Struktørens Vintage

Vis os dit grej

Struktørens Vintage

Indlægaf Struktør » lør 18. feb 2017 20:03

Nå... Jeg må hellere præsentere mig
Jeg er en ung mand fra 1968 der bruger min dagligdag (en stor del faktisk) med at undervise struktører, det man i gamle dage kaldte jord- og betonarbejdere...
I min sparsomme fritid bruger jeg på familie, motion og renovering...
Så når jeg endelig skal have "alene-tid" så er det musik... og naturligvis det/de anlæg der bruges til afspilningen.
Jeg startede i de tidlige 80ere med vinyl, og i start 90erne gik jeg mere over til de blanke skiver... Men mine LPer beholdte jeg, heldigvis...
Jeg tog min gamle passion op for fuld skrue i 2012... Bedre sent end aldrig... Tja, jeg har nok for meget, og skal have noget videre, men kan ikke tage mig sammen til at fravælge... endnu...
IMG_0965.JPG

Min anden pladespiller, den første, en AKAI, som jeg fik af min mor i fødselsdagsgave, den står hjemme hos hende...
IMG_0959.JPG

Sat til denne hamrende hyggelige radio, der nu bliver brugt som forforstærker
IMG_0963.JPG

IMG_0971.JPG

Dem købte jeg af min grandfætters dreng, der havde overtaget dem fra sin far, som har haft dem fra nye.
IMG_0969.JPG

Højttalerne har jeg dog kun lånt af netop min grandfætter, på 3. år ;)
Forforstærkeren fra hans anlæg benytter jeg lige nu som preamp for mit mere "moderne anlæg" da den forforstærker trænger til lidt Fransk vask og strygning.
IMG_0972.JPG

Men der er nu et eller andet ved de pladespillere, der har bidt sig fast... :Skor:
IMG_0966.JPG

IMG_0967.JPG

IMG_0973.JPG

IMG_0975.JPG

Et projekt der lige pt er på hylden er udskiftning af den Rega arm på TD 321 til
IMG_0974.JPG

Men tiden, ak.
Så har jeg også lidt andet...
IMG_0962.JPG

Som jeg har i reserve...
IMG_0977.JPG

Meningen var at den skulle have stået sammen med en af pladespillerne i et rum... Men det går vist ikke helt som jeg havde planlagt... :(
I min lille "lytte"stue står også disse herlige højttalere...
IMG_0968.JPG

Da jeg i sin tid købte den SONY fulgte disse med
IMG_0987.JPG

De er heller ikke sat til, men spiller faktisk ganske pænt.

Mvh
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Struktørens Vintage

Indlægaf Anders » lør 18. feb 2017 20:40

Den PD-310, altså. Nammenam!

Jeg savner nogle oversigtsbilleder, er du flov over din indretning? ;)
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Struktørens Vintage

Indlægaf Struktør » lør 18. feb 2017 20:45

Nå, 15 billeder var maks... :p
Men er ikke helt færdig endnu... Mangler lige et par stykker...
Nu skal jeg med til Hald, og jeg glæder mig, og den der "put and take"... Tja, mon ikke jeg har lidt fra lageret fra min anden "passion"..?
øl.jpg

Har også denne lille perle, hvor også lyset fungerer
Marantz 1060.jpg


Mvh
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Struktørens Vintage

Indlægaf Struktør » lør 18. feb 2017 20:47

Anders skrev:Den PD-310, altså. Nammenam!

Jeg savner nogle oversigtsbilleder, er du flov over din indretning? ;)


Niks, pladsen er trang, der skal ske lidt ændringer når skunkene er efterisoleret, men ting tager tid...
Men nu er batteriet tomt, så du må have tålmodighed ;)

Mvh
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Struktørens Vintage

Indlægaf Anders » lør 18. feb 2017 20:56

Det vil jeg så væbne mig med. Du ser dælme ud til at ligge inde med en del herligheder!
Den serie Sansui receivere er højt på min liste over smukt grej. Jeg savner min 9090!
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Struktørens Vintage

Indlægaf møffe » søn 19. feb 2017 17:56

HI...
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Struktørens Vintage

Indlægaf Struktør » søn 19. feb 2017 19:36

Oversigtsbillede..
Hygge billede.jpg

Lækkert.
Glæder mig til den bog reol forsvinder.. engang.. Og så skal der hænges lidt flere CD reoler op, og nå ja en stereobænk til de 2 pladespillere der pt står i et hjørne... ;)

Mvh
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Struktørens Vintage

Indlægaf LarsW » søn 19. feb 2017 19:44

Din Sansui 8080DB fortjener en plads i din stue :thumbsup:

Den køre mig bekendt puch-pull på udgangen klass B trin ligesom 9090.

Så den må du godt hive frem igen hvis det var mig

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: Struktørens Vintage

Indlægaf Struktør » søn 19. feb 2017 20:10

Hej LarsW

Drømmen er hvor bogreolen er, skal der stå en stereo bænk med plads til de 2 Thorens der lige nu står... Og der skal Sansui også være... Den ene pickup er købt, Ortofon 2M bronce/Black, den skal på SME 3009 Serie III armen, og så må vi se hvad den Micro Seiki 505 skal have til den tid (økonomien bestemmer) Jeg har en Rotel RCD 965BX til de blanke skiver, og så mangler jeg "bare" et par vintage højttalere... og her er det at rummet nok bliver for fyldt... Men må se når den tid kommer, hvad der pludselig falder i min turban, eller hjelm...? Eller jeg skiller mig af med noget, for det kan blive for trangt... Men det bliver sgu med tårer i øjnene..
Mvh
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Struktørens Vintage

Indlægaf LarsW » søn 19. feb 2017 20:22

Hej Birger.

Kender alt for godt til det med pladsen er trang :(

Selv står jeg også på en skillevej, hvor jeg har div. fede projekter som jeg må enten sælge
eller vente på tiden er en anden rent pladsmæssig.

Eller jeg skiller mig af med noget, for det kan blive for trangt... Men det bliver sgu med tårer i øjnene..

Ohhh..jo da.. kender det særdeles godt. Men håber alligevel at du får plads til din lækre sansui 8080Db og som
i den serie ( 6060,7070,8080,9090) lyder aldeles godt

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: Struktørens Vintage

Indlægaf Struktør » søn 19. feb 2017 20:50

Jeg håber det lykkes.. For os begge. Af højttalere tror jeg det skal være enten JBL A'la Santashooters projekt eller noget AR... Det skal ikke være stander eller B&W... Der må godt være lidt forskelligt der kan pirre mine sanser... Men nu runder både jeg og min samlever et stærkt hjørne næste år... Og mine døtre bliver 18 og 20... Tror ikke det lige er Hi-Fi til mig der står på deres ønskelister... :Skor: De ruller rigeligt med øjnene når talen falder på pladespillere...

Mvh
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Struktørens Vintage

Indlægaf LarsW » søn 19. feb 2017 22:09

Nååår så øjnene ruller på dine døtre :lol: så må du hellere bygge et lille anlæg til dem hver.

Min svigersøn og datter fik bla. en Sansui 9090 DB og et sæt JBL 100 l Century for en del år siden,
samt pladespiller og det lyder godt. Nogen ting skal jo gå lidt i arv.'
Selv om JBL L 100 Century med al respekt ikke er min ynglings JBL og det vil nok være JBL 4312 som er en del tand bedre med kontant bas, dybde og virkelig nærhed for musikken
Men okay kan sku´godt savne mine gamle JBL 4312 som jeg solgte til en af mine venner for snart 12-13 år siden
for 1000 kr. :( Men de lever dog endnu ;) og spiller stadigvæk godt.
Når men håber at dine ting lykkes hen af vejen, intet er umuligt men pladsen er jo tit problemet :(
Dine B&W DM6 skal du ikke gå af med, de var banebrydende for bla. KEF og andre højtalere bygger, de
vil lyde rigtig godt på noget Sansui, Harman Kardon eller andet lækker vintage grej.

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: Struktørens Vintage

Indlægaf Struktør » søn 19. feb 2017 22:21

Mine pingviner bliver her, de skal dog have nyt gummi på mellemtonen... Har faktisk et par mere på mit arbejde, dog i mere miserabel stand, men de kan spille. Det behøver nu ikke være L100 ... Andet kan have interesse, når den tid kommer... Har dog også KEF i tankerne... Men skal dog først have sparet noget sammen... Og beslutningen tages først når reolen kommer væk... Ellers er velviljen i huset nok på et minimum... Og den har indtil nu været large... XXXL...
Har tænkt tankerne om et anlæg til de unge... Men tror det skal vente et par år endnu, til de får deres eget...

Mvh
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod


Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster