Skulle jeg ha' beholdt

Vis os dit grej

Skulle jeg ha' beholdt

Indlægaf vericon » man 12. jan 2015 12:27

Hej
trangen til fornyelse og trængsel på loft og i skunk gør det af og til nødvendigt at afhænde hvad man senere ku' tæske sig selv med birkeris for at ha' givet slip på -

Kef 105 4.jpg

Da var jeg godtnok gået noget fra snøvsen -

Kef 06.jpg


Mvh.
HJ
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
vericon
 
Indlæg: 633
Tilmeldt: 07 okt 2011
Geografisk sted: Ydre Udkantsdanmark
Lokalitet: 6280 Kogsbøl

Re: Skulle jeg ha' beholdt

Indlægaf High Sky » man 12. jan 2015 12:32

Hej, nu ved jeg jo ikke hvad du byttede dem ud med. Men dem har jeg hørt engang for længe siden. Og jeg synes de lød absolut super fedt. Kørte du med eller uden den der Cube boks ?

Men hvis du har et sæt f.eks B&W 800 i stuen eller noget JBL i den tunge ende, jaså var det vel ok at sælge dem.
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 11 jul 2011
Lokalitet: Middelfart

Re: Skulle jeg ha' beholdt

Indlægaf Hackenberg » man 12. jan 2015 12:38

Ja, hvad kan man sige..... De er rigtig pæne og spiller sikkert godt så...... Vi kører lige din næse rundt i det!
Har jo også selv gjort det med bl. a. Thorens TD124, Oracle Delphi o. a.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Skulle jeg ha' beholdt

Indlægaf Storken » man 12. jan 2015 13:11

Av, ja nu har jeg aldrig hørt dem, men de ser i den grad magtfulde og vellydende ud! Må dog indrømme at designmæssigt tiltaler de ikke mig - eller, mellemtone/diskant-boksen synes jeg ser meget malplaceret ud. Der gør de originale store B&W 801'ere det bedre. Men det er måske bare mig? :Tanke:
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Re: Skulle jeg ha' beholdt

Indlægaf Tonni » man 12. jan 2015 13:25

Ja sidder og tænker tilbage på den gang jeg lod en Garrard 301 gå... Men ok jeg beholdt da min Td-124.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Skulle jeg ha' beholdt

Indlægaf Captain Phoenix » man 12. jan 2015 15:12

Måske skulle vi udvikle et tjek-spørgsmåls-skema, så man undgik det med at komme til at skille sig af med grej, som man så bruger laaang tid til at ærgre sig over man ikke har mere.

F.eks.:
1) Kan du virkelig - VIRKELIG - ikke finde plads til dem et sted? Overhovedet slet ikke???
- hvis JA: Behold dem (de kan jo godt være der)
- hvis NEJ: Gå til spørgsmål 2
2) Hvor mange gange indenfor det sidste år har du set et tilsvarende apparat til salg?
- hvis 0-1: behold dem alligevel (de bliver jo mere sjældne med tiden) og sig farvel til noget andet
- hvis 2 eller mere: Gå til spørgsmål 3
3) Er det meget vigtigt med pengene du får for at skille dig af med dem?
- hvis NEJ: Book et self-storage-rum (du har jo råd!)
- hvis JA: Lån dem til en vintage-kollega i 6 måneder og tag en avisrute (mere).

Hvis du efter 6 mdr. har glemt du har dem, så skil dig af med dem - ellers ikke.
:Thumpsup:
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Skulle jeg ha' beholdt

Indlægaf B&O Vintage » man 12. jan 2015 15:41

uuuuu den fungerende Pioneer SM-G 204, som jeg i uvidenhed smed på ebay.de i starten af sidste år. Syntes at den var grå og kedelig... :QQS:
Derimod er jeg glad for at Spuncut næsten samtidig fik lov til at overtage Amplidanen :cool1: Han blev så glad:

Hej B&O
Jeps jeg har sådan en :Thumpsup: og jeg syn's du sku' ta' og sælge den til mig så jeg kan få et stereosæt :OLO:
Det er en mono PP EL84 UL med trafo på pladespillerindgangen og EZ81 ensretter.
MVH spuncut
IMG_1540 (Large).JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Skulle jeg ha' beholdt

Indlægaf Ehapa » man 12. jan 2015 16:27

Captain Phoenix skrev:Måske skulle vi udvikle et tjek-spørgsmåls-skema, så man undgik det med at komme til at skille sig af med grej, som man så bruger laaang tid til at ærgre sig over man ikke har mere.

F.eks.:
1) Kan du virkelig - VIRKELIG - ikke finde plads til dem et sted? Overhovedet slet ikke???
- hvis JA: Behold dem (de kan jo godt være der)
- hvis NEJ: Gå til spørgsmål 2
2) Hvor mange gange indenfor det sidste år har du set et tilsvarende apparat til salg?
- hvis 0-1: behold dem alligevel (de bliver jo mere sjældne med tiden) og sig farvel til noget andet
- hvis 2 eller mere: Gå til spørgsmål 3
3) Er det meget vigtigt med pengene du får for at skille dig af med dem?
- hvis NEJ: Book et self-storage-rum (du har jo råd!)
- hvis JA: Lån dem til en vintage-kollega i 6 måneder og tag en avisrute (mere).

Hvis du efter 6 mdr. har glemt du har dem, så skil dig af med dem - ellers ikke.

:cool1: ....
:Thumpsup:
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Skulle jeg ha' beholdt

Indlægaf Luxman-man » man 12. jan 2015 19:02

Hvorfor kommer dette geniale tjekskema først efter jeg har skilt mig af med 2 sæt JBL'er....
godt jeg alligevel kom frem til løsningen med udlån...... dog uden avis rute :thumbsup:

Men det kunne være gået galt, jeg vil have skemaet i ramme. Ved siden af "The blown away dude" det fortjener den :cool1:
Senest rettet af Luxman-man man 12. jan 2015 20:34, rettet i alt 1 gang.
Fra vinyl over Beogram 4004, tape på A77 eller Akai D 570, Luxman C1000, 2 stk Nacamichi EC100, Luxman M6000 + M6000 + M4000 + M4000, Jbl Olympos til mine ører.

I don't always listen to Black Sabbath But when I do, so do the neighbors
Brugeravatar
Luxman-man
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 05 jan 2015
Lokalitet: Fredericia

Re: Skulle jeg ha' beholdt

Indlægaf spuncut » man 12. jan 2015 19:12

B&O Vintage skrev:uuuuu den fungerende Pioneer SM-G 204, som jeg i uvidenhed smed på ebay.de i starten af sidste år. Syntes at den var grå og kedelig... :QQS:
Derimod er jeg glad for at Spuncut næsten samtidig fik lov til at overtage Amplidanen :cool1: Han blev så glad:

Hej B&O
Jeps jeg har sådan en :Thumpsup: og jeg syn's du sku' ta' og sælge den til mig så jeg kan få et stereosæt :OLO:
Det er en mono PP EL84 UL med trafo på pladespillerindgangen og EZ81 ensretter.
MVH spuncut

...og det er jeg stadig rigtig glad for :OLO:
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Skulle jeg ha' beholdt

Indlægaf hificlassic » tirs 13. jan 2015 21:52

Har mange gange fortrudt at jeg solgte en Luxman CL35 mkIII, fordi den var grimt repareret indeni. Arnborgmanden kunne have fixet den på et par uger. Pioneer PLC-590 ville jeg også gerne have beholdt, men den købte vinyl af mig.
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg


Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 105 gæster