Luxman-man også tog jeg mig sammen.

Vis os dit grej

.... og så tog jeg mig sammen.....

Indlægaf Luxman-man » tirs 6. jan 2015 20:00

Hej alle. Efter lang tids plankeværks kiggeri har jeg fået mig en profil. og hermed følger vel også en eller anden forpligtigelse for at dele med jer i billedform, hvad jeg udover øjet og så i fulde drag nyder med ørene.
Oprindelig startede interessen for Hi-fi med tonsvis af reklamer oppe på værelset sammen med min far. Da han var lidt mere købestærk end en SU understøtter studerende, ja så gik han skridt for skridt den ene retning medens jeg var over de obligatoriske Gamma monitor, en Marantz 1150D, high speed Revox, Jørn Mylius og DR. Og meget meget mere.......
Utallige gange har vi sammensat imaginære konstellationer, med Linn, Kef transmission line, fantastiske stunder, drømme, afbrændte enheder, ture til Audio scan, Dragsbæk, AC huset, Fona og hvad de nu ellers alle sammen har i Ålborg. Nu er anlægget mit, et par DM7 og en B2-50, er lagt på lager og en del flere enheder er købt til.
som konstellationen er på billedet består det af: Luxman C -1000 forforstærker, T 110 tuner, en M 6000, 2 M 4000, en Beogram 4004 pladespiller, 2 stk. Nakamichi EC 1000 delefiltre, og sluttelig er par 100 % hjemme konstruerede og byggede kopier af JBL´s S8R Olympos. Denne konstellation er uovertruffen til dynamikholdig musik. Forestil jer Saga in Transits fantastiske trommesolo, eller Seek and Destroy med Metallica, til Pink Floyd, BTO, Gasolin osv.
Men når det skal være et godt stykke under 124 DB, og en kop kaffe, skal nydes med en avis, til lidt akustisk så er der det lille anlæg en Luxman L80V integreret forstærker, T88V tuner, over et par Kef Corelli. Den gamle Brüel og Kjær lydmåler reddede jeg fra en container ude på min arbejdsplads, den har givet anledning til rigtig mange sjove eksperimenter, men alle ender med at øret er måleudstyret overlegent, syntes jeg. Skulle nogle undre sig over de 2 fjernsyn, tja så må jeg indrømme at den ene bruges som mp3 afspiller, og den anden hvis en pludselig lyst til at se lidt nyheder så er muligheden der, naturligvis over begge anlæg. ;)
Ps. skulle en af jer derude være træt af en M 2000 tja så mangler jeg den til at drive mine "elektrostat" hovedtelefoner...... :lol: :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Fra vinyl over Beogram 4004, tape på A77 eller Akai D 570, Luxman C1000, 2 stk Nacamichi EC100, Luxman M6000 + M6000 + M4000 + M4000, Jbl Olympos til mine ører.

I don't always listen to Black Sabbath But when I do, so do the neighbors
Brugeravatar
Luxman-man
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 05 jan 2015
Lokalitet: Fredericia

Re: Luxman-man også tog jeg mig sammen.

Indlægaf Tonni » tirs 6. jan 2015 22:09

Velkommen til Lux"man" :)

En særdeles imponerende "debut"! :OLO:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Luxman-man også tog jeg mig sammen.

Indlægaf MDA » tirs 6. jan 2015 22:13

Velkommen til som nu aktiv bruger på vintagehifi ;)

Mange fine ting du har til at stå på loftet, ser ud til der smæk på hjemme hos dig.
Elsker at du har 2 fladskærme, så er der sgu feng shui i din opstilling [beer2]

Har flyttet din tråd så du får din egen "brugergalleri tråd"
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3368
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Luxman-man også tog jeg mig sammen.

Indlægaf Gottschalck » tirs 6. jan 2015 22:19

Bifalder også her. Det ser flot ud.
Velkommen til.
Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Luxman-man også tog jeg mig sammen.

Indlægaf Struktør » tirs 6. jan 2015 22:31

Det ser sgu godt ud
Velkommen til :Thumpsup:

Med venlig hilsen
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Luxman-man også tog jeg mig sammen.

Indlægaf hificlassic » tirs 6. jan 2015 22:40

Velkommen til
Har du selv lavet JBL kabinetterne? Jeg tænker på finering og blå maling. De er vildt flotte.
Har selv haft M6000 og C1010 og faktisk c5000a og M4000a. Det er vildt lækkert grej.
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Luxman-man også tog jeg mig sammen.

Indlægaf Luxman-man » tirs 6. jan 2015 23:45

Jo de er skam hjemmelavet, lige et par billeder fra processen.....
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Fra vinyl over Beogram 4004, tape på A77 eller Akai D 570, Luxman C1000, 2 stk Nacamichi EC100, Luxman M6000 + M6000 + M4000 + M4000, Jbl Olympos til mine ører.

I don't always listen to Black Sabbath But when I do, so do the neighbors
Brugeravatar
Luxman-man
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 05 jan 2015
Lokalitet: Fredericia

Re: Luxman-man også tog jeg mig sammen.

Indlægaf spuncut » ons 7. jan 2015 00:57

Flot arbejde der mr. Luxman-man og velkommen til :Thumpsup:
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Luxman-man også tog jeg mig sammen.

Indlægaf Torben » ons 7. jan 2015 02:05

udsøgt - lyder det bare halvt så godt som det ser ud så er det flot lyd!
hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Luxman-man også tog jeg mig sammen.

Indlægaf hificlassic » ons 7. jan 2015 02:12

Virkelig flot arbejde. Hvilken farve blå har du brugt?
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Luxman-man også tog jeg mig sammen.

Indlægaf Luxman-man » ons 7. jan 2015 09:46

Hej Hificlassic, det er lidt en længere historie, jeg søgte rundt på nettet og fandt en amerikansk opskrift, men denne kunne ikke konverteres til noget dansk, jeg endte med en meget lavpraktisk løsning, jeg downloadede en del billeder og gik så ned til den lokale farvehandler, sammen med en gammel JBL brocure, så lagde vi sammen og dividerede og fremstilllede en farve, der efter vores overbevisning ramte, har en slat tilbage, hvis du er interesseret kan jeg kigge på dåsen og se om opskriften står på den. mvh.
Fra vinyl over Beogram 4004, tape på A77 eller Akai D 570, Luxman C1000, 2 stk Nacamichi EC100, Luxman M6000 + M6000 + M4000 + M4000, Jbl Olympos til mine ører.

I don't always listen to Black Sabbath But when I do, so do the neighbors
Brugeravatar
Luxman-man
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 05 jan 2015
Lokalitet: Fredericia

Re: Luxman-man også tog jeg mig sammen.

Indlægaf NikonSP » ons 7. jan 2015 14:39

Hej Luxman-man!
Velkommen til :thumbsup:

Fabelagtigt flot setup :Thumpsup: :Thumpsup: Der er vel ikke rigtigt andet at sige :cool1:

Men du slipper ikke så let :lol: Der er jo straks en masse spørgsmål, som presser sig på:
Hvor stort er dit rum på den anden led? Det ligner en 1. sal med skrå vægge?

Og så de højttalere, du har bygget:

Enhederne:
Et S8R system skulle/kunne være LE15/PR15 - 375 + HL93 - 075 - LX5/N7000
Men det er ikke helt det, du har brugt. Kan du fortælle, hvad du præcis har brugt.

Kabinetterne:
De oprindelige Olumpus kabinetter var vel mest en 70'er opfindelse, med udskårne trægitre osv.
Så blev der i midt 70'erne fremstillet danske palisander kabinetter til S7/S8, som man så derefter monterede JBL enheder i. Hvad er det for tegninger du har brugt og hvor fandt du dem? Det ser ud, som frontbaflen står lidt på skrå, - er det rigtigt? Spændende, hvis du ville fortælle lidt om det højttaler projekt :roll:

S7/S8 og afledte varianter var ren kult i mine unge dage(70'erne). Det var dem, som mange drømte om, men som langt de færreste nogensinde kom i nærheden af :( Men som det er lige nu, har jeg lovning på at 'arve' et sæt originale JBL Olympus S8R, - når ejeren bestemmer sig til at ville af med den :Thumpsup:

Jeg kunne måske i ventetiden bygge et par S8R i moderne kabinetter som dine. Det ser helt fantastisk godt ud og udseendet er på sin vis meget mere 'stuevenligt/nutidigt' end de oprindelige!!

Vh/
Harvey
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: Luxman-man også tog jeg mig sammen.

Indlægaf Louis » ons 7. jan 2015 15:15

Jeg vil bare sige at jeg synes det er bragende flot:-)

Og naturligvis, velkommen til.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Luxman-man også tog jeg mig sammen.

Indlægaf preludo » ons 7. jan 2015 15:23

Ja Velkommen til :p

Virkeligt lækkert setup :shock:
Venligst Flemming.

______________________________________________________________________________
JBL 240Ti , JBL L100T, JBL L100 ,DIY Lenco L75/RB 300/Ortofon MC Samba, Ariston RD-40/SME 3009/ Ortofon 2m Blue ,Denon PRA 1500,Denon POA 2400,Proton AA-2080.
Brugeravatar
preludo
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: 26 okt 2014
Lokalitet: 6670 Holsted

Re: Luxman-man også tog jeg mig sammen.

Indlægaf Fredmarantz » ons 7. jan 2015 15:24

Luxman-man skrev:Hej Hificlassic, det er lidt en længere historie, jeg søgte rundt på nettet og fandt en amerikansk opskrift, men denne kunne ikke konverteres til noget dansk, jeg endte med en meget lavpraktisk løsning, jeg downloadede en del billeder og gik så ned til den lokale farvehandler, sammen med en gammel JBL brocure, så lagde vi sammen og dividerede og fremstilllede en farve, der efter vores overbevisning ramte, har en slat tilbage, hvis du er interesseret kan jeg kigge på dåsen og se om opskriften står på den. mvh.


Ellers har jeg den blå farve IRL, som man er velkommen til at komme og kigge på.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Næste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 130 gæster