X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Vis os dit grej

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf KlausM » lør 21. apr 2012 12:52

X-ray skrev: Det var bestemt en hyggelig aften, med musik og setup i højsædet - og lidt til halsen :ER:


Ja man kan gå glip af meget godt gilde ved ikke at være inviteret! :lol:

Hvor er den blevet flot; den arm passer bare vildt godt til drevet.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf his067 » lør 21. apr 2012 14:16

Ja, den er sgu flot.
Stefano Pasini har en side om armen (og hvorfor den ikke er en EMT) som man kan lære meget af. Måske har den et par hints om Tweaks du kan bruge? http://www.stefanopasini.it/Thorens_TP14_vs_EMT929.htm
Om nogle uger får jeg en Thomas Schick arm som skal bruges sammen med en stor kasse lavet af Jim (JSC238 på ebay). Foreløbig har jeg givet den lidt bejdse og linolie/voks og Rubens gamle 124 er blevet helt gennemrenoveret.

Foreløbigt ser den sådan ud i sin Originale Ortofon Plint med SMG212 og en Jubilee i Ortofons matchende hus:

Billede
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » fre 27. apr 2012 23:59

his067 Det er spændende det du er igang med.... også selvom det er ovre i den noget pebrede ende - dér hvor jeg slet ikke syntes det er så sjovt længere ;) Mine ting må groft sagt helst ikke koste noget.... og anskaffes gerne som bund-defekte. Eller bytter mig frem! At jeg så ligger rigtig mange timer i det efterfølgende.... dér ligger fornøjelsen så for mig! Mit totale setup ligger - hvis vi ikke regner pickup med - i prislejet 2 af de lange :p .

Jeg har set Thomas Schick's arm - og den er vildt fed.... og kan godt forstå, at du glæder dig til at få sådan én. Hvad koster sådan en arm egentlig :?: Det bliver spændende, at se din pladespiller færdig :thumbsup:

Nu har jeg jo været lidt med på "bølgen" et stykke tid.... og er derfor stødt på ham Stefano... flere gange! Der er nok ingen tvivl om, at det han skriver er rigtigt....selvom han nok skriver lidt rigeligt! Men jeg syntes, at han skriver i en meget kedelig tone - som om at han er under angreb hele tiden.... betragter sig selv lidt som en Gud - kalder man det selvforherligelse - og det gider jeg bare ikke.... ;)

Det er blevet sent...! God weekend til alle 8)
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf eggers » lør 28. apr 2012 01:30

Schick armen koster fra €850 – €45 ekstra for et tungt kontralod. Der er vist også et par forskellige muligheder for kabling og finish. Priserne fik jeg for et halvt års tid siden.
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Amsterdam
Lokalitet: Amsterdam

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf his067 » lør 28. apr 2012 16:08

X-ray skrev:his067 Det er spændende det du er igang med.... også selvom det er ovre i den noget pebrede ende - dér hvor jeg slet ikke syntes det er så sjovt længere ;) Mine ting må groft sagt helst ikke koste noget.... og anskaffes gerne som bund-defekte. Eller bytter mig frem! At jeg så ligger rigtig mange timer i det efterfølgende.... dér ligger fornøjelsen så for mig! Mit totale setup ligger - hvis vi ikke regner pickup med - i prislejet 2 af de lange :p .


Joh, men ser du, denne her sammensætning er resultatet af mange års samlervirksomhed, "vennepriser", skattefrihed som resultat af udlandsophold og ebayfund og er opbygget trin for trin.
Hvad du ser her (TD124, Jubilee, og Ortofon armen) resultatet af salg af
1) en Mørch DP6 (som jeg købte da jeg tog til Kanada for mange år siden (1985). Jeg købte Mørch armen toldfrit (fordi jeg boede i Kanada) for de penge, jeg fik for salget af en Mørch GS6, som ikke kunne køre på 60 hz, og GS6en havde jeg købt i 1982 for de penge jeg fik for en Linn LP12, som jeg havde købt i 1979 for en del af min SU)
2) en defekt MC7500 (som jeg fik foræret af Per Windfeldt i 2001 "som et plaster på såret" for vild inkompetence fra Ortofons britiske agent, som bl. a. havde returneret min Rohman i posten uden nålebeskytter), og
3) min SOTA Star Sapphire, som jeg byttede mig til fra Russ Andrews for en Revox G36 i 1991 (SOTAen blev i øvrigt erstattet som forsikringsskade i 2008).
Når SOTAen er solgt om et par uger skulle det hele gå op i en højere enhed....
Så igennem årene er det egentligt ikke så mange kroner som skiftede hænder. :cool1:
Men hvis der er nogen der er interesseret i en SOTA så give mig et praj ;)

X-ray skrev:Jeg har set Thomas Schick's arm - og den er vildt fed.... og kan godt forstå, at du glæder dig til at få sådan én. Hvad koster sådan en arm egentlig :?: Det bliver spændende, at se din pladespiller færdig :thumbsup:

Eggers har givet de samme priser som Thomas gav mig. I betragtning af at Mørchs nye arm koster næsten 30000 kr, er den et røverkøb. Men jeg må altså lige pege en anklagende finger på Ruben: hvis han ikke havde inkluderet en SPU Gold med Thorensen havde jeg stadig haft Mørch armen. Men den SPU er simpelthen så dejlig (og så nyder jeg også Standard SME-fatningen selv om Mørchen er temmelig universel, er SME fatningen stadig nemmere og indbyder til pickup skift.......Og kombinationen af SPU til klassisk og Jubilee til rytmisk musik er fantastisk :!: ).
X-ray skrev:Nu har jeg jo været lidt med på "bølgen" et stykke tid.... og er derfor stødt på ham Stefano... flere gange! Der er nok ingen tvivl om, at det han skriver er rigtigt....selvom han nok skriver lidt rigeligt! Men jeg syntes, at han skriver i en meget kedelig tone - som om at han er under angreb hele tiden.... betragter sig selv lidt som en Gud - kalder man det selvforherligelse - og det gider jeg bare ikke.... ;)

Stefano er italiener....'nuff said
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf eggers » lør 28. apr 2012 17:58

Hvem er det der laver en Ortofon RMG-309 replika? Det var vist et dansk/svensk foretagende? Jeg ved ikke om den er kommet til salg endnu, og kender ikke prisen, men den så lækker ud.
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Amsterdam
Lokalitet: Amsterdam

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » man 30. apr 2012 00:34

eggers skrev:Schick armen koster fra €850 – €45 ekstra for et tungt kontralod. Der er vist også et par forskellige muligheder for kabling og finish. Priserne fik jeg for et halvt års tid siden.

Det er stadigvæk en lækker arm - syntes jeg....! Og selvom den prismæssigt, er i et leje, jeg ikke bevæger mig i - er prisen da' bestemt ikke ublu ;)

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » tirs 1. maj 2012 11:13

Tror jeg skal ud at have en rød pølse idag ;)

Billede

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf mickr » tirs 1. maj 2012 11:25

X-ray skrev:Tror jeg skal ud at have en rød pølse idag ;)


Hilsen X-ray.


Indtaget på Grillbaren måske? http://www.discogs.com/R%C3%B8de-Mor-Grillbaren/release/1058463
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » tirs 1. maj 2012 11:39

Gerne indtaget med musik ala Grillbaren.... ;) ... ikke noget problem dér :!:

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » ons 16. maj 2012 21:31

Jeg har de sidste par dage gået og justeret på min "nye" TP-14 arm - som jo blev monteret på TD124 for noget tid siden! Boptil.... var her jo - og "godkendte" ellers projektet ;) . Var også selv ganske tilfreds... skal siges!
På det tidspunkt var den blot sat op efter manualen - ikke andet! Der er faktisk heller ikke ret meget andet at gøre - da der ude i de forskellige fora, slet ikke er oplysninger om "nulpunkter" eller noget som helst andet.... jo, der er overhang 20mm... det er alt!
Jeg "sjussede" mig frem til mine egne nulpunkter - markerede dem på min skabelon - ændrede en smule på overhang - justerede / målte ud / gloede mig næsten blind med spejl og lommelygte...... og Vupti - nu er den altså bare lige i skabet :p . Jeg har idag hørt en 5-6 forskellige af de bedste - og JA... det er godt :thumbsup:
Den er klart bedre end min gamle SME.... - hvilken jeg ellers var fint tilfreds med :!:

Captain'en og Lasse har meldt deres ankomst her op til Pinse... og det var selvfølgelig dét, der fik mig til at gå igang med en ordentlig trimning.... Så nu er den klar :Thumpsup:
Der er vel altid lidt halløj med sådan en gammel arm. Det er også med denne - men det er koncentreret omkring lift funktionen og "kabling" - og har ikke umiddelbart indflydelse på opsætningen af pickup'en :!:

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 16. maj 2012 22:47

Jeg syntes absolut at den var vellydende, ingen tvivl der. tillykke med at du kunne lokke endnu mere ud af den, der er bare ikke noget bedre end at nyde resultaterne af vellykket indsats. Hvordan med den der lyd under lift issue, har det ændret noget på det?
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf r-l-b » tors 17. maj 2012 01:31

herligt - mit Thorens fund gjorde gavn - først armen til x-ray der byttede med en SME som nu står hos Helmer fordi han synes den er smuk og værket på vej til Aberdeen i Skotland - og jeg fik råd til kabel til min Mørch-arm og materialer til min Plint -så skal jeg bare have solgt et eller andet så jeg får råd til en Ortofon Vivo til Mørch armen - for så skal der lyttes til nogle af de Klassiske plader hvor Denons DL-103eren kommer til kort
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » tors 17. maj 2012 08:42

Boptilyoudrop skrev:Hvordan med den der lyd under lift issue, har det ændret noget på det?

Den har jeg ikke haft tid til, at få gjort noget ved! Jeg skal jo hen og ha' ændret på viscositeten i liften - og ting skal splittes ad, for at det kan lade sig gøre..... men det skal nok komme ;)
Energien på den konto bliver pt. brugt på istandsættelse af den nye TR2075-Plexi... og den har allerede brugt en hel del. Men den er ved at være klar :Thumpsup:

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » fre 25. maj 2012 19:10

Som skrevet i tidligere indlæg... er jeg kommet videre med min TP14 - der skulle have skiftet dæmpeolie. Jeg havde forsøgt mig med viscositet 100.000 - det var åbenbart for meget. Det er nu skiftet til 60.000 - det virker som om, at det er det rigtige! Nu kan div. fjedre i lift systemet justeres på en måde, hvor det hele ser mere rigtigt ud! Et par andre små problemer, er ligeledes forsvundet - alt sammen pga. af den nye silicone olie... herligt. Den gjorde nogle "lidt sjove ting" - pga. at både "op" og "ned" gik alt for trægt!
Utroligt som man til tider lader sig styrer.... men jeg gik faktisk kun igang fordi "Lasse og Captain Phoenix" har meldt deres ankomst imorgen.... og man vil jo gerne have at "udstyret" er iorden - når der kommer "fremmed"....Host host ;) . I skal have et par billeder....

Billede

Og et af det daglige setup...
Billede

Go' Pinse til alle... Hilsen X-ray :GFG:
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 124 gæster