Ringo Starr - 80 år i dag

Fundamentet for vores passion

Ringo Starr - 80 år i dag

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 7. jul 2020 19:44

De fleste har nok noteret sig, at den ene af de to nulevende Beatler runder 80 i dag - men det kan vel godt omtales alligevel (hyppigt bliver det jo ellers RIP-poster, der kommer om de store navne).

Rolling Stone (tidsskriftet) placerer Ringo som nr. 14 på listen over "100 Greatest Drummers of All Time". Det kan man (som jeg) synes er lovlig højt, hvis han bedømmes alene ud fra tekniske finesse o.l. - men samtidig var han jo en vigtig del af det største band og på dén måde fortjener han en stor stjerne (undskyld...).

Skærmbillede 2020-07-07 kl. 19.07.16.png

Og når man tænker, på at de store Beatles-egoer Lennon og McCartney ind imellem "sloges" om at påvirke gruppens udvikling (og endte med at være dem, der stod længst fra hinanden), så forekommer det endnu vigtigere, at Ringo Starr ikke også havde en masse kompositioner, planer, vilde idéer osv., som han skulle have realiseret via The Beatles. Han holdt rytmen og holdt sammen på tingene (og gruppen).

Han fik alle de tre andre Beatler til at medvirke på 1973-albummet "Ringo" (dog ikke på samme numre) - og det er faktisk et dejligt album med en fed "feel good"-stemning. Ud over John, Paul og George medvirker iøvrigt en perlerække af de bedste US-vestkyst studiemusikere, Doug Sax (manden bag direct-to-disc selskaber Sheffield Lab) har stået for mastering osv.
Den skive fejrer jeg Sir Richard Starkey med i aften - tillykke og tak, Ringo!

Ringo.jpg

Man kan læse mere om Ringo Starr mange steder - bl.a. på det gratis, dansksprogede medie Point of View: https://pov.international/ringo-starr-t ... TVDWmLNLuE
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Ringo Starr - 80 år i dag

Indlægaf bjerager » ons 8. jul 2020 07:52

Lidt sjovt, har den i samlingen, men tror aldrigg jeg har hørt den
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Ringo Starr - 80 år i dag

Indlægaf Hackenberg » ons 8. jul 2020 09:12

Godt indslag, Claus. Tak og tillykke til Ringo som stadig er på stikkerne.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2111
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje


Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster