X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Vis os dit grej

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf B&O Vintage » tors 20. aug 2015 19:29

Dejligt. U S A Roadtrip. Et must i livet.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf mcs_5 » tors 20. aug 2015 22:05

B&O Vintage skrev:Dejligt. U S A Roadtrip. Et must i livet.

Jeg nøjes med en årlig tur til Las Vegas i januar - det er der ikke meget roadtrip over ;)

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf Boptilyoudrop » fre 21. aug 2015 11:04

Dejlige billeder, må have været en skøn tur. Bare løjerligt med den der Tandberg cap der ligger og flyder alle mulige vejne... :lol: :cool1:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » ons 26. aug 2015 14:23

SNELGANEX - åben din post... ;)
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf Snelganex » ons 26. aug 2015 14:38

Tak er kun et fattigt ord.
Brugeravatar
Snelganex
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 17 dec 2010
Geografisk sted: Aarhus

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » ons 26. aug 2015 15:37

Snelganex skrev:Tak er kun et fattigt ord.

Velbekomme... - og dermed flytter en Huldra-6 til Aarhus.. :thumbsup:
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » ons 9. sep 2015 23:33

Her nyligt er jeg blevet kontaktet af en ældre herre, som havde gemt mit kort - fra en handel hvor jeg bare var kurér for et par år siden. Den gang havde han det ikke for godt - men igår syntes han at være pænt frisk - dog med nogle fysiske udfordringer..! Jeg kunne jo godt huske ham - mest for det grej jeg nåede at se dengang sidst jeg var dér. Selv er han gammel teknik/lyd entusiast... men det kniber at DIY længere...! Jeg var kaldt hid, fordi han gerne ville ha' mig til at hjælpe med hans forstærker - som han savnede gevaldigt. Han har et par år nu brugt noget nymodens uden Riaa - og dvs at hans pladespiller også bare stod dér..!
Jeg havde lidt god tid - og snakken gik... omkring musikken. Han spillede noget Orgel/Cello - fra spolebåndoptageren, Movic Sound - optaget i den lokale kirke tilbage i 50'erne. Jeg skal love for, at der var lyd på drengen - det lød forbavsende godt ud af de kæmpe hjemmebyggede kasser - monteret med Goodman Axiom. Jeg tror ikke dette grej har været serviceret de sidste 20+ år - og derfor selvfølgelig ekstra overraskende..!
Det bliver spændende - om jeg kan hjælpe ham med, at få forstærkeren til at virke igen... det kunne være sjovt - dernæst trænger hans TD124 sikkert også til den store tur.... selvom jeg tror - for ham - at det vigtigste er, at det bare lige fungerer, sådan at han kan bruge det....!
Ligger nogen inde med et godt KS601 diagram - ud over dem man nemt kan hive fra nettet - så er jeg modtagelig... ;)
Nyd billederne....

Billede

Billede

Billede

Billede
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf his067 » tors 10. sep 2015 08:29

Hvorfor har vi ikke en 'like'-knap ligesom Facebook?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf Tonni » tors 10. sep 2015 10:35

Hold da MAULE!!! Der fik du godt nok drømmelygterne tændt i mine gamle øjne!
Har altid gerne villet høre sådan et sæt Goodmans. Men desværre er de, tilsyneladende, ikke så lette et komme på lyttehøjde af, her i DK...
Tusind tak for at dele oplevelsen med os!!! :OLO:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » man 14. sep 2015 20:47

Jeg har fået kigget lidt på dyret... den spiller nu - men tilsyneladende kører de to driver ECF80 noget skævt. Det ene af dem støjer også gevaldigt lige ved opstart..! Så nye skal købes ind..!
Udgangs-rørene kører 100% ens - men den ene udgangstrafo bliver hånd-lun, måske 40grader - mens den anden er ganske kold.... Er der nogle bud på dette ..?
DSC_0868_2.jpg
Den Højttaler-vælger giver mig grå hår..! Er der en som eksakt kan fortælle mig, hvad de forskellige stillinger betyder..?
DSC_0869_2.jpg
Brugsanvisning..?

De to potmetre... Justerer man dem bare til minimum brum i hhv højre og venstre kanal..?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf Fredmarantz » man 14. sep 2015 20:55

Jamen den ene trafo er en nettrafo (bliver lun/varm) altid - og den anden er en udgangstrafo - bliver varm ved høj lydstyrke - ellers kølig ved lav.

ECF80 har jeg vist nogle NOS i æske af - mon ikke vi kan finde ud af noget. (sig til hvis jeg skal lede efter dem)

højttalervælgeren har jeg ikke styr på lige i skrivende stund- min er gemt et godt sted pt.

Brummertrimmerne - hmmm - mon ikke det er til filamentbalancering? = stil dem, så det brummer mindst.

Ellers kan jeg anbefale, at du kigger lidt på de mindre lytter på boardet - men de sennepsfarvede polyester-kondensatorer er stort set altid sluppet helt igennem tilværelsen uden fejl - så de kan sikkert blive siddende..

Beyschlag-modstandende er også erfaringsmæssigt meget stabile over tid.

Min havde en dårlig selenensretter (gav ikke den rette voltage til sagerne) - Det er en Siemens - men den kan findes i Tyskland. http://www.tube-classics.de/TC/Klangfil ... mParts.htm

Hvad er serienummeret og produktionsdatoen på dette eksemplar?


Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf jan_stevns » man 14. sep 2015 21:30

X-ray skrev:
DSC_0868_2.jpg
Den Højttaler-vælger giver mig grå hår..! Er der en som eksakt kan fortælle mig, hvad de forskellige stillinger betyder..?
DSC_0869_2.jpg
Brugsanvisning..?



Det er ikke en højttaler vælger - men
A venstre kanal i mono til begge forstærkere
AB begge kanaler i mono
A-B normal stereo
B-A stereo igen, men kanalerne byttet om
Senest rettet af jan_stevns man 14. sep 2015 21:35, rettet i alt 1 gang.
jan_stevns
 

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » man 14. sep 2015 21:31

Fredmarantz skrev:Jamen den ene trafo er en nettrafo (bliver lun/varm) altid - og den anden er en udgangstrafo - bliver varm ved høj lydstyrke - ellers kølig ved lav.

ECF80 har jeg vist nogle NOS i æske af - mon ikke vi kan finde ud af noget. (sig til hvis jeg skal lede efter dem)

Hvad er serienummeret og produktionsdatoen på dette eksemplar?

Haha... kæmpe tanke-torsk... selvfølgelig - den ene er nettrafo'en... Shame on me..! :oops:

Pyndt har dem til en fin pris - men jeg vil meget gerne købe et sæt af dig og kan godt vente til 26/9.

Som jeg lige skimter det på et af billederne er serie no 606. prod: 10/12-62
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » man 14. sep 2015 21:38

jan_stevns skrev:
X-ray skrev:
DSC_0868_2.jpg
Den Højttaler-vælger giver mig grå hår..! Er der en som eksakt kan fortælle mig, hvad de forskellige stillinger betyder..?
DSC_0869_2.jpg
Brugsanvisning..?

Det er ikke en højttaler vælger - men
A venstre kanal i mono til begge forstærkere
AB begge kanaler i mono
A-B normal stereo
B-A stereo igen, men kanalerne byttet om

Hej Jan... Dejligt med en "ord-rytter" lige som mig selv.. ;) Dog også lidt fjollet, hvis jeg havde kaldt den for en kanalvælger..!
Det giver mening det du skriver - mener dog, at den i stilling 'A' kun spiller i venstre side..! Men det kan selvfølgelig bero på en fejl.
Tak for input.. :thumbsup:
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf jan_stevns » man 14. sep 2015 22:02

X-ray skrev:Det giver mening det du skriver - mener dog, at den i stilling 'A' kun spiller i venstre side..! Men det kan selvfølgelig bero på en fejl.
Tak for input.. :thumbsup:


Du har vist ret - jeg lod min hukommelse råde - og det var dumt - men herre gud da også - det er mange år siden jeg som stor knægt ( i 1976 ! ) selv havde sådan en fed forskrækker .........

ks601.jpg


Husker den gav et møgflot lysmønster op på tapetet bagved
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
jan_stevns
 

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 136 gæster