Et Fynsk menageri

Vis os dit grej

Et Fynsk menageri

Indlægaf pulsedriver » søn 31. maj 2015 15:49

Hej Vintage Hifi

Jeg smider lige et par billeder af mit nuværende udstyr, efter en enkel lille opfordring fra et andet medlem.

Jeg er så privilegeret, at have mit eget lytte rum, hvor der må rodes og eksperimenteres i et væk.
Derfor bliver det efterhånden til akkumulering af temmelig meget gammelt skrammel, af varierende kvalitet, det er dog ( næsten ) altsammen noget som jeg føler en eller anden historisk tilknytning til.
Jeg roder selv med højtaler byg og filter justering, da det er det eneste jeg evner udi elektronik.
Hele herligheden er valgt med musikken i fokus.

Kom endelig med spørgsmål og kommentarer.

Hilsen Jacob
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Sansui C-B 2301 -- Onkyo Scepter 500 gør det selv -- En Vogue Quasar med Triplanar arm - -- Lidt DIY rør stumper -- Sati Taj Mahal 6C33 rør forstærker
pulsedriver
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 02 maj 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Et Fynsk menageri

Indlægaf ferr31 » søn 31. maj 2015 15:57

Hej Jacob
Godt at se du fik lagt nogle billeder ind :p
Er det bare mig der ikke kan huske ;) plejer der ikke at
Være en bas mere i hver højttaler ?

Mvh.
Nils
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 958
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Et Fynsk menageri

Indlægaf pulsedriver » søn 31. maj 2015 17:29

Hej Nils

Lige præcis, har to frontbafler, en med to basser og en med en bas.
Det ny forstærker sæt, giver temmelig meget niveau i bunden, så det var rigeligt med en bas.
Sansui C-B 2301 -- Onkyo Scepter 500 gør det selv -- En Vogue Quasar med Triplanar arm - -- Lidt DIY rør stumper -- Sati Taj Mahal 6C33 rør forstærker
pulsedriver
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 02 maj 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Et Fynsk menageri

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 31. maj 2015 21:51

Velkommen til. Ser spændende ud! Hvordan har du bygget tad-hornet? Er det håndskåret og slebet i facon?
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Et Fynsk menageri

Indlægaf pulsedriver » man 1. jun 2015 04:51

Tak Btyd

Hornet er skåret og slebet i facon, det er dog ikke mig der har gjort det, jeg har ikke rigtig pladsen og evnerne til det.
Overtog det fra en som måtte ned skalere.

Mvh Jacob
Sansui C-B 2301 -- Onkyo Scepter 500 gør det selv -- En Vogue Quasar med Triplanar arm - -- Lidt DIY rør stumper -- Sati Taj Mahal 6C33 rør forstærker
pulsedriver
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 02 maj 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Et Fynsk menageri

Indlægaf Tonni » man 1. jun 2015 06:22

Hej og velkommen til (som aktiv)!

Ud fra de billeder, må jeg da undres over hvordan du har kunnet holde dig "skjult" så længe! :)

Er lidt nysgerrig efter at vide lidt mere om dine forstærkere...
Reguleret strømforsyning, og masser af jern, det ser overbevisende ud!
- Må vi få lov til at se nogle diagrammer?

Og den Panasonic strain gauge PU, kører du den ind i en almindelig RIAA indgang? (Spændende princip i øvrigt)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Et Fynsk menageri

Indlægaf pulsedriver » man 1. jun 2015 17:46

Tak

Rør blokkene har desværre ikke diagram på, det er ikke mig som har bygget dem, men ja det er reguleret strøm forsyning, og med 6sn7 i driver trinnet og kt 88 PP i udgangen.
Der kan så vælges singleend, hvis man ønsker dette.
Udgangs trafo er en ordentlig knytnæve fra Tamura, som slet ikke bliver belastet af de 20 watt, forstærkeren er bygget til at afgive.

Panasonic'en kører igennem sin egen modulator, den kan ikke køre med en normal riaa, da princippet er noget anderledes.

Tjaah, jeg har faktisk ikke forsøgt at holde mig skjult, jeg er bare ikke så meget for forum med mudder kast og grove bemærkninger.
Sansui C-B 2301 -- Onkyo Scepter 500 gør det selv -- En Vogue Quasar med Triplanar arm - -- Lidt DIY rør stumper -- Sati Taj Mahal 6C33 rør forstærker
pulsedriver
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 02 maj 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Et Fynsk menageri

Indlægaf pulsedriver » man 1. jun 2015 17:49

Jeg smider da lige et par billeder mere.

Har lige været lidt heldig at finde dette sæt i Sverige, det har jeg længe kigget langt efter, men det har altid været sjældent til salg eller rasende dyrt, men nu lykkedes det dælme at få fingre i et sæt selv.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Sansui C-B 2301 -- Onkyo Scepter 500 gør det selv -- En Vogue Quasar med Triplanar arm - -- Lidt DIY rør stumper -- Sati Taj Mahal 6C33 rør forstærker
pulsedriver
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 02 maj 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Nyborg


Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 130 gæster