Ukendte kassettebånd m. Gasolin

Fundamentet for vores passion

Ukendte kassettebånd m. Gasolin

Indlægaf Captain Phoenix » lør 25. jan 2020 13:05

En sjov historie om hidtil ukendte kassettebånd m. Gasolin - fundet og hjembragt fra USA:
https://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/ ... ocQmrcRjp0

GasolinKassettebånd.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Ukendte kassettebånd m. Gasolin

Indlægaf bjerager » lør 25. jan 2020 15:42

Sjov historie. Jeg synes det er sjældent at den slags nyfundne optagelser er fyldt med spændende nyt musik, men til gengæld bidrager de tit til en større forståelse og indsigt i historien bag musikken og musikerne.

Lidt OT: En sjælden undtagelse fra ovenstående - synes jeg - er udgivelsen af Marvin Gayes "You're The Man" - et album produceret og indspillet umiddelbart efter Gayes udgivelse af det klassiske og inden for genren stilskabende "What's going on" album. Albummet blev lagt på hylden fordi Gayes politiske budskaber fremstod om muligt endnu klarere på dette album end på det forrige, hvilket ikke passede helt godt med Motowns klassiske opskrift på hvad der sælger. Efter sigende blev diskussionen mellem Marvin Gaye og Berry Gordy så voldsom, at det udviklede sig til et veritabelt slagsmål på hans kontor mellem Gordy og den mand, der jo også var hans svoger - Marvin Gaye. Jeg synes det album er med til at understrege den klasse som Gaye havde som sangskriver, og hans vokalarbejde er mesterligt.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård


Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: ralphandersen og 19 gæster