Vintage, på den Moderne måde.

Vis os dit grej

Vintage, på den Moderne måde.

Indlægaf Edge » tirs 8. feb 2011 15:58

Lille er nok kodeordet hos mig, der er ikke plads til store armbevægelser eller rod, og det var hvad jeg syntes mit hjemmelavede rack udstrålede, rod. Så væk med det, fladskærmen op på væggen + det blev sænket (fik sgu ondt i nakken af højden før :lol: ) og ind med et TVbord fundet i genbrug til en flad hund. kabelskinnen er af Alu. farvet plast og er billig, 136kr incl. porto fra Greenline: http://www.greenline.dk/Produkt/607106/Kabelbakke-Alu-1-meter

Før:
Billede

Efter:
Billede

Ahhh meget bedre. :thumbsup:
Senest rettet af Edge fre 2. sep 2022 14:47, rettet i alt 8 gange.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf Tube mania » tirs 8. feb 2011 16:15

Smukt er det første der falder mig ind...plads....jeg har 180m2 og kan efterhånden ikke være her for gammel skrammel. Har 3 motorcykler inde nu + et par hundreder gamle radioer samt div stereo udstyr (3 sæt voksen højtalere) og en Grand Danois. Hvad skal jeg gøre...det er faktisk ved at være træls...
mvh
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf Edge » tirs 8. feb 2011 16:19

Tak for de pæne ord :) med hensyn til Radioer og alt det andet, ved jeg ikke hvad du skal gøre, sælge det kan man jo ikke nænne ... ;)
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf X-ray » tirs 8. feb 2011 17:25

Det ser unægteligt noget hyggeligere ud - på det sidste billed. Tillykke med det :thumbsup:

Tube mania skrev:....et par hundreder gamle radioer samt div stereo udstyr (3 sæt voksen højtalere) og en Grand Danois. Hvad skal jeg gøre...det er faktisk ved at være træls....mvh

Du kunne jo donere - Jeg er i varebil d.5/3.... :D ;)

Hilsen Klaus.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf Tube mania » tirs 8. feb 2011 17:40

:ide: :D :cool1:
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf MDA » tirs 8. feb 2011 17:55

Ja det pyntede med det nye bord, det ser godt ud nu :Thumpsup:

Ja Kjeld, vi kan sgu ikke have du går og får det dårligt.
Så flinke gutter som vi nu engang er, skal vi nok skaffe dig af med noget af alt dit grej, helt uden beregning :Skor: :Thumpsup: :rofl:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3368
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf pqrannes » tirs 8. feb 2011 18:44

Det hjalp med det "nye" bord, Edge.

Det klæ'r Eight'en at stå øverst, frit.

Hvad skal du dog spille på, når nu Sansui'erne får et nyt hjem?

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf MDA » tirs 8. feb 2011 18:49

Kunnu du ikke lige skrive lidt om hvad du har af udstyr, så jeg med knap så gode øjne kan se hvad du nyder musikken med 8)
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3368
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf Edge » tirs 8. feb 2011 19:57

Sansui´erne får ikke nyt hjem lige med det samme, køber takkede nej. Fair nok vi havde ikke nogen naglefast aftale. Tænker mere på om de ikke har det helt godt her, det er ligesom det har åbnet lyden at det store stål skrummel er kommet væk ( syntes jeg har læst at ting mellem højtalere der er over 60cm, forstyrrer lyden, Voodoo? ) Så overvejer lige næste træk. Eight ser jo brandgodt ud displayet på kongerækken, bliver helt synd at den skal tilbage til dig.

Jo Mads, jeg spiller på Sansui Eight, lånt af Peter, da min Philips FA-960 forstærker er til rep hos Lars (sound2vision) som godt nok siger den fejler ikke noget? Han kører test på den i øjebllikket. Ellers er det Philips FT-980 RDS Tuner og Philips CD-880 CD afspiller. Så har jeg en ret overset Pladespiller JVC QL-Y5F fuldautomatisk med Q dæmpning der udføres elektrisk. Den er osse udstyret med VTA justering. Og selvfølgelig mine SP-L700 Sansui højtalere, der spiller som englene synger på trods af basenheder er skiftet til Monacor. De har dog ramt ret godt med hensyn til følsomhed og andre parametere, dem der skiftede dem.

Hygge billede fra sweetspot:

Billede
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf Edge » man 14. feb 2011 13:31

En lille update på min forstærker Philips Fa960 MKII er at den fejl jeg oplevede osse har vist sig i test hos Lars hvor den er til rep. Fejlen er at den "knalder" højt i lyden i venstre udgang periodisk, noget der efter hvad Lars siger kunne skyldes en Transistor der er en del af preamp. kredsen, en Sanyo STK3102III http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=p4684.m570.l1313&_nkw=stk3102III&_sacat=See-All-Categories

Han vil teste mere for at isolere OM det helt sikkert er den

Markeret på billede med rød ramme.
Billede

Så den kommer hjem i denne flotte og fine stand.
Billede

Billeder lånt fra nettet.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf Møs1 » tors 17. feb 2011 19:24

Hej jeg er ny her i dette forum, og vil bare sige til Edge at det er helt normalt at STK`en går i stykker i denne type forstærker
CL-34, BA-3000, DIY 9090, C-3 ltd, LS3/5A, PS-X9, XL55 PRO, CDP-338esD plus lidt mere
Møs1
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 17 feb 2011

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf Edge » søn 6. mar 2011 21:45

På utallige opfordringer, okay det er måske så meget sagt, har jeg lagt en video op af en af mine andre hobby´s. Auto sprint, som vi kører på køretekniske anlæg rundt omkring i Norden:

Billede
klik på billede for at se video.

Bilen er en 1973 1303 superbettle med 2666cc type 4 motor der er tunet til 250hk.

En anden hobby jeg dyrker er IPSC skydning. Her er en video af hvordan det foregår:

Billede
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf Lars Z » man 7. mar 2011 07:34

Edge skrev:På utallige opfordringer, okay det er måske så meget sagt, har jeg lagt en video op af en af mine andre hobby´s. Auto sprint, som vi kører på køretekniske anlæg rundt omkring i Norden:



Hold da helt k..., det går stærkt. Og jeg synes de 116 heste i min er skræmmende nok. :shock:
Hyggeligt at hilse på dig i Hald, og tak for handlen. :cool1:
Lars Z
 

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf Edge » ons 13. apr 2011 15:41

Yes! endelig kom jeg først, fandt idag guld i Genbrugsland. Syntes i skal se om i kan gætte hvad det er for et mærke, at det er en Receiver kan de fleste nok se.

Billede

Kan fortælle den tung! Den var ihvertfald skyld i en sær kørsel på cykel hjem, men det er vel ikke så sær med en trafo. der optager ca. 1/4 del af pladsen inden i. :lol:
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado

Indlægaf pqrannes » ons 13. apr 2011 16:18

Edge skrev:Yes! endelig kom jeg først, fandt idag guld i Genbrugsland. Syntes i skal se om i kan gætte hvad det er for et mærke, at det er en Receiver kan de fleste nok se.

Billede

Kan fortælle den tung! Den var ihvertfald skyld i en sær kørsel på cykel hjem, men det er vel ikke så sær med en trafo. der optager ca. 1/4 del af pladsen inden i. :lol:


Pokkers så skulle jeg alligevel have skulket fra arbejde og havde taget en tur rundt til genbrugsbutikkerne i dag.

Nå ja, jeg mangler jo ikke noget og godt at vide at der stadig er noget at finde.

Det er vist en Sansui receiver (jf. den store trafo og de riflede knapper), men hvilken mon?

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Næste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 145 gæster