Mit grej

Vis os dit grej

Re: Mit grej

Indlægaf Oni » ons 15. feb 2017 14:34

Et af de nye fund..
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Oni
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 30 apr 2016
Lokalitet: Glumsø

Re: Mit grej

Indlægaf Hackenberg » ons 15. feb 2017 14:49

Jeg bliver nød til at spørge. Og den kunne lige så godt være til 50% af os vintagetosser; Hvorfor skal højttalerne helt op i hjørnet? Er det kvinderne/partnerne?. Vi bruger tid og penge på vores "sygdom" og så bliver resultatet bare losset op i en krog.
Skal man være single for at stille sine højttalere frit så de lyder rigtig godt?
Jeg er, i øvrigt, vild med din Audiolab-stak og dine forskellige højttalere.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2101
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Mit grej

Indlægaf Oni » ons 15. feb 2017 15:03

Ja man bliver helt hæmmet i sin passion af det andet køn...
Men jeg skal nok ikke klage så meget...
Oni
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 30 apr 2016
Lokalitet: Glumsø

Re: Mit grej

Indlægaf Oni » ons 15. feb 2017 15:13

Mint loftrum er blevet ændret lidt med nogle Dali 18 istedet for Sony ss G1 og en større Yamaha nu ax-892 med CD cdx-880 og tuner tx-492rds.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Oni
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 30 apr 2016
Lokalitet: Glumsø

Re: Mit grej

Indlægaf his067 » ons 15. feb 2017 17:16

Hackenberg skrev:Jeg bliver nød til at spørge. Og den kunne lige så godt være til 50% af os vintagetosser; Hvorfor skal højttalerne helt op i hjørnet? Er det kvinderne/partnerne?. Vi bruger tid og penge på vores "sygdom" og så bliver resultatet bare losset op i en krog.
Skal man være single for at stille sine højttalere frit så de lyder rigtig godt?


'Nobody puts Baby in the corner'
(og vi har været gift i 27 år)

IMG_0173.JPG

IMG_0174.JPG

IMG_0178.JPG


Og så ville det være fedt hvis der var nogen der kunne forklare hvad jeg gør galt her: Ligegyldigt hvad jeg gør vender billederne på hovedet!)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Mit grej

Indlægaf Anders » ons 15. feb 2017 17:54

Jeg tror du har fat i noget dér! Hvis vi bare begynder at montere højttalerne ned fra loftet, bliver det meget lettere at få de bedre halvdele til at acceptere en ordentlig placering! Skide godt, altså :Thumpsup:
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Mit grej

Indlægaf cdp » ons 15. feb 2017 18:14

Nye huse i dag indeholder jo alle et teknikrum - men de er som regel ikke lavet til vintagegrej..
Husk nu at aftale med konen før byggeriet går i gang, at garderobens størrelse aldrig må være mere end "legeværelset". Så er der ligevægt i interesserne.. :lol:
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Mit grej

Indlægaf his067 » ons 15. feb 2017 18:29

Anders skrev:Jeg tror du har fat i noget dér! Hvis vi bare begynder at montere højttalerne ned fra loftet, bliver det meget lettere at få de bedre halvdele til at acceptere en ordentlig placering! Skide godt, altså :Thumpsup:


Jo da, helt ærligt overvejede jeg at hænge min QUAD ESL63 ned fra loftet over vinduerne og at vinkle dem i retning af 'lyttestolen' da konen brokkede sig over at de tog lyset fra vinduerne.... :roll:
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Mit grej

Indlægaf stiv » ons 15. feb 2017 18:32

his067...Mod Squad Line Drive !....

Havde du ikke en Woodside pre (SC-26) ?...

"Ligegyldigt hvad jeg gør vender billederne på hovedet!)": Det er din iphone, problemet er velkendt på norske "HiFiSentralen" :?

Vh :p

his067.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
stiv
 
Indlæg: 142
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Taastrup/-Vestegnen
Lokalitet: Taastrup

Re: Mit grej

Indlægaf his067 » ons 15. feb 2017 19:43

Jeg har stadig min Woodside, men den er nu forvist til Biblioteket/arbejdsværelset og fungerer i stereo #2 (Mørch GS6a/ICA200; Ortofon T30, Woodside, Radford MA50, Quad ESL63 (forvist til hjørnerne!!!), Revox G36, Kenwood L1000T)....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Foregående

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster