Livet i en pladebutik

Fundamentet for vores passion

Livet i en pladebutik

Indlægaf snod » fre 18. okt 2019 21:06

Måske interessant:
Senere i aften (23.20) viser DK4 et program, der hedder "Livet i en pladebutik":
"I "Livet i en pladebutik", tager vi et smut til Aarhus for at besøge Björn Lydén, som er ejer af Badstuerock. Björn har inviteret os på besøg til en snak omkring musik, og hvordan samfundsudviklingen har påvirket branchen inden for musiksalg, her i 2019. Der findes rigtig mange måder at få dækket sit musiske behov disse dage, men Björn ved godt hvilket medie han foretrækker."
Brugeravatar
snod
 
Indlæg: 913
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Kolding

Re: Livet i en pladebutik

Indlægaf Verhein » man 21. okt 2019 12:10

Det var en god udsendelse, jeg manglede at der også blev talt om de genoptryk der er kommet på markedet som er kopier fra de medier der er til rådighed. Mange af de analoge bånd er jo gået tabt, og så er der kun tilbage at digitalisere den “ analoge” LP. Jeg har købt nogle nyudgivelser af gamle 60`er og 70`er lp`er, som jeg i forvejen har stående, jeg foretrækker de gamle med ridser og de fester der har været afholdt mens de spillede. Jeg har ikke kunne finde en tråd om det emne, jeg har måske ikke ledt længe nok.

Mvh Verhein
Samler på Studer, Jbl, Movic, Acoustic Research og andet vintage udstyr
Verhein
 
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20 jan 2015
Geografisk sted: Sydsjælland
Lokalitet: Præstø

Re: Livet i en pladebutik

Indlægaf B&O Vintage » tors 24. okt 2019 08:52

Genoptrykte er meget svære at afsætte i genbrugs ledet, selv i Mint condition. Jeg køber ikke flere ind for sælge videre.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Livet i en pladebutik

Indlægaf hmt » tors 24. okt 2019 19:07

B&O Vintage skrev:Genoptrykte er meget svære at afsætte i genbrugs ledet, selv i Mint condition. Jeg køber ikke flere ind for sælge videre.


Det kommer vel an på kvaliteten af re-issues. Er det høj kvalitet og baseret på org master bånd mm., er mit indtryk at de følger samme konjukturer som gamle udgaver. Er det derimod baseret på at trykke mp3-filer, er det heldigvis en anden snak. Har f.eks. nogle wax-albums som virkelig er tarvelige.


vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Livet i en pladebutik

Indlægaf Tonni » tors 24. okt 2019 20:21

Enig. Og er det det rigtige pladeselskab, der står for det, er de endda sommetider mere eftertragtede...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Livet i en pladebutik

Indlægaf Verhein » lør 26. okt 2019 10:47

Der var engang at jeg læste en artikel i “High Fidelity” , at ved en nyudgivelse af The Doors, havde den været igennem en ny mixning til det “nye” medie - cd’en, og de unge teknikere som ikke kendte gruppen særlig godt havde glemt orglet i mixningen. Jeg tænker at når nye øre skal lytte til gamle bånd, kan det gå hen og blive med moderne øre der synes noget andet end dengang.
Samler på Studer, Jbl, Movic, Acoustic Research og andet vintage udstyr
Verhein
 
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20 jan 2015
Geografisk sted: Sydsjælland
Lokalitet: Præstø


Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 75 gæster