Vintage, på den Moderne måde.

Vis os dit grej

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado. Nu med Pioneer S910

Indlægaf kbekke » fre 4. maj 2012 15:14

...Og så fandt jeg også langt om længe ud af, hvad "Vellum" er for noget (var ellers ved at tro, det var en gasart eller noget andet esoterisk).

:thumbsup:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado. Nu med Pioneer S910

Indlægaf Edge » fre 4. maj 2012 18:15

kbekke skrev:...Og så fandt jeg også langt om længe ud af, hvad "Vellum" er for noget (var ellers ved at tro, det var en gasart eller noget andet esoterisk).

:thumbsup:


Ja der er mange fagudtryk. :Skor:

Lidt update på dagens arbejde: Fik malet begge lysbrønde

Billede

Billede

Og kun på indersiden, så der er ikke ændret på originaliteten.

Billede

Gav en synlig forbedring (måske ikke så synligt her)

Så mangler man "bare" at finde en 3200.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado. Nu med Pioneer S910

Indlægaf MDA » fre 4. maj 2012 19:21

Ser jo ud som nyt :cool1:
Køre med en 3200 og 140 combo i stuen, og det er altså bare et rigtig fint lille sæt.

Din 140 ser overraskende godt ud set i lyset af at den har lagt i skrotburet :Skor:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3368
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado. Nu med Pioneer S910

Indlægaf Fredmarantz » fre 4. maj 2012 21:32

Edge - Det ser godt ud - endda rigtig godt ud!!. Hvilken type maling og hvilken påføringsmetode har du brugt?

Ved at kigge på billederne af denne 140, ser det ud til (billederne snyder måske lidt?), at belysningen i metrene ikke er jævn - ser ud til at der er gået en pære i dem begge -
Ligeledes vil det på sigt blive spændende, om denne indvendige hvidmaling vil holde - eller de vil blive gule igen -

En ny 140'er har ikke blåt (som i BLÅ) lys, men nærmere et blåt lys med et stænk af turkis - så det samlede indtryk af et sådant meter skal gerne være tyrkisblåt - men med mest blåt - hvis dette altså giver mening. Det er faktisk svært at finde billedeksempler på dette, da langt de fleste kameraer kompenserer for dette i farvekalibreringen.

Jeg har 3 ca. lige så flotte model 140 til at stå, som alle venter på den store tur - så jeg skal selvfølgelig lige have "suget" nogle tricks fra dig så...keep'm coming. :D


ps. En model 3200 er ofte groft undervurderet og kan derfor findes til rimeligt lave priser, hvis man er lidt tålmodig.

Vh
Freddy
Senest rettet af Fredmarantz fre 4. maj 2012 21:52, rettet i alt 1 gang.
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado. Nu med Pioneer S910

Indlægaf Edge » fre 4. maj 2012 21:44

Maling er Radiator spraymaling, http://www.pribot.dk/primus/lim-og-taetningsmasse~20861/scandinavia-paint-radiatormaling-spray-44-400-ml~194043.htm der er valgt med den tanke at det nok holder bedre til varmen. Har endnu ikke modtaget de nye pærer fra CAS så det er stadig de brugte fra min Nikko Receiver jeg bruger (rolig de er den rette værdi) :cool1:
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado. Nu med Pioneer S910

Indlægaf Edge » ons 31. okt 2012 21:05

Mens Lars (Nillerviborg) har mit Denon PRA/POA 1003 sæt til renovering, ledte jeg lidt på nettet om det var muligt at finde en service manual (har prøvet før, uden held), det er ikke fundet endnu men jeg fandt en Japansk side med en renovering af POA 1003´s rør-bror POA 1000B http://amp8.com/vv-amp/denon/oa1000b2.htm

Hold nu op en lækker effekt... men den ser nu lidt elendigt samlet/loddet ud. Håber ikke min 1003 er så sjusket samlet.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado. Nu med Pioneer S910

Indlægaf Fredmarantz » ons 31. okt 2012 21:25

Altså jeg får sved på panden, når jeg ser en 1003 - både den transistorerede, men sandlig også denne rørbestykkede sag i idt indlæg - hold da helt kæ.t, hvor er den lækker. :shock:
Lodninger og printbaner ser helt syge ud - ikke så godt. Vi må da ikke håbe, at dette er foretaget i den oprindelige produktion. Måske har en klamphugger været inde over tidligere i dens karriere?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado. Nu med Pioneer S910

Indlægaf Edge » ons 31. okt 2012 23:23

Så vidt jeg kan tyde ud fra teksten er den forsøgt renoveret før den Japanske herre her fik fingrene i den. Separeringen af kobber banerne skyldes åbenbart at der er brugt høj-temperatur blyfri loddetin.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado. Nu med Playstation 2 proj

Indlægaf Edge » søn 4. nov 2012 00:06

Ja jeg fandt jo en Playstation 1 SCPH-1002 (den fra 1991) Lige "ud af boksen" lyder den godt, rigtig godt, den er bedre end min Rega Planet syntes jeg. Mellemtonen er krystalklar og der er bund, en lidt uklar bund, men det kan der moddes på har jeg læst mig til på nettet, så det må jeg have udliciteret til en der har forstand på, på et tidspunkt.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado. Nu med Pioneer S910

Indlægaf MDA » søn 4. nov 2012 11:14

qrx 9001 skrev:Freddy, du skal bare male huset indvendig med lys turkisgrøn maling, det giver den ønskede farve med blå pære, mvh. automaleren.


Ja det er så med garanti ikke noget du får Freddy til. :lol:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3368
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado. Nu med Playstation 2 proj

Indlægaf pqrannes » søn 4. nov 2012 21:27

Edge skrev:Ja jeg fandt jo en Playstation 1 SCPH-1002 (den fra 1991) Lige "ud af boksen" lyder den godt, rigtig godt, den er bedre end min Rega Planet syntes jeg. Mellemtonen er krystalklar og der er bund, en lidt uklar bund, men det kan der moddes på har jeg læst mig til på nettet, så det må jeg have udliciteret til en der har forstand på, på et tidspunkt.


Jeg så den godt på Farvervej, men lod den stå, da vi vist har en lignende i familien; indkøbt som CD-afspiller men lånt ud til den den første-fødte, der er flyttet hjemmefra, som bruger den som ... PS 1 afspiller. Den skal blive hentet hjem nu. Han kan få en anden, nyere PS 1 at spille på.

Jeg spekulerer på om man kan føje en spdif udgang til sådan en fætter. Det kræver vist lidt googling at få afklaret.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado. Nu med Playstation 1 proj

Indlægaf Edge » søn 4. nov 2012 23:15

Det spørgsmål stillede jeg osse, og fandt at det vist er mere besværligt end som sådan.

http://www.diyaudio.com/forums/digital-source/31123-playstation-cd-player-138.html
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado. Nu med Playstation 1 proj

Indlægaf Edge » man 5. nov 2012 17:44

Stillede Laseren (så den bedre kan læse Cd´er end spil) er lidt stolt...

Fundet på denne side: http://dogbreath.de/PS1/index.html

Der er flere tips, tricks og tweaks her: http://tet-computerspezials.de/6.html

Her er bla. hvordan man laver fjernbetjening til den (kan selv jeg finde ud af) :

http://deutschermanfred.de/en/

Forslag: jeg har måske en mere på hånden, kunne det ikke være lidt sjovt at modde en så langt som mine evner rækker og have en helt umodded og så lave en blindtest på dem? Måske til Vintage træf, hvis der bliver et træf?
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado. Nu med Playstation 1 proj

Indlægaf Edge » man 5. nov 2012 23:50

Det var så det, nemt at modificere selv for en tosse som mig. Så skal der lyttes. :thumbsup:
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Flemming´s lille Lyd-Eldorado. Nu med Playstation 1 proj

Indlægaf Edge » tors 8. nov 2012 23:58

Det sgu meget godt det her PS1 som Cd afspiller. Hvorfor er det så det, når nu det er et jævnt uinteressant løbeværk og DAC der sidder i maskinen? Det menes at det clock frekvensen på 64mhz der gør lyden "levende" at den er 32 bit har ikke noget at sige for lyden, da den kommer ud med kun 16 bit så vidt jeg har forstået. Har fjernet 6 kondensatorer og luset så lyden løber udenom opamps. Næste skridt er at finde en nyere version med en bedre strømforsyning.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 124 gæster