Chok: Siemens Klangfilm fuldtone enhed på ebay.de

Alt omkring horn og fuldtoneenheder

Re: Chok: Siemens Klangfilm fuldtone enhed på ebay.de

Indlægaf Tube mania » lør 1. okt 2011 21:45

Ikke for at forklejne Klangfilm, men er det ikke optimistisk med den pris?
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Chok: Siemens Klangfilm fuldtone enhed på ebay.de

Indlægaf ole n 84 » søn 2. okt 2011 00:01

ole n 84
 
Indlæg: 1106
Tilmeldt: 11 jul 2010
Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Re: Chok: Siemens Klangfilm fuldtone enhed på ebay.de

Indlægaf pqrannes » søn 2. okt 2011 08:46



Tak for linksene.

Fremviserne er bare ... fremvisere. En har ingen forstærker (som er det, der er interessant), de to andre har den forkerte forstærker (jf. http://www.tube-classics.de/TC/Klangfil ... 00amps.htm).

Preampsene er dog meget interessante.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Chok: Siemens Klangfilm fuldtone enhed på ebay.de

Indlægaf pqrannes » ons 11. jan 2012 23:25

Jep, jep og nu er der et sæt til - gudhjælpemig - en køb-nu (sofort-kaufen) pris på 1349 euro: http://www.ebay.de/itm/Pair-Klangfilm-S ... 20c1190519

Mine to enheder ryger i pengeskabet om natten fremover.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Chok: Siemens Klangfilm fuldtone enhed på ebay.de

Indlægaf Ehapa » tors 12. jan 2012 01:09

Er det en 8 eller 10(24,5cm) du har?.
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Chok: Siemens Klangfilm fuldtone enhed på ebay.de

Indlægaf pqrannes » tors 12. jan 2012 09:28

Ehapa skrev:Er det en 8 eller 10(24,5cm) du har?.


Mine er bare 8''.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Chok: Siemens Klangfilm fuldtone enhed på ebay.de

Indlægaf Ehapa » tors 12. jan 2012 18:23

De enheder ville godt nok matche mine ny renoveret Siemens 6 Ela 2427c perfekt da de kun har 15ohms udgang, men det kræver nok noget Open baffle og det har jeg desværre ikke plads til nu, og pengene har jeg heller ikke.

Forstærkerne spiller typisk Tysk, meget klar, masser af detaljer, og ingen slaske bas, de er PP på 2x10watt, den første købte jeg på Ebay.de for 2 år siden den er i meget flot stand, det tog næsten 2 år inden en lige så pæn dukkede op!.

De er bygget til offenligt brug, og blev anvendt i mindre Biografer, de er lavet til at stå tændt i 24t der er en stand-by funktion.

Billede
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Chok: Siemens Klangfilm fuldtone enhed på ebay.de

Indlægaf Rørgrej » tors 12. jan 2012 19:48

Hej ehapa!
Jeg ved ikke om det helst skal være originale højtalerenheder - men ellers findes der også en Richard allan 8" fuldtone enhed på 15 ohm, som fungrer rigtigt godt i et Voight gulvhorn. Bare spørg` louis.
mvh
Søren
Rørgrej
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 maj 2010

Re: Chok: Siemens Klangfilm fuldtone enhed på ebay.de

Indlægaf Ehapa » tors 12. jan 2012 20:00

Rørgrej skrev:Hej ehapa!
Jeg ved ikke om det helst skal være originale højtalerenheder - men ellers findes der også en Richard allan 8" fuldtone enhed på 15 ohm, som fungrer rigtigt godt i et Voight gulvhorn. Bare spørg` louis.
mvh
Søren


Ja dem har jeg set nævnt flere gange positivt, men jeg venter et års tid så flytter vi over i noget større, jeg spiller pt
på nogen Rogers Ls5/3a, de er godt nok også gode hvis man får dem tæt på, her er der et russisk link til en der har lavet et flot Siemens 2427c projekt, håber i har google oversæt :) .

http://www.vintage-audio.com.ua/ru/news/3.html
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Chok: Siemens Klangfilm fuldtone enhed på ebay.de

Indlægaf pqrannes » tors 12. jan 2012 21:02

Ehapa skrev:... her er der et russisk link til en der har lavet et flot Siemens 2427c projekt, håber i har google oversæt :) .

http://www.vintage-audio.com.ua/ru/news/3.html


De er godt nok fine de Siemens 6S ELA 2427, både dine og dem på den russiske hjemmeside.

Jeg nøjes jo med filmfremviser SE EL84 Siemens Klangfilm rørforstærkere omriggede som monoblokke, men de klarer sig lyset af min ganske beskedne investering det ganske godt..

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Chok: Siemens Klangfilm fuldtone enhed på ebay.de

Indlægaf Ehapa » tors 12. jan 2012 21:18

pqrannes skrev:
Ehapa skrev:... her er der et russisk link til en der har lavet et flot Siemens 2427c projekt, håber i har google oversæt :) .

http://www.vintage-audio.com.ua/ru/news/3.html


De er godt nok fine de Siemens 6S ELA 2427, både dine og dem på den russiske hjemmeside.

Jeg nøjes jo med filmfremviser SE EL84 Siemens Klangfilm rørforstærkere omriggede som monoblokke, men de klarer sig lyset af min ganske beskedne investering det ganske godt..

PQR


Takker,

Ja det må være fedt at finde det som loppefund, så heldig har jeg ikke været.
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Chok: Siemens Klangfilm fuldtone enhed på ebay.de

Indlægaf pqrannes » tors 12. jan 2012 21:30

Ehapa skrev: ...Ja det må være fedt at finde det som loppefund, så heldig har jeg ikke været.


Der skal også mange, mange loppemarkeder til. Jeg har tre SE forstærkere, to fra lokale loppemarkeder (en af fra ebay.de før de blev hypet op) og to højttalerenheder, også fra markeder.

Når man tænker på hvor mange af den slags filmfremvisere med medfølgende højttalere, der er i 70erne og 80erne (og måske også senere) må være blevet smidt ud af fra skoler og forsamlingshuse, bliver man helt dårlig.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Chok: Siemens Klangfilm fuldtone enhed på ebay.de

Indlægaf Ehapa » tors 12. jan 2012 22:02

pqrannes skrev:
Ehapa skrev: ...Ja det må være fedt at finde det som loppefund, så heldig har jeg ikke været.


Der skal også mange, mange loppemarkeder til. Jeg har tre SE forstærkere, to fra lokale loppemarkeder (en af fra ebay.de før de blev hypet op) og to højttalerenheder, også fra markeder.

Når man tænker på hvor mange af den slags filmfremvisere med medfølgende højttalere, der er i 70erne og 80erne (og måske også senere) må være blevet smidt ud af fra skoler og forsamlingshuse, bliver man helt dårlig.

PQR


Når jeg tænker over det er det også forbavsende lidt jeg er støt på på loppemarkeder, men jeg ved at hvis man møder stædigt op på Genbrugspladser kan der værre bid, har været heldig et par gange i Nordsjælland. idag er der mange der putter det på Dba..osv inden det ryger i skralderen, men ja før de tider er der røget meget godt ud tror jeg også.
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Foregående

Tilbage til Horn og fuldtoneenheder



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster