X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Vis os dit grej

Re: X-ray's univers...!

Indlægaf Gottschalck » tors 19. maj 2011 17:47

Jamen selvtak - Glæder mig til at smage på flaskerne - mange tak.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1677
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: X-ray's univers...!

Indlægaf X-ray » tirs 26. jul 2011 13:53

Det står noget stille for tiden mht. mit grej - pga. en forestående flytning i efteråret - og alt skal pakkes ned. Og lidt for meget arbejde! Men jeg får da' tid til at læse lidt fra begge "sider" - og i den forbindelse faldt jeg lige over dette. Det er klippet ud af en større sammenhæng fra Højttaler-tråden "over there" - men det er dejligt vand på fars mølle... :thumbsup: .

"Vintage har altid været vejen frem for mig, ikke mindst fordi det ofte passer bedst ind i mit budget, men også fordi det har "den der lyd" (den mest medrivende lyd jeg har hørt, var faktisk et sæt Tandberg Hifi-System spændt for en gammel H/K Dual Mono receiver - utrolig lyd, på trods af dets åbenlyse præstationsmæssige mangler)."
Link: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_post ... 90469&PN=1

Fortsat Go' dag.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » fre 26. aug 2011 00:39

Der er sket lidt. Jeg har for noget tid siden erhvervet mig et sæt TCA3002 og TPA3003. Jeg havde ellers svoret aldrig, at skulle have noget fra 3000 serien - men sådan gik det ikke. Undskyldningen må blive, at det er det tidligste i serien og det vistnok er det eneste, der ikke er med Mos-Fet. Mit er prod. okt. 1980 - så vintage, det er det :thumbsup: Så skal det altså heller ikke være nyere - syntes jeg :) .
Lidt inspireret af JanB's tråd - ja, så skal mit altså sættes til nu. Fik idag lige checket bias - og nettrafo i preamp blev loddet.... den var nærmest ved at falde ud! Gu' ved om den tidligere ejer ikke har haft problem med, at den slukkede periodisk ;) . Skulle gerne få lavet lidt kabler til det i weekend'en... Sådan at jeg også har mulighed for, at bruge min TR1000 som pre - "ligesom JanB" - og så direkte på TPA3003.
TPA3003 har en effekt på 2x150w i 8ohm - det skulle nok kunne få gang i mine "små" HS-17.

Billede
Billede

Ligeledes er der jo også kommet et sæt TL3520 i hus. Venligst nærmest doneret fra PQR. De skal have nye skumkanter - jeg fik nogle med - men de passer altså ikke helt som de skal. Jeg vil dog prøve, at få dem på alligevel - så må vi se! Findes der en god og let tilgængelig lim - så lad mig endelig høre, hvad den hedder. Er klar over den skal være vandbaseret og så er der pludseligt ikke så mange, at vælge imellem længere :? .

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf MDA » fre 26. aug 2011 10:00

Jeg har en lille tube lim som du må få hvis du er interesseret.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » tirs 30. aug 2011 18:36

Nå - træerne vokser altså ikke ind i himlen. En ting er, at det rent faktisk ikke kan være i mit lille skab - preamp er bare meget dyb.. - en anden er, at det viser sig, der er fejl på effekttrinnet. Den suser/støjer i højre kanal og vel egentlig også en smule i venstre. Det hele spiller rigtig fint - men går man ned på lav volumen, bliver det hørbart. Så det bliver et vinterproject - tror jeg! Jeg nåede dog, at finde ud af, at løsningen med TR1000 som preamp - og med effekttrinnet sluttet til dens "Tape3" udgang - virker rigtig fint. Absolut den vej jeg vil gå. Tak til JanB for den gode idé :thumbsup: .

Billede

Det bliver et kunststykke at få CD'en ind også ;) Og lågen kan ikke lukkes... det skal ud igen derfra :?

Hvis der skulle være fejltips - modtages de gerne. Det lyder ikke som det sædvanlige "snorken" som med elektrolytter - men mere ren sus! Sus'en ændre sig i styrke - om jeg bruger TCA3002 eller TR1000 som preamp. Så det er jo besnærende med den 10µF der sidder lige i indgangen! Jeg prøver, at skifte de få der er :) .

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » tors 8. sep 2011 19:43

X-ray skrev: Hvis der skulle være fejltips - modtages de gerne. Det lyder ikke som det sædvanlige "snorken" som med elektrolytter - men mere ren sus! Sus'en ændre sig i styrke - om jeg bruger TCA3002 eller TR1000 som preamp.
Hilsen X-ray.


Omvendt kunne jeg jo spørge, om nogle har erfaring med dårlige BC447. Hvor mon man kan købe nye eller erstatninger - som "parrede" sæt :?: .

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » lør 17. dec 2011 02:30

Nå - der var ikke meget hjælp at hente dér ;) .
Jeg er kommet lidt videre med min TPA3003. Den snorker ikke mere i højre kanal - det forsvandt efter skift af elektrolytter...... Nej - det er ikke limrester det dér!

Billede

Den suser dog stadig - hvid støj "mere end jeg gider høre på" i begge kanaler - Øv! Den er en smule ustabil i venstre kanal - noget jeg kan måle med scope - men næsten ikke høre"dumt skrevet"! Jeg har fundet nogle erstatninger for BC447B som jeg lige vil prøve med..... når der bliver tid ;) .

Det var godt, at få pillet lidt Tandberg igen - det var bare for længe siden :Thumpsup:

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » man 19. dec 2011 23:08

Der dukkede lige én time op idag... Så der blev tid til at skifte indgangstrinene 2 x 2stk BC447b. Minsandten om ikke det fjernede alle problemerne... Ingen støj! Ikke ustabil! DC-offset <30mV! Halleluja :cool1: .
De transistorer jeg satte i, var iøvrigt BC639G - der skulle lige byttes lidt rundt på benene og så var den der :!: .

Hilsen "Den Lykkelige"
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf Tube mania » man 19. dec 2011 23:29

:klap: Du er da ret go...til det der...
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 21. dec 2011 12:11

X-ray skrev:Nå - der var ikke meget hjælp at hente dér ;) .
Jeg er kommet lidt videre med min TPA3003. Den snorker ikke mere i højre kanal - det forsvandt efter skift af elektrolytter...... Nej - det er ikke limrester det dér!

Billede

Den suser dog stadig - hvid støj "mere end jeg gider høre på" i begge kanaler - Øv! Den er en smule ustabil i venstre kanal - noget jeg kan måle med scope - men næsten ikke høre"dumt skrevet"! Jeg har fundet nogle erstatninger for BC447B som jeg lige vil prøve med..... når der bliver tid ;) .

Det var godt, at få pillet lidt Tandberg igen - det var bare for længe siden :Thumpsup:

Hilsen X-ray.


Hold da k*ft hvor er de skumle... Tillykke med det susfrie og stabile resultat!
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf mcs_5 » ons 21. dec 2011 16:04

Boptilyoudrop skrev:Hold da k*ft hvor er de skumle...

Ja, det er ikke kun nye kinesiske lytter der kan lave det nummer. Dem på billedet er fra Panasonic (Japan - dengang).

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » tors 12. jan 2012 00:52

Så er der sket lidt igen....!
Skal lige huske at sige, at mit Tandberg 3002/3003 forstærkersæt holdt fint hele Nytårsaften - så den må siges at være 100% iorden nu! Den kørte vel nogenlunde i 20timer med en pæn slat volumen og festen var god :) . Der var spændt 2sæt Tandberg HS-15 på i parallel - så den kørte altså 2 ohm - uden problemer :thumbsup: .

Jeg har fået/byttet en "ny" arm til min TD124 - så 3009MkII ryger væk nu! Nu skal der en TP14 på... :!:

Billede

Bemærk detaljen med at antiskating loddet hænger ned igennem armboard 8) .

En søgning på nettet fortalte, at den der "decoupling" ikke er til at få fat i :!:
Jeg fik skilt det ad - for at se hvordan det egentlig var lavet. Rimeligt simpelt - men det gamle gummi var fuldstændig mørnet og opløst!

Billede

Jeg målte lidt på det - og brugte formiddagen til at gennemtænke en løsning. I en Modelfly forretning købte jeg en "Neopren-brændstofslange" Diameter 6mm og 3mm hul. 1meter kostede 30kr. Jeg skulle bruge 15mm! Den stump i forlængelse af en alm. 8mm gummitylle - kom til at passe perfekt! En hurtig/nem/billig løsning og nu har jeg en frisk "decoupling" som ikke hænger nogle vegne :Thumpsup:

Billede
Undskyld billedkvaliteten.

Hilsen X-ray.
Senest rettet af X-ray tors 12. jan 2012 01:28, rettet i alt 1 gang.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf r-l-b » tors 12. jan 2012 01:18

flot tænkt og løst!
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » lør 14. jan 2012 00:12

Det endte med at blive en ganske fin fredag. Den ene hånd tørrer den anden...! - Det var rent bytte - dog med håndslag og det hele... jo-jo! Det er simpelthen vejen frem, hvis man skal have fat i noget ganske særligt :thumbsup: .
Jeg har i temmelig lang tid ønsket mig en TR200G - den kom så i hus idag...

Billede

Det har også længe været et stort ønske, at få skiftet mit ege-kabinet på min TR1000 ud med Teak - det lykkedes også idag...

Billede

Jeg vil prøve, at bygge en lille rør-amp! Den skal clones ud fra 2stk Huldra5 - Idag kom den første...

Billede

Ja - nu har jeg lidt projekter, at gå igang med, når min TP14/TD124 bliver færdig en dag!

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » man 6. feb 2012 17:43

Så kom jeg endelig igang med mit TP14 / TD124 projekt. SME-armen er idag afmonteret... for at ryge ud af huset... den er ikke min længere :| .
Så nu ser det hele sådan ud...

Billede

Som det ses - skal der virkelig fræses ud i plint' - for at få plads til en KÆMPE lift anordning, som der er på TP14. Jeg skal have sendt mellemhjulet til "regummiering" - og jeg vil have lavet den om, så der kan monteres
"mushrooms". Jo - der vil gå noget tid før den bliver køreklar igen :( .
Tanken har ellers tidligere været at montere en AT1005-MKII - hvor arm og armboard skulle separeres fra plinth :ide: Men så kom TP14 jo pludselig ind i varmen... og så blev der sadlet om! Måske en dum beslutning - jeg vil tænke den om igen.... TP14 løber jo ingen vegne :!: .

Vi/jeg afholdte i fredags - et lille internt klubmøde "4-mand" i Tandberg regi. Der blev spillet gennem en TR1055. Holdningen generelt var - at den ikke slår min ellers sædvanlige TR1000 af tronen. Den kan altså "et eller andet" den TR1000 :OLO:

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 41 gæster