Hackenbergs totalentreprise.

Vis os dit grej

Re: Hackenbergs totalentreprise.

Indlægaf bjerager » tirs 8. feb 2022 19:06

Jo, Poul. Men min erfaring siger mig, at lukkede systemer er lettere at placere.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hackenbergs totalentreprise.

Indlægaf MAJ » tirs 8. feb 2022 21:07

bjerager skrev:Jo, Poul. Men min erfaring siger mig, at lukkede systemer er lettere at placere.


Du har muligvis ret. Jeg kender næsten intet til den type højtalere.

Men det er da spændende ellers, hvor meget placeringen har af betydning, endog meget betydning :p
Vh Poul

les realisations de
L’AUDIOPHILE
MAJ
Tidligere P. M. Hedegaard
 
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 nov 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Hassing

Re: Hackenbergs totalentreprise.

Indlægaf Hackenberg » ons 9. feb 2022 09:36

Det er min erfaring at åbne konstruktioner er mest kritiske i forhold til afstanden til bagvægen. Hvis man ikke har mulighed for at flytte den langt nok ud kan man med fordel rykke sin lytteposition lidt frem fra sin bagvæg.
Påfaldende, i øvrigt, at vi fra Dali har haft adgang til noget at det tidligst kommercielt produceret OB.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Hackenbergs totalentreprise.

Indlægaf Hackenberg » ons 9. mar 2022 12:23

Lige et lille sidespring. Jeg skulle trække nye kabler i en Ariston-arm og fik lyst til at prøve lave et bedre pu-hus.
Først prøvede jeg Corian som har fine akustiske egenskaber. Det blev for tungt! Så prøvede jeg ipe-træ. Det havde ca. samme vægt men meget bedre stivhed og indre dæmpning.

DSC_0000403.jpg

Hullerne, i stedet for rillerne, er valgt fordi jeg vil gøre det muligt at flytte hele armen/basen a la SME.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Foregående

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 113 gæster