Super ACE

Alt omkring horn og fuldtoneenheder

Super ACE

Indlægaf Tube mania » fre 6. jan 2012 16:36

Er der nogen som genkender disse Super ACE horn...jeg overvejer at købe et sæt.
De er usædvanlig store...114 X 54 X 32 cm...lige noget for mig...

Billede
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Super ACE

Indlægaf Boptilyoudrop » fre 6. jan 2012 20:53

Jeg har da prøvet dem for mange år siden. Det er absolut et godt system til kraftige 8" og tilmed 10" enheder - hvad gælder bunden. Men jeg har aldrig prøvet dem med to enheder som på billedet, kun med en Golden Eight opad. Det betyder at toppen naturligvis bliver ret ringe fra lænestolspositionen og rundspreder er godt nok også en anden måde at lytte til musik på. Jeg gik tilbage til gulvhornet. Carlssons får det til at virker lidt bedre med diskantforstærkning og fordi de er så lave. Jeg prøvede at sætte skrå plader på mine Ace for at rette lyden mod lyttepladsen, ikke ideelt. Jeg fik aldrig prøvet kegleformede eller lign. spredere. Derimod hørte jeg et sæt små Ace hos hedengangne Hifi sound import med spreder og en cone diskant vendt mod lyttepladsen, som den ene af enhederne på billedet, det var godt.

Men de er nemme at bygge, så med to enheder? De har i hvert fald både god bas og masser af dynamisk "wham in your face" effekt. Måske en fornuftig 8" bas i toppen og fuldtonerne rette mod lyttepladsen som et saftigt Full range And Subwoofer Technology - system ? Jeg får helt lyst til at gå i gang selv :lol:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Super ACE

Indlægaf Tonni » fre 6. jan 2012 21:45

Har kun hørt den model med en opadrettet enhed (9710) og de kunne helt sikkert noget. Men som "Bop" skriver med nogen svaghed i toppen.
En af mine venner har haft et sæt, kun, med den fremadrettede. Og dem skiftede han angiveligt kun fordi han købte et sæt audiovector...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Super ACE

Indlægaf 2-mas » ons 9. okt 2013 19:34

Tube fik du købt dem ? Er der nogen der har tegninger på disse ?
Brugeravatar
2-mas
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 27 okt 2011
Geografisk sted: Aalborg
Lokalitet: Aalborg

Re: Super ACE

Indlægaf vericon » ons 9. okt 2013 20:59

Hej
billede lige ved hånden - Bestykket med Lowther PM 6A
Tegninger støver jeg af senere -
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
vericon
 
Indlæg: 633
Tilmeldt: 07 okt 2011
Geografisk sted: Ydre Udkantsdanmark
Lokalitet: 6280 Kogsbøl

Re: Super ACE

Indlægaf 2-mas » lør 12. okt 2013 09:53

Vericon < Det ser jo godt ud. Vil igang med Super-ace til mine Coral Beta.

Lige et enkelt spørgsmål...
spiller nu på et par high-fidelity minihorn, og synes egentlig vældig godt om den direkte lyd der kommer ud i hovedet på en fra den frontvendte enhed. Går der ikke meget tabt i Super-ace kabinettet, når enheden spiller opad ?
Brugeravatar
2-mas
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 27 okt 2011
Geografisk sted: Aalborg
Lokalitet: Aalborg

Re: Super ACE

Indlægaf jan_stevns » lør 12. okt 2013 10:28

Man skal nok vænne sig lidt til lyden :)

Men kunne man lide Carlsson's lydunivers er lyden da ikke helt godnat - Mine underlige Tuber, har også denne lidt rumlige lyd, som måske fylder rummet med musik - men virker "fraværende" og ikke særligt intensitiv.

Og nu jeg spoler i hukommelsen - så er lyden milevidt fra vore gamle TLS80'ere .....
jan_stevns
 

Re: Super ACE

Indlægaf 2-mas » lør 12. okt 2013 12:24

Jan < ja for S... der er godt nok forskel....IMF'erne er nok mere tilbagelænede, lidt langsomme og knap så intensive, i hvert fald ift. de horn jeg lytter på nu. Ikke at det ene er bedre end det andet, men måske mere en individuel smagssag. Hvad er du selv "på" for tiden ?
Selv foretrækker jeg det intentsive og hurtige - synes det virker mest involverende. :GFG:

Hvad ville der ske ved at sætte fuldtonen i Ace-hornet fremad i stedet for opad ? :OPO:
Brugeravatar
2-mas
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 27 okt 2011
Geografisk sted: Aalborg
Lokalitet: Aalborg

Re: Super ACE

Indlægaf Tonni » lør 12. okt 2013 15:22

Det kan jeg sagtens svare på... Lyden bliver mere pågående, og meget mere presist i persprktivet. Men også mere hysteriske i opsætningen i rummet!
Erfaringer? Super ACE med PM6A midlertidigt i kælderen grundet trang til nyt ophæng... ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Super ACE

Indlægaf henhlars » lør 12. okt 2013 17:11

ACE/SuperACE med PM6A synes jeg er fantastisk levende og detaljeret. Rummet gengives præcist, men scenen er mindre præcis.
De mest velopløste lydbilleder jeg nogen sinde mindes at have hørt.
Jeg idiot solgte mine for en slik i -92. :QQS:
Marantz 2245, Thorens 166 II med Benz og SA AV 70 ht'er samt Cain CD incl. Audioquest kabler. Sudgen A48, A28II og andet, der ligger og.....
Brugeravatar
henhlars
 
Indlæg: 126
Tilmeldt: 09 apr 2012
Lokalitet: 2990 Nivå

Re: Super ACE

Indlægaf jan_stevns » lør 12. okt 2013 18:41

2-mas skrev:Jan < ja for S... der er godt nok forskel....IMF'erne er nok mere tilbagelænede, lidt langsomme og knap så intensive, i hvert fald ift. de horn jeg lytter på nu. Ikke at det ene er bedre end det andet, men måske mere en individuel smagssag. Hvad er du selv "på" for tiden ?


Jeg er lidt på hold med nogle Jamo 707i'ere , medens jeg venter på at blive færdige med basserne til mine gode gamle 1302'ere. - ellers er det ret ofte papkasserne, der er liv i :

kefkit_cs5.jpg


kombinationen T33a og B200b giver et rigtigt pænt lydbillede, og slavebassen sætter da fut i den dybe ende
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
jan_stevns
 

Re: Super ACE

Indlægaf 2-mas » søn 13. okt 2013 13:27

Det ser jo fint ud Jan. Alle de nævnte enheder er i hvert fald gode, ingen tvivl om det ;)

henhlars < puha en får da lige blod på tanden :Thumpsup:

Tonni < Hvordan var dine erfaringer så inden ophænget gik i strejke ? :?
Brugeravatar
2-mas
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 27 okt 2011
Geografisk sted: Aalborg
Lokalitet: Aalborg

Re: Super ACE

Indlægaf Tonni » søn 13. okt 2013 15:53

Jeg var meget glad for mine! Lowther har nogle ret markante karakteristika, og de bliver eksponeret for fuld udblæsning!
Men man skal nok ikke være bange for at få smidt alle detaljerne ukomprimeret ud i hovedet! - Har på fornemmelsen at ACE blev designet med diskanten op, for at kompencere lidt for det! Og selv om jeg har et par Snell E/III i stuen nu savner jeg dem I DEN GRAD!!!
Desværre er konen ikke så glad for de noget større kabinetter, så det bliver lidt af et politisk arbejde at få hende overtalt til at tage dem ind i varmen igen! - Men jeg giver ikke op!!!
Ind til da er jeg ved at samle stumper til et par AN-E, for at få lidt flere detaljer, og mere hul, end Snell E'erne kan levere sammen med min Leak...
Men nej. De Super ACE er bestemt ikke glemt, nej!!!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Super ACE

Indlægaf Tonni » søn 13. okt 2013 16:39

Glemte helt at skrive at jeg har(haft) adskillige horn i årenes løb. Dem med Lowther:
En afart af en super-acousta led af der var for mange reflektioner mellem membran og kammerets bagside. Det giver visse problemer i øvre mellemtone og nedre diskant. Står i kælderen...
Duelund Concrete Egoist. Havde ikke den rigtige integration mellem hornet og mine PM6, for meget mellemtone ud i hornet. Nogle der sagde trompetudtværing? Havde ellers ikke problemerne i øvre mellemtone... Er videre til en nordjydsk ejer, som forhåbentligt er glad for dem?!
ACE, som var ret gode. Men manglede en smule i bunden, og da de skød opad, manglede lidt perspektiv... Var lånere...
Og så Super ACE, som er dem jeg har haft lettest ved at integrere med resten af skramlet...
Derud over Gulvhornene med et Philips TV-højttalersæt. De gik videre
Mine første horn. Voigts High Fidelity mini horn med Fostex FE164. Ser ud af H til men lyder ret udmærket, Kældervare.
Og gulvhorn med Richard Allen NG8, står nede i dybet og venter på konen vender ryggen til...

Men som sagt dem der har været mest min kop kaffe, har helt sikkert været Super ACE'ene!

Ud over min vens Audiovector Audiotorium, med PM4A altså... Men dem får jeg aldrig ind i min lille (26m2) stue!!!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Super ACE

Indlægaf Gottschalck » søn 13. okt 2013 17:05

Jeg kan da også komme med mit bud på super ACE hornet. Som det kan ses et sted i min tråd var der et sæt inden for døren for en rum tid siden. Jeg fik fabriksnye pm 6 enheder hjem fra Lowther fabrikken og de blev behørigt til spillet ca. en uges tid med pink noise. Efterfølgende skrabede den ene svingspole på - jeg fandt en livline og han rettede fejlen. Samtidigt fik jeg et par af de originale porcelænsspredere ( dem har jeg stadigt). Jeg var mest imponeret at bassens hurtighed og tyngde. Mellemtonen og diskanten gjalder for meget, synes jeg. Samtidigt skal man nok være til den diffuse lyd a la bose eller Carlson. Jeg kunne ikke forlige mig med manglende stereoperspektiv eller dybde i lydbilledet. Så er jeg meget mere til gulvhornets mere præcise lyd og ikke mindst med RA New Golden Eight. Det er klasser over super ACE hornets boheme stil, hvor lyd og funktionalitet går op i en højere enhed og ikke mindst, hvis man bare skal høre musik på en ukompliceret måde, mens man nipper til en kold chablis og læser Eik Skaløe.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Næste

Tilbage til Horn og fuldtoneenheder



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster