Philips AD 7061/M4

Alt omkring horn og fuldtoneenheder

Philips AD 7061/M4

Indlægaf mickr » ons 29. aug 2012 18:23

Der står et par sildekasser i min lokale genbrugs, med disse enheder i ok stand.

Er de noget værd f. eks i par minihorn?
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Philips AD 7061/M4

Indlægaf mcs_5 » ons 29. aug 2012 19:09

De har den rigtige størrelse til et minihorn - meget andet kan jeg ikke sige. Men måske er det en af de typer Jesper og/eller Leif har testet?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Philips AD 7061/M4

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 29. aug 2012 20:40

Det ser ud til at være den klassiske allround gamle Philips enhed med opbukket papirskant. Den kan helt sikkert spille i et minihorn og har været rigtigt meget brugt til det. Det har været en billig løsning i 70'erne der virkelig leverede til prisen. De har lidt shout, men jeg mener da nok de er værd at bygge et sæt minihorn til. Så kan man jo altid opgradere enheden hen af vejen hvis man syntes der er nødvendigt? Jeg har dog endnu ikke prøvet en eneste Phillips fuldtone som kommer i nærheden af en Richard Allan Golden Eight... men eh, de er nu også gode :D

Prøv med en 50'er.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Philips AD 7061/M4

Indlægaf DrBoar » tors 30. aug 2012 00:08

Ett mycket bra element och fungerar utmärkt i Mini Voigt som publicerades på sjuttio talet (halv firserna?)
Man får bas ner mot 40 Hz och förmodligen skulle man kunna förbättra basen ytterligare genom att minska öppningsaran till 100-150 cm2

Jag har använt Phillips AD3701M som är snarlik in mina Tri Column speakers och de låter bra och hänger med upp till 16 kHz med jämn och fin frekvensgång. Man skall dock inse att bredbandselement har sina begränsningar vill man spela riktigt högt med en liten Voigt pipa så är ett modernt långslagigt 6.5" element och separat diskant betydligt bättre än ett billigt bredbandselement.
Brugeravatar
DrBoar
 
Indlæg: 168
Tilmeldt: 22 aug 2012
Lokalitet: Sverige

Re: Philips AD 7061/M4

Indlægaf mickr » tors 30. aug 2012 01:14

Jeg sneg mig på paparazzitogt i genbrugsen, bevæbnet med en skruetrækker, jeg har ikke plads til flere højttalere:

front.jpg

De får hjælp i det høje frekvensområde:

emblem.jpg

Nogen der kender denne højttalerfabrikant?

enhed.jpg

Sådan ser enhederne ud bagfra.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Philips AD 7061/M4

Indlægaf Boptilyoudrop » tors 30. aug 2012 08:36

Det ligner samme bestykning som et sæt Arena jeg støvede op en dag, dog i en lavere og måske mindre kasse. De lyder ikke godt, men det er samspillet til diskanten der halter, måske udkørte delefilterkomponenter... Fuldtonen er jo lige til at nappe :thumbsup:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Philips AD 7061/M4

Indlægaf DrBoar » tors 30. aug 2012 20:05

Ser väldigt lika AD3701
Billede
Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
DrBoar
 
Indlæg: 168
Tilmeldt: 22 aug 2012
Lokalitet: Sverige


Tilbage til Horn og fuldtoneenheder



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster