Hvilke musiknumre eller albums?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvilke musiknumre eller albums?

Indlægaf lillebror » søn 28. feb 2021 11:40

Jeg har en del forskellige valg, men skal jeg vurdere en pladespiller, så skal der noget klaver på. Det kan udelukke de fleste grammofoner. Denne her er favoritten for tiden
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Søren
Pink Triangle, RB300, SPU royal N, Roksan Xerxes+Artemiz, Denon dl103, Technics sl110, ML26, Australian monitor am 1600, Gainclone, Dynaco mk3, Amcron 150, JBL 101 Lancer, Snell K, KEF Bailey, Altec Lansing 604
lillebror
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Ålborg
Lokalitet: aalborg

Re: Hvilke musiknumre eller albums?

Indlægaf KenRas » søn 28. feb 2021 14:07

lillebror skrev:Jeg har en del forskellige valg, men skal jeg vurdere en pladespiller, så skal der noget klaver på. Det kan udelukke de fleste grammofoner. Denne her er favoritten for tiden


Så må jeg hellere fortsætte med at holde mig fra klassisk / klaver.
Tænk hvis jeg måtte diskvalificere alle mine pladespillere :( :QQS: :(

Spøg til side :p Jeg kan godt forestille mig at klaver kan være godt til vurdering af pickup og pladespiller.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Hvilke musiknumre eller albums?

Indlægaf his067 » søn 28. feb 2021 15:16

Klaver lyder rigtigt godt på min Technics SP10 (når den ellers er sat op). En bæltedrevet, eller selv Mørchs GS6 eller Lenco L75 kan slet ikke hamle op med SP10 på det område.

Var der ikke en gang et anmelder-ord "klaver-fast"?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Hvilke musiknumre eller albums?

Indlægaf lillebror » søn 28. feb 2021 19:31

Jo, klaver-fast er et skørt hifi-udtryk :lol:
Noget af det bedste, som jeg har ejet er nok Garrard 401 og underligt nok Roksan'en. Underligt, fordi den er elastikdrevet. Jeg kunne forstille mig, at SP10'eren er god til klaver.
Søren
Pink Triangle, RB300, SPU royal N, Roksan Xerxes+Artemiz, Denon dl103, Technics sl110, ML26, Australian monitor am 1600, Gainclone, Dynaco mk3, Amcron 150, JBL 101 Lancer, Snell K, KEF Bailey, Altec Lansing 604
lillebror
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Ålborg
Lokalitet: aalborg

Re: Hvilke musiknumre eller albums?

Indlægaf his067 » søn 28. feb 2021 19:59

Jeg havde en Garrard 401 en overgang imens min SOTA Star Sapphire var til reperation. Den var godt nok en Øjen-åbner (Øren-åbner?), men det irriterede mig at den tog 20 minutter om at varme op. Den ledte derfor direkte videre til en TD124, som jeg siden solgte fordi jeg købte en SP10. Den står for tiden nedrakket ude i vores tilbygning i haven imens jeg overvejer hvad jeg skal gøre med min Oracle (der er en lang historie om den som jeg nok fortæller snart: forhåbentlig løses det problem snart...).
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Foregående

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: quax og 97 gæster