Carlsson RJ/Baffles compensés RJ i stuen. Så dejlige!

Alt omkring horn og fuldtoneenheder

Re: Carlsson RJ/Baffles compensés RJ i stuen. Så dejlige!

Indlægaf vincula » fre 6. maj 2016 23:02

Jeg synes, de er meget fede, men det gør min hustru slet ikke. Derfor er de oppe på loftet, desværre. Lyden er meget åben, uden kasselyd (som OB), men der er til gengæld god bass gengivelse til ca 60 hz. Jeg kunne godt tænke mig at lytte til dem med et par Supravox RTF 215 Bicone, men jeg har ikke nået så langt... endnu ;-)

Hilsen,

Vincula
Homines dum docent discunt
vincula
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 25 dec 2013
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Carlsson RJ/Baffles compensés RJ i stuen. Så dejlige!

Indlægaf Mellemhjulet » lør 7. maj 2016 22:12

Hmm, kunne da se på billederne I have lidt kunst på væggene og sådan noget.

På det lokale museum nede i Humlebæk har de sådan en biks der sælger brugskunst, og jeg ville faktisk tro man kunne sælge sådan nogle højttalere der i f.eks. teaktræ, med træben lidt i den stil som stolene, og så selve pladen med højttaleren overtrukket med lækkert stof i en farve som lige gjorde dem anderledes på den nordsjællandske kunstmåde. :roll:

Så kan man altid sætte en Giacometti skulptur, eller en af de sjove frugtskåle de har, ovenpå. Og så var de klar til at blive fotograferet til Bo Bedre :p

Men OK, det kan jo også være størrelsen som skræmmer.
Mellemhjulet
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 15 apr 2011

Re: Carlsson RJ/Baffles compensés RJ i stuen. Så dejlige!

Indlægaf Fredmarantz » lør 7. maj 2016 22:38

Fedt indlæg :lol:

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Carlsson RJ/Baffles compensés RJ i stuen. Så dejlige!

Indlægaf vincula » søn 8. maj 2016 09:24

Ja, den en go'.

Jeg have prøvet, men denne gang synes hustruen, at størrelsen er åbenbart alt afgørende.

Det gør ondt :lol:

Hilsen,

Vincula
Homines dum docent discunt
vincula
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 25 dec 2013
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Carlsson RJ/Baffles compensés RJ i stuen. Så dejlige!

Indlægaf exlærer » lør 22. okt 2016 11:27

Hej Vincula
Tak for et spændende og lidt sjovt indlæg. Har selv et par næsten magen til dine - bare helt i sort. De er detaljeret, dybe,autentiske og fylder for meget. Så ideen om at kamuflere dem går nok ikke. Har ellers prøvet at foreslå dem som fodskamler eller sofaborde... Så mine skal nok have et mere tolerant hjem med tiden :-( Held og lykke med dit projekt
Mvh
Exlærer, Ribe
exlærer
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26 jan 2014
Lokalitet: Ribe

Re: Carlsson RJ/Baffles compensés RJ i stuen. Så dejlige!

Indlægaf evox » lør 22. okt 2016 11:46

I har jo grebet tingene helt forkert an..... :lol:
Jeg startede bare med at købe et par store IMF Studio Monitor... der fra bliver alle andre højttalere jo bare mindre.. ;)
Jeg har også bygget mig et sæt RJ'er. Kønne...hmmm. :? Så foreslog fruen, om at de ikke kunne se godt ud, hvis de blev malet højglans-sort. :ide: Sådan. De er netop hjemkommet fra autolaker' og så skal de bare samles igen.
Og fruen (og jeg) syntes klart at de blev flottere :thumbsup:

Så MÆND...behold nu i bare denne super dejlige højttaler og vis nu lidt MOD.... :Skor:
evox
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 10 feb 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Re: Carlsson RJ/Baffles compensés RJ i stuen. Så dejlige!

Indlægaf Louis » lør 22. okt 2016 11:49

evox skrev:I har jo grebet tingene helt forkert an..... :lol:
Jeg startede bare med at købe et par store IMF Studio Monitor... der fra bliver alle andre højttalere jo bare mindre.. ;)
Jeg har også bygget mig et sæt RJ'er. Kønne...hmmm. :? Så foreslog fruen, om at de ikke kunne se godt ud, hvis de blev malet højglans-sort. :ide: Sådan. De er netop hjemkommet fra autolaker' og så skal de bare samles igen.
Og fruen (og jeg) syntes klart at de blev flottere :thumbsup:

Så MÆND...behold nu i bare denne super dejlige højttaler og vis nu lidt MOD.... :Skor:


Ja sådan arbejder vi også herhjemme. Startede med et par Kef Baily da jeg mødte fruen. Dem hjalp hun med at bære op på 3. sal. Derfra så alle højtalere små ud. Nu er jeg dog bare for at mine JBL 4313b er blevet for små. Det er altid svære at gå op i størrelse igen ;)

Hvordan syne sud så de RJ lyder. Jeg synes jo de ser spændende ud!
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Carlsson RJ/Baffles compensés RJ i stuen. Så dejlige!

Indlægaf Hackenberg » lør 22. okt 2016 12:44

evox skrev:....

Så MÆND...behold nu i bare denne super dejlige højttaler og vis nu lidt MOD.... :Skor:


*piccc*
Senest rettet af Hackenberg søn 23. okt 2016 12:59, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2101
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Carlsson RJ/Baffles compensés RJ i stuen. Så dejlige!

Indlægaf exlærer » lør 22. okt 2016 15:36

Tja sådan kan man kan også forbedre WAF - stor - mindre etc Man kan også søge efter en ny kæreste der kan;-)
Mine store sorte og de små hvide tre tommer
02ea-5cb1-461a-8465-27ffe5fb460e.jpg
mms_img830975311.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh
Exlærer, Ribe
exlærer
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26 jan 2014
Lokalitet: Ribe

Re: Carlsson RJ/Baffles compensés RJ i stuen. Så dejlige!

Indlægaf his067 » lør 22. okt 2016 16:16

evox skrev:....

Så MÆND...behold nu i bare denne super dejlige højttaler og vis nu lidt MOD.... :Skor:

Der er også den anden mulighed: find en kone som ikke lægger mærke til højtalerne:

I går sagde hun til mig: 'de der højtalere (mao KEF LS50)...har du taget frontstoffet af?'.
Da jeg svarede, at sådan har de altid set ud, og at de ikke har frontstof, sagde hun 'Jeg har bare aldrig lagt mærke til de der kobber-membraner'.

Vi har haft dem siden april 2015.......
:?

LS50.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Foregående

Tilbage til Horn og fuldtoneenheder



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster