Mit grej

Vis os dit grej

Mit grej

Indlægaf K_50 » lør 10. dec 2016 19:09

Først må jeg undskylde de grimme billeder - jeg er ikke gode venner med min iphone, især ikke i dårligt lys.

Men nu var der lige nogen på et trommeslagerforum, der lavede en hifi-tråd, og så kunne jeg jo lige så godt dele her også.

Anyways er mit setup pt: Technics SL-1501 > Luxman R-1050 > IMF Compact Monitor II. Ud over det er der på billedet en Akai AA-1020, som skal sælges, og en Sony CD-afspiller af mine forældres gamle, som vist mere bare er gammel end vintage...

Billede

Billede

Fineren på højttalerne er meget flottere i virkeligheden

Billede
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Mit grej

Indlægaf Fredmarantz » lør 10. dec 2016 19:18

Det er sgu da et dejligt anlæg. Jeg er især vild med din Luxman og højttalerne. Den Luxman er bare så.......Vintage :thumbsup:

Jeg kan dog godt lige blive en smule bekymret over at pladespilleren står oven på receiveren, som egentlig har lidt brug for at komme af med varme. Men presser du nu ikke Luxman'en ret meget, så går det nok.

Er IMF'erne ikke lidt tunge at drive - eller er det bare mig, der husker IMF som vellydende, men lidt tunge at drive? I tilfælde af, at de ER tunge at drive, må det koste lidt ekstra hestekræfter (= varme) fra Receiveren.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Mit grej

Indlægaf K_50 » lør 10. dec 2016 19:43

Det er såmænd kun pga dovenskab, at pladespilleren står der. Den kommer ned ved siden af, så snart jeg får taget mig sammen til at fjerne Akai'en og sætte den til salg. Jeg har dog ikke bemærket, at receiveren bliver specielt varm. Men jeg lytter også mest ved "læse-volumen".
IMF'erne er ganske rigtigt lidt tunge (ikke videre effektive i hvert fald) og fungerede ikke særlig godt med Akai'en. Der tager Luxman til gengæld noget bedre ved.
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Mit grej

Indlægaf K_50 » tors 12. jan 2017 20:27

Så røg der en pladespiller mere ind ad døren. Det harmonerer godt nok ikke rigtig med min plan om at skære ned på mængden af gear, men jeg har bare svært ved at lade en god deal være...

Billede


Den er ikke helt så elegant, som 1501'eren, men til gengæld er den automatisk :)

Billede
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Mit grej

Indlægaf K_50 » fre 20. jan 2017 18:30

Nede på en pladespiller igen. Til gengæld kom jeg (sådan lidt ups) til at købe en billig Akai AA-1040 i den blå i går, som gerne skulle komme med posten i næste uge.
Og så har jeg fundet ud af, at højttalerne klart fungere bedst, når de ligger ned - monitor style. Der kom pludselig meget mere sammenhæng og dybde i lydbilledet samtidig med, at den gode zone blev en del større.
Pladen er også ny; en Marvin Gaye fra Tigeren. Jeg købte den og Lady Sings the Blues for at teste kvaliteten, og er særdeles tilfreds. De kan anbefales!

Billede
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Mit grej

Indlægaf K_50 » lør 28. jan 2017 20:15

Nu med "ny" Akai :)
Den spiller udmærket fint, er i glimrende stand, og så synes jeg, virkelig, de havde fat i noget med designet på den serie.
Som det ser ud nu, har hele herligheden stået mig i omtrentligt 1300 kr., hvilket jeg synes, er en ret beskeden investering ift. hvor rart det lyder. Hurra for dba!

Billede

Billede

Billede
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Mit grej

Indlægaf Anders » lør 28. jan 2017 20:34

Den Akai er godt nok smuk! Interessant hvordan de nye Yamaha ligner: https://europe.yamaha.com/en/products/audio_visual/hifi_components/index.html

Hvad er der sket med R-1050?
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Mit grej

Indlægaf K_50 » lør 28. jan 2017 21:02

Anders skrev:Den Akai er godt nok smuk! Interessant hvordan de nye Yamaha ligner: https://europe.yamaha.com/en/products/audio_visual/hifi_components/index.html

Hvad er der sket med R-1050?


Ja de er flotte, Yamaha'erne. Hvis jeg havde råd til nyt gear, måtte der gerne stå en as-2100 eller 1100 på hylden!
R-1050 er sat til salg. Jeg står og skal flytte snart, så jeg har gang i den helt store skaffe penge til HiAce/komme af med overflødigt grej-aktion.
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Mit grej

Indlægaf møffe » lør 28. jan 2017 22:26

Hejsa og fint anlæg. Den gamle Fuxkmann er rigtig god. Har selv haft en 1090'er gennem rigtig mange år. Grammofinfon Technis behøver vel ikke flere "likes".

Iøvrigt fornemmer jeg på første billede en Ardbeg mirakkelvand med %'er yderst til venstre. Ej heller dårlig smag... :thumbsup:
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Mit grej

Indlægaf K_50 » lør 28. jan 2017 22:35

møffe skrev:Hejsa og fint anlæg. Den gamle Fuxkmann er rigtig god. Har selv haft en 1090'er gennem rigtig mange år. Grammofinfon Technis behøver vel ikke flere "likes".

Iøvrigt fornemmer jeg på første billede en Ardbeg mirakkelvand med %'er yderst til venstre. Ej heller dårlig smag... :thumbsup:



Jo tak :)

Luxman'en spiller ganske fint, men jeg bliver bare aldrig rigtig fan af plasticknapper - der er Akai'en lige lidt mere lækker at betjene, synes jeg.
Mirakkelvandsflasken er desværre tom, så jeg må snart på indkøb. Ardbeg er klart blevet min favorit i kategorien "til at købe for menneskepenge". Og så passer den fint, når man går i morfar-mode med Händel på grammfonen og en støvet litterær klassiker i hånden :p
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Mit grej

Indlægaf møffe » lør 28. jan 2017 22:39

go' stil....!
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Mit grej

Indlægaf K_50 » tirs 7. feb 2017 07:59

Resten af familien er ude af huset, så for en gangs skyld er der mulighed for at prøve tingene lidt af - Made in Japan på grammofonen og volumen på kl. 15 er sgu noget, der virker! - her behøves ingen loudness-knap.
Basenhederne danser noget så fint :)
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Mit grej

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 7. feb 2017 08:53

K_50 skrev:Made in Japan på grammofonen og volumen på kl. 15 er sgu noget, der virker!

Det er da et rigtigt godt valg når der skal spilles igennem!
Jeg har kendt & hørt Made in Japan-albummet siden det udkom, hører det stadig hyppigt - og bliver stadig imponeret over hvor utrolig meget, der bare falder i hak for bandet hér.
Må være i top 3 over live-albums ever - tror også den skal have et spin her idag :p
Rock on :OPO:
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Mit grej

Indlægaf K_50 » tirs 7. feb 2017 10:14

Captain Phoenix skrev:
K_50 skrev:Made in Japan på grammofonen og volumen på kl. 15 er sgu noget, der virker!

Det er da et rigtigt godt valg når der skal spilles igennem!
Jeg har kendt & hørt Made in Japan-albummet siden det udkom, hører det stadig hyppigt - og bliver stadig imponeret over hvor utrolig meget, der bare falder i hak for bandet hér.
Må være i top 3 over live-albums ever - tror også den skal have et spin her idag :p
Rock on :OPO:


Ja, det er et klasse album!
Jeg fik den (første pres, men heldigvis i brugt nok stand til, at det ikke gør noget at høre den) og en håndfuld andre rock/metal plader forærende for ca. 15 år tilbage, så den er en af grundstenene i min pladesamling.
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Mit grej

Indlægaf K_50 » tirs 7. feb 2017 12:45

Og nu (via diverse soul): Janis Joplin's Pearl, som nærmest må være det mest lækkert producerede album nogesinde.
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Næste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster