Michelson horn med Jordan Watts enheder

Alt omkring horn og fuldtoneenheder

Re: Michelson horn med Jordan Watts enheder

Indlægaf DrBoar » tors 21. mar 2013 19:47

Hörde dessa under studentåren. Kommer inte ihåg vad det var för element men jag kom ihåg att konerna fladdrade våldsamt :shock: Med vinlyskivor och lite återkoppling och ojämna skivor fanns det gott om oljud <20 Hz som fick konerna att kastas hit och dit.
Lådorna stod mot en vägg uppe på ett par låga bokhyllor, kommer inte alls ihåg hur det lät bara konerna som åkte hit och dit.
Brugeravatar
DrBoar
 
Indlæg: 168
Tilmeldt: 22 aug 2012
Lokalitet: Sverige

Re: Michelson horn med Jordan Watts enheder

Indlægaf medum » tors 21. mar 2013 23:12

Ja du har ret DrBoar, det var rigtig godt med et rummelfilter, husker jeg. Jeg kan også huske, at det hjalp at få pladespilleren hængt op på en væg, som ikke blev påvirket af rystelser fra gulvet. Jordan Watts enhederne havde en ekstrem lang membranvandring, og det var nok deres svaghed.
:oops:
Jørn
Learning by doing - by night!
medum
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 06 okt 2012
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Hovedgård

Re: Michelson horn med Jordan Watts enheder

Indlægaf angute » søn 14. apr 2013 15:31

Jeg har lige bygget et par af disse kabinetter. Jeg fik nogle Richard Allan højttalere, som jeg har skrællet fordi jeg kun var int. i New Golden 8, så har jeg brugt træet til at bygge Michelson hornene.
Lige nu er de kun grundmalede, jeg vendte indersiden af træet udad, så de er nu med palisander finér på den indvendige side(de var ikke så pæne på finéren) og spiller med Coral Flat 6, som jeg lige har fået for 14 dage siden, og de gør det godt, ligesom man ikke hører højttalerne men musikken, sådan cirka ½ m. over kabinetterne.
Jens.
angute
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 22 jul 2010
Lokalitet: 7400

Foregående

Tilbage til Horn og fuldtoneenheder



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster