Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Louis » tors 27. jul 2017 18:29

Captain Phoenix skrev:
Kim Christensen skrev:Skal ikke kunne sige om jeg bare har været heldig eller hur.

Åbenbart heldigere end mange andre :p


De der Facebook-grupper km også gejle hinanden op:-)

Jeg har genoptrykket - der har måske været lidt meget svag rillestøj på side to, men slet ikke noget jeg tænker over. Jeg har andre ting der brummer og overdøvet det.

Jeg har både det originale og reissuet og originalen vil jeg kalde marginalt bedre - genoptrykket er helt fint hos mig.

Just my five cents.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Kim Christensen » tors 27. jul 2017 18:54

Louis - det lyder meget som mit eksemplar. Ikke noget der generer.
Kim Christensen
 
Indlæg: 163
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Kim Christensen » fre 28. jul 2017 15:31

Et nyligt bekendskab for mig men meget godt.

Og nej det er ikke originalen men det nye Abbey Road half-speed master.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Kim Christensen
 
Indlæg: 163
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » fre 4. aug 2017 19:13

Ligger henslængt på vores 2 personers sofa, hørebøfferne er i brug, på cd lytter jeg til

image.jpeg


Fødderne hopper som zylofonen spiller
1. Arbejdsuge efter ferien er veloverstået
God weekend.

Mvh
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf dfms » fre 4. aug 2017 20:01

Ja lige nu snure denne her på DVD'en, så rørene i Bofa forstærkerne gløder:

Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » fre 4. aug 2017 20:36

Som stor fan af Jordi Savall er det lidt af en lykke at modtage sådan en sacd med posten
image.jpeg

La Spagna, a tune throigh three centuries.
Har fået skæld ud før i denne tråd, men alligevel... Tager tæskene
Nyder lige nu, sammen med musikken en belgisk øl, også fordi det er international øl-dag
image.jpeg

Den kan kun varmt anbefales, holder 11%, men smager gudeskønt, passer fnt til musikken, da håndværket her er sublimt :thumbsup:

Mvh
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Torben » lør 5. aug 2017 01:20

Desværre har jeg glemt den lidt nørdede måde vi lægger billeder ind på :(
men jeg vil alligevel fortælle:
en af mine venner kom med et smøret grin og gav mig en lp. (faktisk tre)
De der kender mig ved godt at klassisk er mit bord - og ikke så meget andet!
Men han gav mig en C&W plade ;) med en dame der hedder "Jean Sheperd" havde godt hørt om hende, og set busten af hende i Nashville "Hall of Fame" hvor jeg gerne ville se lidt om Chet Atkins.
Nå pladen var en "Capitol New Improved Full Dimensional Stereo"
Shepard sang faktisk ok. damen jodlede også, alt ok.
men det der lød på mine JBL TI 120, og lød såvel sjovt som godt var det stereo billede Capitol havde fået frem - dengang!
Så alt i alt - pladen v ar en sjov oplevelse!
Den var i øvrigt ridsefri!
Bedste hilsner Torben
ps. samme ven gav mig mere pop - 2 x Elvis Presley - dem får jeg nu nok ikke lyttet til selvom den ene var en billied lp. og den anden var "King Creole" RCA -men på coveret va understreget at det var i tysk presning - det skulle vist være ret godt!
Hilsen til alle
Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf møffe » lør 5. aug 2017 13:17

Struktur: Brawo...!
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf cjdanmark » lør 5. aug 2017 17:03

møffe skrev:Struktur: Brawo...!


Hvorfor?

Jeg havde ingen ide om hvem eller hvad Jordi Savall er før indlægget blev skrevet, og jeg er på ingen måde blevet mere oplyst af indlægget.

MVH
Carsten
cjdanmark
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 13 mar 2016
Lokalitet: Lolland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » lør 5. aug 2017 17:50

cjdanmark skrev:
møffe skrev:Struktur: Brawo...!


Hvorfor?

Jeg havde ingen ide om hvem eller hvad Jordi Savall er før indlægget blev skrevet, og jeg er på ingen måde blevet mere oplyst af indlægget.

MVH
Carsten

Næ, og nysgerrigheden er heller ikke vakt..? Men Jordi Savall, han er født i Spanien, modtog Sonnings musikpris i 2012 og i den anledning afholdte han en koncert, som jeg tilfældigvis så på TV, og her blev min nysgerrighed så skabt... Udover at forske i musik, er han selv gambist, en form for cello, beklager min manglende viden om instrumenter, er orkester leder og har eget pladeselskab. Han forsøger så vidt muligt at spille middelalderens musik så autentisk som muligt med samme type instrumenter, som man brugte dengang. Spændende musik og absolut, hvis man har interesse for denne type klassisk musik, at lægge øre til.

Mvh
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf cjdanmark » lør 5. aug 2017 18:14

Det kunne være spændende at give et lyt, har du evt. nogle forslag til nogle numre man kan starte med at lytte til for at finde ud af om det er noget der er interessant at udforske nærmere?

MVH
Carsten

Struktør skrev:
cjdanmark skrev:
møffe skrev:Struktur: Brawo...!


Hvorfor?

Jeg havde ingen ide om hvem eller hvad Jordi Savall er før indlægget blev skrevet, og jeg er på ingen måde blevet mere oplyst af indlægget.

MVH
Carsten

Næ, og nysgerrigheden er heller ikke vakt..? Men Jordi Savall, han er født i Spanien, modtog Sonnings musikpris i 2012 og i den anledning afholdte han en koncert, som jeg tilfældigvis så på TV, og her blev min nysgerrighed så skabt... Udover at forske i musik, er han selv gambist, en form for cello, beklager min manglende viden om instrumenter, er orkester leder og har eget pladeselskab. Han forsøger så vidt muligt at spille middelalderens musik så autentisk som muligt med samme type instrumenter, som man brugte dengang. Spændende musik og absolut, hvis man har interesse for denne type klassisk musik, at lægge øre til.

Mvh
Birger
cjdanmark
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 13 mar 2016
Lokalitet: Lolland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » lør 5. aug 2017 18:28

Uha... Det kommer an på hvad man er til..? Som sagt jeg blev tændt da jeg hørte koncerten på TV i 2012, da han netop havde modtaget Sonnings musikpris, han har indspillet musik fra middelalderen, primært fra hele middelhavsområdet, men også barok og renæssancemusik, Og de store klassiske komponister er der udgivet musik med... Youtube har masser af indspilninger, og de sacd jeg har, er alle af høj klasse, både musikalsk som indspilningsmæssigt.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » lør 5. aug 2017 19:00

image.jpeg

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf møffe » lør 5. aug 2017 19:53

møffe skrev:Struktur: Brawo...!


Det var den valgte ledsager jeg kommenterede.

Men musikken bør udforskes.
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » lør 5. aug 2017 20:07

Musikken først :thumbsup:
Gouden Carolus Cuvee Van de Keizer er den eneste årgangsøl i Belgien. Øllet brygges den 24. februar til minde om kejser Carl V, som havde residens i Mechelen. Smagen af denne øl er bestemt en kejser værdig. Denne mørke øl gemmer på smagsnoter af mørke frugter, som blommer og rosin, brun farin og en svag bitterhed fra humlen, der lige er nok til at afrunde sødmen. En øl hvis kvalitet der til stadighed overrasker, selvom man synes at kende den. En fantastisk øl der bør opleves. Kan lagres i mange år. Het Anker garanterer minimum 10 års holdbarhed.
Alc. 11,0 procent.

Mvh
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: square4 og 21 gæster