan 2013 23:46

OK Peter. Troede lige bestanden var udvidet... Er den lette den med EL95'ere? Eller den lille SE'er?

Hvordan er dine weekends ellers her i vintermånederne? De OB'ere trækker godt nok mere end rimeligt er! :lol:

Mvh. Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: PQRs hifi-helvede og en mægtig konstellation

Indlægaf pqrannes » tirs 8. jan 2013 23:53

Tonni skrev:OK Peter. Troede lige bestanden var udvidet... Er den lette den med EL95'ere? Eller den lille SE'er?

Hvordan er dine weekends ellers her i vintermånederne? De OB'ere trækker godt nok mere end rimeligt er! :lol:

Mvh. Tonni


Den fjerde er nu også en SE el84, men uden ordentligt jern. Model Sf V 6.4 hedder den: http://www.tube-classics.de/TC/Klangfil ... %206-4.htm.

Det vil være nemt at finde en søndag eftermiddag i januar eller februar til at sidde i OBernes skær, så kom bare an. Det kunne være skønt at få JBLerne ud først - men ellers må de bare stilles til side igen.

PQR
Senest rettet af pqrannes man 2. dec 2019 22:50, rettet i alt 1 gang.
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PQRs hifi-helvede og en mægtig konstellation

Indlægaf Tonni » ons 9. jan 2013 00:06

Mange tak! - Vender tilbage... ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: PQRs hifi-helvede og en mægtig konstellation

Indlægaf pqrannes » lør 12. jan 2013 23:34

Oj, oj, hvis andre gamle (post-)punk-typer kom forbi og hørte The Cure: "Seventeen Seconds" (på vinyl):

Billede

på de hersens JBL L100t trukket af min Sansui AU-9500 (som bliver her!), så var de JBLer sgu hurtigt solgte.

Sådan et par 12'' JBL basser i studiekvalitet skal man ikke kimse ad.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PQRs hifi-helvede og en mægtig konstellation

Indlægaf mickr » søn 13. jan 2013 05:59

Åhr pis: Hvad er din bedste pris på 17 Seconds og de højttalere?
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: PQRs hifi-helvede og en mægtig konstellation

Indlægaf bjerager » søn 13. jan 2013 10:24

Savle, savle - Cure pladen har jeg, men de højtalere, uhm, bare jeg havde plads, men så skulle jeg af med mine ar10pi, og jeg er ikke sikker på at det er et godt bytte..
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: PQRs hifi-helvede og en mægtig konstellation

Indlægaf pqrannes » søn 13. jan 2013 23:19

mickr skrev:Åhr pis: Hvad er din bedste pris på 17 Seconds og de højttalere?


Jeg må lige - helt uden dramatik - slå fast at pladen med The Cure ikke er til salg.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PQRs hifi-helvede og en mægtig konstellation

Indlægaf mickr » søn 13. jan 2013 23:33

pqrannes skrev:
mickr skrev:Åhr pis: Hvad er din bedste pris på 17 Seconds og de højttalere?


Jeg må lige - helt uden dramatik - slå fast at pladen med The Cure ikke er til salg.

PQR


Klart nok ;)
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: PQRs hifi-helvede og en mægtig konstellation

Indlægaf pqrannes » tors 21. feb 2013 22:48

Min jagt på at få open baffle basser knyttet til mit Siemens Klangfilm er vist gået ind i en ny fase.

Venlige HMT sendte mig et link (http://alto-hojttaler.dk/?wpsc_product_ ... t-til-demo), hvoraf det fremgik at Alto-manden i Bøvlingbjerg i Vestjylland bortgav nogle demo-udgaver af hans OB-kabinetter. Efter lidt tilløb kontaktede jeg ham (Alto-manden) i går og spurgte til de OB til 15'' enheder, han ville give bort. "Ja, de er der endnu" skrev han tilbage med vestjysk præcision.

Jeg lavede i dag en telefonisk aftale og rullede ud på eftermiddagen den gamle (næste vintage) Mercer til Bøvlingbjerg.

Nu står den første af de to flotte bøgekrydsfiner-OBer her og spiller med en af de 15'' Philipsenheder, som jeg fik til sidste træf og siden har sat nyt (kraftigt) kantophæng på:

Billede


Billede

(Undskyld de mørke og rodede billeder - jeg hygger mig og rydder op i morgen).

Endnu er den bare sluttet til den ekstra udgang på mit værkstedssetup og spiller, skåret af oventil af et gammelt Gamma-delefilter, sammen med værkstedssetuppets primære højttalere. Men det lover godt. Og som underboen, Aqrannes siger; den går vist dybt ned.

Nu mangler jeg bare at finde en ægte vintage stereo effektforstærker (ikke nødvendigvis m. rør) og at sammenstykke et delefilter, der gør at Philips-enhederne skæres af lige der, hvor Siemens Klangfilm 8''erne naturligt rulle af. Det skal nok komme.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PQRs hifi-helvede - på vej mod OB-basser

Indlægaf Boptilyoudrop » tors 21. feb 2013 23:06

Er der sider på i begge sider? Den er ret stor den der ting der :cool1:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster