X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Vis os dit grej

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » fre 30. mar 2012 23:08

MDA skrev:Glemte lige at spørge efter om det er fordi du synes det er mere etisk korrekt, at bruge en Thorens arm end SME siden du skifter armen?

Det er jo lidt af et (vild)ledende spørgsmål, som jeg nemt kan blive fanget lidt på! Den er bestemt mere "etisk korrekt" end SME'en - men det er nu ikke derfor. Ellers ville der jo bare bagefter komme spørgsmål mht. min plint... og den er jo ikke særlig "etisk korrekt" ;). Ingen tvivl om at jeg var blevet lidt træt af min SME - men den virkede 100% som den skulle :!: . Jeg syntes min egen plint er rigtig fin - på sin helt egen måde "og jeg har lavet den" - med møje og besvær. Ja - der må gerne være lidt besværligt....! Thorens armen har jeg altid syntes var for sej - og da' tilbuddet pludselig dukkede op fra R-L-B... - så slog jeg hurtigt til! Nu har jeg nørklet med den i noget tid, for at få de forskellige ting til at virke - og det har været besværligt, men den er ved at være dér og det bliver en langt større fornøjelse, at høre dén spille som den skal - end SME'en som bare gjorde, hvad den skulle..... ;) Håber pointen er til at få øje på :p.

Lige et billed af, hvordan plinten ser ud nu. Nyt er at der er lavet plads til Mushrooms og der er skåret ud af plinten - så der er plads til det enorme liftsystem... po::po .

Billede

Billede

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf kbekke » lør 31. mar 2012 02:04

Etik og tonearme?

Se, det var et interessant emne. :D

Personligt vil jeg bare sige, at jeg er fuld af beundring (og en smule begær) efter det, du har fået ud af din Thorens so far. Den er i mine øjne bare helt rigtig og selvfølgelig skal der sidde en Thorens-arm på den, når nu det er muligt. Og selvfølgelig skal der sidde en Thorens-headshell på den arm. Det er det eneste rigtige. Hvorfor og hvordan du så er kommet frem til, at der partout SKAL monteres en pickup, som ikke umiddelbart passer, det er jo din egen sag og i hvert fald ikke noget, jeg skal blande mig i.

Jeg håber bare, at du finder en løsning, som du ikke senere vil fortryde. Use The Force, Luke :thumbsup:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf MDA » lør 31. mar 2012 14:42

Spurte bare af nysgerrighed :)

Din plinth er rigtig fin, det kan man ikke klage over :)
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf Johan » lør 31. mar 2012 23:52

mashuro skrev:<snip>
OT: Kendte du ikke en der var ude efter et sæt TL 2520?

Kære Vintage HiFi-venner,

Jeg hedder Johan (- goddag!), og har lige registreret mig som bruger her på "vintagehifi.dk" af den simple grund, at jeg netop "tilfældigvis" ser, at mashuro forleden dag omtaler (Tandberg) TL 2520 på en sådan måde, at det hermed får mig til at spørge: Kender nogen mon nogen, der har blot en enkelt TL 2520?

Grunden til at jeg spørger, er, at jeg har et sæt TL 2520'ere (købt for mine fattige avisdreng-sparepenge en gang sidst i 70'erne, tror jeg, det må ha' været, som stadig er i brug sammen med min kære Huldra 10). Eftersom mine TL 2520'ere derfor er så gamle, har jeg for et par år siden, anbefalet af den kære "X-ray" (tak, Klavs!) fået bas(kant)ophængene i begge enheder udskiftet af "basrep.dk", men, ak, basrep.dk har desværre under operationen beskadiget forbindelsen mellem membranen og den "svingspolen" (eller hva' det nu hedder i fagsproget) i den ene enhed; altså spolen som hænger rundt om selve den permanente magnet. Denne skade gør, at min ene bashøjttaler (-enhed) desværre skratter, når der spilles dyb bas... quite annoying! Af den grund surfer jeg altså lidt rundt for at høre (se!), om man måske ku' heldig at finde en nogenlunde sund TL 2520 basenhed, evt. en hel højttaler med alle tre enheder, eller "worst case" et sæt TL 2520'ere, som kan tjene som erstatning eller donor.

Lad mig derfor venligst høre, om nogen her evt. har idéer eller forslag til hvorfra/hvorledes man evt. får fingre i en sund TL 2520 basenhed.

På forhånd tusind tak! :-)

PS: Jvfr. Tandberg Specifications and Parts Lists Loudspeaker Systems og Tandberg Loudspeaker Driver Listing er selve basenhederne i TL 2520 = HT 157 (Tandberg part no. 318888) som er Peerless P825 WF men disse kan jeg desværre slet ikke finde ved at Google? Der er i øvrigt en masse andre Tandberg manualer etc. at finde på siden http://sportsbil.com/tandberg/

Venlig hilsen,

Johan
Østerbro
København
johan_granholm [at] yahoo [punktum] dk
Johan
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28 mar 2012

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf KlausM » søn 1. apr 2012 08:39

Johan skrev: basrep.dk har desværre under operationen beskadiget forbindelsen mellem membranen og den "svingspolen" (eller hva' det nu hedder i fagsproget) i den ene enhed; altså spolen som hænger rundt om selve den permanente magnet. Denne skade gør, at min ene bashøjttaler (-enhed) desværre skratter, når der spilles dyb bas... quite annoying!


Hej Johan.

Med mindre du er helt sikker på at det er forbindelsen, der er beskadiget, lyder det umiddelbart mere som om basrep/Glenn har fået sat skumkanten skævt på den ene enhed, så den ikke bevæger sig helt lige ind og ud af magneten. Har du snakket med basrep om problemet? Jeg synes at det lyder som om basrep skal lave en om'er med en ny skumkant, der sidder rigtigt.

Af hensyn til X-rays tråd, vil jeg foreslå at du tager dit problem over i en ny tråd.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » søn 1. apr 2012 09:51

Go' morn ;)
Pga. alt for meget ævl og bævl.... og det gamle lort virker aldrig 100% - Så stopper jeg hér :!:
Jeg talte med TanteBerg i går aftes - han overtager hele skidtet.... og tråden med :|

Fortsat Go' søndag :Skor: .
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf MDA » søn 1. apr 2012 11:05

God aprilsnar, det godt med dig Klaus :LOoL: :GFG:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf stiv » søn 1. apr 2012 11:26

Tidsplanlægning
Kunsten at skabe et proportionelt tidsrum mellem antal interesser og din nuværende situation.

Kan du lokke TanteBerg i vælten, får du i et påskeæg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
stiv
 
Indlæg: 142
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Taastrup/-Vestegnen
Lokalitet: Taastrup

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » søn 1. apr 2012 12:58

stiv skrev:Kan du lokke TanteBerg i vælten, får du et påskeæg

:D Ja - det kunne du tænke dig... Men dér må jeg nok sige, at jeg skylder dig så et Påskeæg ;) .

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf stiv » søn 1. apr 2012 18:30

Ajj, havde ellers sat produktionen i gang :p sådan laver man påskeæg :shock:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
stiv
 
Indlæg: 142
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Taastrup/-Vestegnen
Lokalitet: Taastrup

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » søn 1. apr 2012 23:30

Update:
Jo - den Aprilsnar var god nok ;) Ku' da' ved Gud ikke drømme om, at afhænde mit herlige Tandberg :cool1:

Johan har fået en mail! Dér tager vi den lige - til at starte med!

Stiv - ser ud til at være blevet mere Stiv :Skor: .

Min pladespiller - TD124 har fået ca. 10 timers kærlig omsorg her i weekend'en! Nu sidder armen dér og 2M Bronze er monteret. Det endte - efter lang tids kamp - desværre, med løsningen med skruerne op igennem Headshell. Det var ikke den vej jeg ville - men nu er det altså vinyl-tid :OLO: Imorgen vil jeg lige efterjustere lidt! Men lige nu har jeg fået den sat til igen og nyder atter tonerne fra vinyl - Det er bare så godt :coool:
Jeg vil på et senere tidspunkt skifte kablerne til den gamle arm - det trænger de til!

Nå - der skal vendes.... og lyttes...! Hilsen X-ray.
Mit kamera er ikke tilgængeligt pt. - men måske kan der falde et mobilbilled i dagslys imorgen ;)
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » tirs 3. apr 2012 18:22

Jeg hører musik nu.. på vinyl, hvor er det fedt :OLO:
Det er altid svært, at sætte ord på lyd-oplevelser! Men meget kort kan jeg sige: Lyden er anderledes end da SME'en var på. Lyden før var fin - ingen tvivl om det! Men den gamle Thorens arm hér - har på en eller anden måde noget meget Musikalsk over sig.... som jeg lige pt. kun kan få for lidt af :thumbsup:
Efter armen er monteret, kan jeg se, at der er et par skavanker omkring lift/leje. Det vil jeg kigge på når kablet alligevel skal skiftes.... for da' skal armen skilles helt ad!
Har desværre kun et par halv slørede billeder fra mobilos...!
Billede

Billede

Den observante vil bemærke, at der er monteret Mushrooms - sådan at værket nu er løftet ca. 3mm fra plinthen. Det pynter lidt på designet syntes jeg :p

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf Tube mania » tirs 3. apr 2012 19:04

Elegant og funktionel er de ord jeg først tænker på når jeg ser din plade-spiller... :Thumpsup:
mvh
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 15. apr 2012 21:16

Elegant, funtionel og ganske simpelt vellydende, har jeg personligt kunnet konstatere :thumbsup: Jeg var så heldig at få et lyt her i weekenden, den måtte gerne bo hos mig. Resten af setuppet gjorde det i øvrigt ovenud glimrende og det var en fornøjelse at bruge et par timer i godt selskab og god musik. Den trioplade med Carsten Dahl, Ginman og Blachman var super, Dahl er en storartet pianist.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » lør 21. apr 2012 00:25

Tak for de fine ord :p .
Det er altid spændende, at vise grejet frem. Dog - syntes jeg - altid med lidt "eksamens-angst" - før der skal lyttes! Men det er jo nok fordi, der er lagt så mange timer i projektet - for at få det til at fungere som det skal og bør :cool1: Det var bestemt en hyggelig aften, med musik og setup i højsædet - og lidt til halsen :ER:

Jeg har fået taget et par bedre billeder af TD124... dem får i lige.

Billede

Billede

Go' weekend - X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster