Subwoofer

Alt omkring horn og fuldtoneenheder

Subwoofer

Indlægaf mellon » søn 17. jun 2012 19:13

I forbindelse med et hyggerum vi er ved at lave skal der også noget musik til. Rummet er relativt stort ca. 150 m2 og noget der ligner 4.5 m til loft så der skal flyttes noget luft.
For mange år siden byggede jeg nogle 2 vejs hjørnehorn og noget duelund fuldtone, så tanken om at bygge et bas horn til sub brug ,fra omkring 20 til 70 Hz ( gerne længere ned ) strejfede mig.
Har fundet 2 modeller der tiltaler mig TheSubHorn kan ses her http://www.linnaraudio.com/hogtalare/ho ... /index.htm
bagdelen er at det skal stå i et hjørne.
Den anden mulighed er Jensen Imperial, eller en kopi http://www.decware.com/imperial.htm
Er der nogle her der kender typerne, stærke svage sider, eller har andre forslag.
Hører nok mest rock og større orkesterværker.
Der bliver delt elektronisk.
Vh
mellon
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 09 jun 2012
Geografisk sted: Himmerland
Lokalitet: Veddum/Rønbjerg

Re: Subwoofer

Indlægaf Time » tirs 21. aug 2012 11:24

Jag har ett par Jensen Imperial i ett 60m2 rum och det fungerar mycket bra, de integrerar med allt som jag prövet. Decwares Imperial är desamme som Jensen men ordentligt måttsatta. Deras SW subwoofer fungerer icke alls, vi har provat...
Time
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23 apr 2012
Geografisk sted: Gävle Sverige
Lokalitet: Sverige

Re: Subwoofer

Indlægaf hificlassic » tors 23. aug 2012 23:50

Jeg ved slet ikke om jeg må skrive det her, men jeg har et sæt 32" subwoofere til salg, evt enkeltvis.
Den ene er i 800liter kabinet og den anden ikke. De går rent ned til 18hz. Skriv privat besked hvis du synes det lyder interessant og vil høre/se mere
mvh Verner
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg


Tilbage til Horn og fuldtoneenheder



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster