Johans vintagegrej

Vis os dit grej

Johans vintagegrej

Indlægaf Billehifi » tors 19. jan 2017 22:44

Ja...nu burde jeg jo nok få lagt nogle billeder op fra det nye sted.
Flyttede hjemmefra i august sidste år og bor nu på Fyn, nærmere Odense.
Fundet mig et godt sted(småt-men godt) og selvfølgelig kom anlægget op som det første ;)
Jeg fik solgt det meste af hvad jeg havde på sjælland af anlæg og startede op fra scrap- i princippet.

Fik fat i en Luxman PD284, som lige blev fixet i kablerne og så fik jeg sat mit Leak Stereo 70 forstærkersæt op. Mine renoverede Dali IV højtalere kunne jeg ikke slippe...er sgu glad for lyden.

Idag fik jeg købt et par ITT Korona K1-70 kuglehøjtalere, som jeg nok får kigget lidt nærmere på i weekenden...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Billehifi tors 8. mar 2018 17:51, rettet i alt 1 gang.
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Nyt sted-nyt grej og dog...

Indlægaf Tonni » tors 19. jan 2017 22:53

Ser da absolut ikke ringe ud! - Men må have været svært at smutte fra alle kontakterne, og din omfattende samling guf..?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Nyt sted-nyt grej og dog...

Indlægaf Billehifi » tors 19. jan 2017 22:56

Ja...det var det skam også...altså alle antikke grammofoner står stadig på Sjælland...Fik allernådigst lov til at sætte dem i et hjørne på mit gamle værelse...Min mor ville gerne bruge rummet til tøj....så de kunne ikke få lov til at stå på række på reolen ;)
Der står også et lille anlæg derhjemme, sådan så når jeg kommer hjem i weekend, er der mulighed for at sætte en plade på ;)
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Nyt sted-nyt grej og dog...

Indlægaf møffe » tors 19. jan 2017 23:01

Hej Billehifigrammofonjohan....
Tillykke med lejligheden. Har selv et par knægte i den flyvefærdige alder. Godt at se at andre end eget afkom har indset at god lyd ikke nødvendigvis skal lyttes i hørebøffer ved et busstoppested, i MP3 format.

god vind herfra.
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Nyt sted-nyt grej og dog...

Indlægaf Billehifi » tors 19. jan 2017 23:04

Jo tak :) Skiftede brugernavn for et par måneder siden ;) Det er dog ikke en lejlighed...Kun et kollegieværelse på 12,7 kvadratmeter...Jeg håber dog på at der dukker noget større op på et tidspunkt :)
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Nyt sted-nyt grej og dog...

Indlægaf møffe » tors 19. jan 2017 23:11

Det skal nok gå... :cool1:
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Nyt sted-nyt grej og dog...

Indlægaf Louis » tors 19. jan 2017 23:21

Så længe man har plades til to højtalere og en seng :cool1:

Det ser som sædvanligt rigtig godt ud Johan! Og pladesamlingen vokser hastigt også;-)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Nyt sted-nyt grej og dog...

Indlægaf Billehifi » tors 19. jan 2017 23:34

Præcis! Måtte også skifte seng da jeg flyttede...fandt en billig en på genbrugen....hehe...
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Nyt sted-nyt grej og dog...

Indlægaf Billehifi » tors 8. mar 2018 17:42

Kan se jeg ikke har opdateret tråden siden januar sidste år. :shock: Så derfor må jeg jo gøre noget ved det.
Siden da er jeg flyttet og kommet ind til Odense C i en egen studiebolig. Dermed meget mere plads til vintagehifi og plader. (15 juniorkasser Lp'er både vejer og fylder meget, skulle jeg hilse og sige) :D
Eftersom det er en to-værelsers lejlighed, så er der også blevet plads til to anlæg. Mit stueanlæg består stadigvæk af Dali 4a højttalere, en Luxman PD-284, en (ny) Little Bear MK2 rørriaa og en Sony TA-F3 forstærker. Det andet anlæg som pt står i mit soveværelse består af en Sony PS-X55 pladespiller, to ITT kuglehøjttalere og en JVC receiver.

Jeg fik hilst på The Canadian igår, sjovt at få sat ansigt på en bruger herinde fra og fik vi en god snak om vintagehifi.

Pt. står min Leak Stereo 70 på hylden fordi den ikke virker. Det er synd og derfor søger jeg en her på fyn/Odense, der måske kunne give den lidt førstehjælp.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Johans vintagegrej

Indlægaf The Canadian » fre 9. mar 2018 11:11

Hey Johan ...

Lige over med ansigtet ;) De Technics kugler spille fint og bullen var ikke så svær at rette ... Mht til dit Leak 70 sælger, jeg vil gerne give det vider til han jeg talt om ... Men der kan godt gå nått tid ... Og så vil vi gerne se lidt nere til din tromle afspiller ;)
O & O, Jake

Stuen - Rega RP 10 + Athena 3 + Rega ISO / Tubelab pre + Ortofon GF-603 / Hørning Alkibiades
Kontoret - Morgen Int. Amp + Tuner + CD / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Trone Seven MC / Russel K Red 50
Brugeravatar
The Canadian
 
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11 maj 2010
Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

Re: Johans vintagegrej

Indlægaf Billehifi » man 18. nov 2019 13:57

The Canadian skrev:Hey Johan ...

Lige over med ansigtet ;) De Technics kugler spille fint og bullen var ikke så svær at rette ... Mht til dit Leak 70 sælger, jeg vil gerne give det vider til han jeg talt om ... Men der kan godt gå nått tid ... Og så vil vi gerne se lidt nere til din tromle afspiller ;)


Nu er det nok på tide at vise "tromleafspilleren", hehe. Jeg har fået lidt flere ting siden sidst og skiftet lidt ud.
For et par uger siden fik jeg lavet en aftale med en storsamler fra KBH om en Edison Home fonograf med et stort cygnet horn(metal) og gear til 2 og 4 min ruller. Jeg fik desuden en 4 min rulle og en bog af ham(som han selv havde udgivet engang i 90'erne omkring mekanisk musik)
Den er mega fed, tung og fylder godt til. Kæresten var lidt "hm - hvor skal den stå" - men det blev der hurtigt rodet bod på. En anden grammofon blev sat på loftet og måtte vige for den "nye dreng i klassen". :D

(Billedet er lånt fra samleren - inden jeg modtog den)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Johans vintagegrej

Indlægaf KlausM » man 18. nov 2019 16:03

Billehifi skrev:For et par uger siden fik jeg lavet en aftale med en storsamler fra KBH om en Edison Home fonograf med et stort cygnet horn(metal) og gear til 2 og 4 min ruller.

Han hed vel ikke Claes O. Friberg ?

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Johans vintagegrej

Indlægaf Billehifi » tirs 19. nov 2019 15:12

Kender godt ham Friberg, men det er en mand ved navn Eric Reiss.
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn


Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster