PQRs hifi-helvede - the end

Vis os dit grej

Re: PQRs hifi-helvede - på vej mod OB-basser

Indlægaf pqrannes » tors 21. feb 2013 23:16

Boptilyoudrop skrev:Er der sider på i begge sider? Den er ret stor den der ting der :cool1:


Ja, der er sider/flanger på begge sider. Og lille er den ikke lige frem, selv om højttalerstørrelse jo er noget relativt, når man kommer fra et hjem med Jealvox Sound Monitors; den måler 55 x 40 ved gulvet og er ca. 100 cm. høj. Men et spændende bekendtskab er den.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PQRs hifi-helvede - nu med lidt Tandberg, igen.

Indlægaf pqrannes » ons 29. okt 2014 22:21

Som bekendt er underboen (Aqrannes) rendt med mine Tandberg Studiemonitors, og nu, hvor der endda er udsigt til at han snart flytter hjemmefra, må man være om sig for ikke at ende med et helt Tandberg-tomt hus (undskyld X-Ray m.fl.).

Det var jeg så i dag, altså om mig. Ca 30 minutter (tror jeg) før den gode vintagehifi.dk-bruger Edge var forbi Genbrugsland på Gl. Skivevej, var jeg der og spottede et par store højttaler. Store, sortlakerede, men slidte, især på hjørnerne, var de, karakteristiske alu-lister på siden af fronten, skrueterminaler til ledningerne (en skrue manglede) men ingen logoer på fronterne, hvor den ene havde en revne i stoffet. Først da jeg fik den ene front af så jeg "TL-5020".

Jeg løftede dem - 2 x 17 kg - ud til disken i ét hug; det skulle jeg ikke have gjort, da jeg var lige ved at vælte foran hele den kaffedrikkende og kagespisende personalegruppe, da jeg skulle sætte dem fra mig på gulvet.

Prisen var ok, så den handel var hurtigt på plads.

Sådan så de ud på Aqrannes' værelse, hvor de lige var inde og sige farvel til SMerne:

rsz_1img_20141029_171700.jpg


rsz_img_20141029_171710.jpg


Nu spiller de dejligt her i mit hifi-helvede.

PQR
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PQRs hifi-helvede - nu lidt tættere på monovinylafspilni

Indlægaf pqrannes » man 6. apr 2015 15:57

En "Garrard" grammofon blev set til salg på nettet (viewtopic.php?f=561&t=29&p=58094#p57994) og nu står den her.

Armen er den sjoveste del, værket er - som nævnt i set-til-salg-tråden -en Delphon og sådan en har jeg allerede:

Billede

Der er tale om en Garrard TPA/ transcription tonearm fra 1957. Den dur til mit monosetup.

Her er den også:

Billede

En sjov feature er at armen kan skyde ud og skrifte længde fra 9 tommer til 12 tommer.

Der skal lige lidt rengøring mm til, måske skal den rewires med en blødere ledning (og til mono?), der mangler en lille plade på toppen af headshell'en og så skal der findes en passende pu. Værket - det ene eller det andet - skal også også lige bringes tilbage i topform.

Men så er vi der også.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PQRs hifi-helvede - nu lidt tættere på monovinylafspilni

Indlægaf Tube mania » man 6. apr 2015 19:28

Flot...ser spændende ud.. :)
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: PQRs hifi-helvede - nu lidt tættere på monovinylafspilni

Indlægaf pqrannes » man 6. apr 2015 19:33

Så fik jeg skilt armen fra Delphonværket:

Billede

Det lignede hvidt plastic men er selvfølgelig Garrard (301)-agtigt metal. Jeg skal lige ha' poleret det blanke på armen, så er den fin.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PQRs hifi-helvede - nu lidt tættere på monovinylafspilni

Indlægaf No1 » man 6. apr 2015 20:00

Arh, den arm er sgu fed :thumbsup: - til lykke med den !
Bringer minderne tilbage til Roskilde Festival 2012 hvor Blue Flamingo
kørte sine helt fantastiske shows med MASSIV info om de 78'ere hans stod og fyrede
af på pladsen inden festivalen startede :
Blue Flamingo Roskile 2012 - 01.jpg

Blue Flamingo Roskile 2012 - 02.jpg

Hva' så - ser vi også dig PQR på slap line til årets Roskilde Festival ? :p
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
No1
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 01 mar 2013
Lokalitet: Hellerup

Re: PQRs hifi-helvede - nu lidt tættere på monovinylafspilni

Indlægaf evox » man 6. apr 2015 21:15

Eller til næste års Vintage-træf....du har knap et år og øve i... :lol:
evox
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 10 feb 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Re: PQRs hifi-helvede - nu lidt tættere på monovinylafspilni

Indlægaf pqrannes » man 6. apr 2015 21:24

No1 skrev:Arh, den arm er sgu fed :thumbsup: - til lykke med den !
...
Hva' så - ser vi også dig PQR på slap line til årets Roskilde Festival ? :p


evox skrev:Eller til næste års Vintage-træf....du har knap et år og øve i... :lol:


Bare vent, til den kommer op og kører, så folder jeg mig ud som DJ-mononucleosis med etnisk DJ'eri på både træf og landsdækkende festivals. Det bliver en fest.

PQR

PS: det der Blue Flamingo ser ellers fedt ud.
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PQRs hifi-helvede - nu lidt tættere på monovinylafspilni

Indlægaf No1 » man 6. apr 2015 21:48

Uuhh - det lyder godt ! På ingen måde for at forplumre din fine tråd her, så får du alligevel et par links hvis du skulle mangle inspiration når du går live :p
https://www.youtube.com/watch?v=dZMDGKEV3nw
http://www.blueflamingo78.com
Manden er helt vildt flink og imødekommende - fortalte ham at jeg havde en Delphon GS5 (hvilket han udmærket godt vidste hvad var) - han var dog mest til Garrard og mere på et proff, brugsmæssigt plan - vistnok ikke på teknik-niveau.... og så er der vist også ved at være lukket for box 1 herfra ;)
Brugeravatar
No1
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 01 mar 2013
Lokalitet: Hellerup

Re: PQRs hifi-helvede - nu med lidt Tandberg, igen.

Indlægaf acj1980 » tirs 7. apr 2015 08:30

pqrannes skrev:Som bekendt er underboen (Aqrannes) rendt med mine Tandberg Studiemonitors, og nu, hvor der endda er udsigt til at han snart flytter hjemmefra, må man være om sig for ikke at ende med et helt Tandberg-tomt hus (undskyld X-Ray m.fl.).

Det var jeg så i dag, altså om mig. Ca 30 minutter (tror jeg) før den gode vintagehifi.dk-bruger Edge var forbi Genbrugsland på Gl. Skivevej, var jeg der og spottede et par store højttaler. Store, sortlakerede, men slidte, især på hjørnerne, var de, karakteristiske alu-lister på siden af fronten, skrueterminaler til ledningerne (en skrue manglede) men ingen logoer på fronterne, hvor den ene havde en revne i stoffet. Først da jeg fik den ene front af så jeg "TL-5020".

Jeg løftede dem - 2 x 17 kg - ud til disken i ét hug; det skulle jeg ikke have gjort, da jeg var lige ved at vælte foran hele den kaffedrikkende og kagespisende personalegruppe, da jeg skulle sætte dem fra mig på gulvet.

Prisen var ok, så den handel var hurtigt på plads.

Sådan så de ud på Aqrannes' værelse, hvor de lige var inde og sige farvel til SMerne:

rsz_1img_20141029_171700.jpg


rsz_img_20141029_171710.jpg


Nu spiller de dejligt her i mit hifi-helvede.

PQR


Nu hvor jeg har kigget lidt nærmere på sættet skuffer det mig egentlig meget at Tandberg har brugt de kedelige skrigende diskanter, især når man tænker på hvor gode de store 1½" diskanter fra SEAS er, og de er tilmed fra Norge
acj1980
 

Re: PQRs hifi-helvede - nu lidt tættere på monovinylafspilni

Indlægaf pqrannes » ons 6. maj 2015 22:06

Ja da, min Agos Lustra GST-1 på min diy transkription-grammofon:

Billede

har jeg været super glad for. Og godt ser det ud.

Men når nu Aqrannes (hjemme fra Tandberg Studiemonitor/Luxman-combo/Ortofon TD124-grammofon-setuppet i Aalborg) tilbyder at bore de nødvendige huller i det ekstra, men umalede, armboard, jeg har liggende, er det vel tid at slå til.

Jeg målte armboardet ud: 212 mm fra pladetallerkencenter til hul beregnet på en Mørch UP4 og så passer samme hul endda til min nyindkøbte snart-mono-klare Garrard arm (se evt. her: viewtopic.php?f=569&t=479&p=58134&hilit=garrard#p58121), og Aqrannes borede hullerne i værkstedet.

Her er resultatet i hyggeligt aftenlys:

Billede


Og hvordan lyder det så?

Det lyder godt. Jeg må nok indrømme, at selvom Lustra GST-1/Denon DL-103 comboen lyder mageløst godt med Kraftwerk og Yello, så smelter denne combo - UP4 med Ortofon mc200 bedre igennem med den slags akustisk musik jeg oftest lytter til på mit OB setup. Det er fuldendt (for nu).

Glad igen.

PQR
Senest rettet af pqrannes ons 3. feb 2016 21:30, rettet i alt 2 gange.
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PQRs hifi-helvede - nu med nye huller i armboard

Indlægaf his067 » ons 6. maj 2015 22:50

MC200....en undervurderet pickup. Det var ikke før Jubilee at Ortofon brugte de samme principper (Neodymium ring-magnet, boron nålerør, & 'Wide range damping').
MC200+Mørch ICA200 med vdH nål er rigtigt god.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3824
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: PQRs hifi-helvede - glade ferievinyler

Indlægaf pqrannes » lør 18. jul 2015 21:23

Det blev jo ikke til en rejse til Rom (jf. http://www.vintagehifi.dk/forum/viewtop ... pqr#p60355), men tre skønne sommerferieuger i vintagehuset blevet det dog til. Og når nu man er i Danmark, og der er genbrugsbutikker og loppemarked alle steder, skulle pokker stå i ikke lige at kigge forbi og se om det ikke skulle stå en vinylplade eller to. Det gjorde der.

Her er sommerens høst til inspiration (eller misundelse):

Bad ass country (som en der forsøgte at lokke pladen fra mig i butikken kaldet det) med Joe Ely:

Billede

En tidlig Steely Dan-plade, som måske kan holdes ud (jeg får jo knopper af Aja m.fl.):

Billede

En plade med for mig ukendte Troggs:

Billede

Syremusik fra 1967 med Vanilla Fudge, som jeg glæder mig at stifte nærmere bekendtskab med:

Billede

Live plade med Sammy Davis Jr (kan man mon holde ham ud?):

Billede

Tidligt elektronisk "klassisk" musik med Pierre Henry:

Billede

Samtidig opsamling af sluttresser musik:

Billede

Det ondest Atco instrumentale R&B/soul musik:

Billede

En plade med Captain & Tennille (som jeg altid gerne har vil høre):

Billede

Fed soul (?) med Solomon Burke:

Billede

Og en lille dansk soft jazzsangerindeperle (?):

Billede

samt en lille håndfuld andre, gode plader.

Indtil videre har jeg kun hørt Joe Ely (som lever op til bad ass ryet) og Vanilla Fudge, som passer godt til mine store horn.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PQRs hifi-helvede - nu fede ferievinyler

Indlægaf pqrannes » lør 18. jul 2015 21:33

Og - øj - min søde datter gav mig denne spændende plade i sommerfødselsdagsgave:

Billede

Hun havde hørt en bid af den i pladebutikken og slog til; den bliver vist spændende at lytte til.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PQRs hifi-helvede - nu fede ferievinyler

Indlægaf B&O Vintage » søn 19. jul 2015 12:52

Lækre loppe fund. MEN Troggs. Aldrig hørt? Denne har du hørt vel? Tre- fire akkorder havde de....https://www.youtube.com/watch?v=Hce74cEAAaE

Jeg har singlen stadig. Fødseldags gave i 1966. ;)
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster