Indkøb som lyder a-la MP3-konventeret til WMA...;-(

Fundamentet for vores passion

Indkøb som lyder a-la MP3-konventeret til WMA...;-(

Indlægaf stiv » fre 8. feb 2013 19:06

:Megetvred: I lørdags, gik på jagt i kbhvns centrum efter efter en cd med Walter Trout : No more fish jokes. Jeg rendte vel rundt i små to timer og spurgte i genbrugs-såvel som alm. div. butikker. og fik det venlige svar, at man man desværre ikke havde den, men da godt kunne skaffe den hjem til ca. 180-kr.

Tja, her tænkte jeg, at internettet må da kunne hjælpe mig, så jeg søgte og havnede på Amazon, hvor jeg handlede og vendte spændt på at min cd'er uden ridser skulle ankomme i min postkasse. som den så gjorde i dag. :OLO:

Startede med at læse info, og kunne se at der manglede to track fra min originale skive, men at der var tilføjet tre andre track. Nå ja i med den nyankommen cd-skive. Cd'en spiller og kan genkendes...men der er ingen dybbas, ingen åben mellemtone og slet ingen bred diskant, og alt "live" oplevelse er næsten helt væk, ingen små tilråb eller pift fra publiukum :shock:

Kan se at det er samme firma som er udgiver, og at alle andre info er identiske.

Her et opload af de to cd'er, den øverste er min gl. med hul igennem, og den nederste er den som er totalt indelukket uden dybbas.

Billede

Så er der en som vil sælge sin gl. W.T'- cd'er med Pro. no. 70372, så er jeg interesseret.

Om det er en "AND" som jeg er havnet på, ved jeg ikke noget om... men kvalitetsforskellen er lammende.
Brugeravatar
stiv
 
Indlæg: 142
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Taastrup/-Vestegnen
Lokalitet: Taastrup

Re: Indkøb som lyder a-la MP3-konventeret til WMA...;-(

Indlægaf LarsW » fre 8. feb 2013 19:28

Skal ikke lige gøre mig klog dette emne, men der kan være forskel på cdér afhængig af om
de er lavet som AAA eller DDD format, eller samt på dansk analog til analog eller digital til digital
mastering samt flere andre. Selv har jeg oplevet samme problemmer imellem billig versioner hvor
man bare kaster et " skod" master bånd hvor man overføre det " on the fly" og det lyder ikke godt :(
når det ikke er renset igennem.
Kan desværre ikke hjælpe dig, nettop med denne CD desværre :(

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: Indkøb som lyder a-la MP3-konventeret til WMA...;-(

Indlægaf snod » fre 8. feb 2013 19:38

Mit eksemplar har det rette nummer og bliver lige nu afspillet for første gang i mange år - har du et stort behov?
Hvis du tør kan du prøve her - jeg har af og til købt CD'er hos zoverstocks uden at blive skuffet
Brugeravatar
snod
 
Indlæg: 914
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Kolding

Re: Indkøb som lyder a-la MP3-konventeret til WMA...;-(

Indlægaf stiv » fre 8. feb 2013 20:42

Hej snod, tak for linket, skal helt afgjort nærlæses. Det er kvaliteten jeg går efter og ikke de 90-kr. som jeg har spildt :p men det er jo billigt sluppet.


Hej Lars W., som skrevet før: Kan se at det er samme firma som er udgiver, og at alle andre info er identiske.


Har lige hørt på Steve Vai's No.: Essence - som jo er jo et bevis på at man kan levere varen på cd (ok, fra 2003). :Thumpsup:
Brugeravatar
stiv
 
Indlæg: 142
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Taastrup/-Vestegnen
Lokalitet: Taastrup

Re: Indkøb som lyder a-la MP3-konventeret til WMA...;-(

Indlægaf LarsW » fre 8. feb 2013 21:57

Hej Lars W., som skrevet før: Kan se at det er samme firma som er udgiver, og at alle andre info er identiske.



Den er jeg med på, men lige til info:
Inde på det inderste af selve cdén som er præget af en "glasmaster" som er selve formen når CDén bliver
produceret, er der et nummer nogle gange efterfuldt af et firmanavn som kan fortælle hvem der står bag produktionen. Og hvis de to CDér er identiske med hianden kommer de fra sammen " glasmaster" og dvs.
også fra det samme masterprodukt. Har iøvrigt selv arbejdet i en produktionsvirksomhed som producerede
CDér, DVDér m.m. for en del år siden, så en lille smulle ved jeg om det.

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: Indkøb som lyder a-la MP3-konventeret til WMA...;-(

Indlægaf LarsW » fre 8. feb 2013 22:18

Ved godt , at dette kamera ikke er jordens bedste jeg har, men mere ment som illustration
så man ved hvad jeg mener

:
CD-jpg.jpg


Det inderste hvor der er sort på denne CD er der et nummer på denne.

Håber at dette kan hjælpe, så man er sikker på at det kommer fra samme "råmateriale"

Mvh.
LarsW
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: Indkøb som lyder a-la MP3-konventeret til WMA...;-(

Indlægaf mickr » lør 9. feb 2013 02:32

Gode gamle Walter er vel blevet remastered? læs om "the loudness war" og du har din forklaring.
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Indkøb som lyder a-la MP3-konventeret til WMA...;-(

Indlægaf Bent Egholm » lør 9. feb 2013 03:44

mickr skrev:Gode gamle Walter er vel blevet remastered? læs om "the loudness war" og du har din forklaring.


Godt så, og hvor læser vi så om den loudness krig henne?
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP
 
Indlæg: 377
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Holbæk

Re: Indkøb som lyder a-la MP3-konventeret til WMA...;-(

Indlægaf Fredmarantz » lør 9. feb 2013 04:04

Hej Bent!

Fx her - ganske vist på Engelsk...

http://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_war

Der findes også en del klip på youtube om ement fx her:

http://www.youtube.com/results?search_q ... Axz0imjJ0w

Venligst
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7450
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Indkøb som lyder a-la MP3-konventeret til WMA...;-(

Indlægaf Elway » lør 9. feb 2013 07:55

Du kan checke udgivelser på dr.loudness-war.info

ikke en udtømmende database, men voksende. Viser også at den uheldige udvikling startede ca. 1990. Prøv fx at søge på Metallica og sorter så kronologisk på årstalskolonnen. Udviklingen er tydelig, musikproduktion er blevet dårligere.... Nyere kommercielle udgivelser er ofte ringe og "Remastered" er ni ud af ti et ringere produkt end originalen. Måske er det ikke kun piratkopiering der har skadet musikbranchen, men også dem selv......!!!
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 763
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Indkøb som lyder a-la MP3-konventeret til WMA...;-(

Indlægaf Max » lør 9. feb 2013 09:57

Det hele startede vel med introduktionen af CD'en, men den skulle producerne jo pludselig til at lege musikere og tilføre en lyd der var så bright at det ikke var til at holde ud at høre på, nu var der jo ingen støj oppe i frekvens længere, så kunne man jo skrue op for diskanten og glemme at hovedinformationerne i det meste musik ligger temlig langt nede i frekvens.
Mvh Max
Brugeravatar
Max
 
Indlæg: 593
Tilmeldt: 16 okt 2012
Lokalitet: 8700 Horsens

Re: Indkøb som lyder a-la MP3-konventeret til WMA...;-(

Indlægaf JGreen » lør 9. feb 2013 14:18

Hej
Hvis CD blev brugt fuldtud så er de ikke så ringe. Men det l... de kan finde på smide på i dag. Hvor de bruger 80db som minum til 100db helst lidt merer en de 100db Så man får noget digital støj i sub så den er ved og hoppe ud af huset.
Så de kan godt, men der blive længer mellem de gode.
MVH J Green
JGreen
 
Indlæg: 544
Tilmeldt: 04 nov 2010
Lokalitet: Randers

Re: Indkøb som lyder a-la MP3-konventeret til WMA...;-(

Indlægaf Bent Egholm » lør 9. feb 2013 14:46

Den skrækkelige lyd CD'er bliver mixet med er vel ren og skær nødværge, når man tænker på det lydudstyr der bliver solgt idag? Usandsynligt dårlige minianlæg med snurreomkring, elendige (lydmæssigt) dvd afspillere og ikke mindst de ganske forfærdelige 5 gange såkaldte højttalere på størrelse med en tændstiksæske samt en såkaldt subwoofer.
Vi må se det i øjnene: Os der stadig har et rigtigt hi-fi anlæg stående er en uddøende race som pladeselskaberne ikke gider spilde grønne dollars på....
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP
 
Indlæg: 377
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Holbæk

Re: Indkøb som lyder a-la MP3-konventeret til WMA...;-(

Indlægaf Strandvaskeren » lør 9. feb 2013 15:03

Bent Egholm skrev:Den skrækkelige lyd CD'er bliver mixet med er vel ren og skær nødværge, når man tænker på det lydudstyr der bliver solgt idag?

Det værste er, at det er ufatteligt let at indbygge sådan en "loudness" funktion i folks mp3 afspillere så der er ingen grund til at lave selv udgivelsen ringere ved at voldkomprimere den.
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: Indkøb som lyder a-la MP3-konventeret til WMA...;-(

Indlægaf stiv » ons 13. feb 2013 18:34

Har i dag, modtaget den efterlyste cd'er fra en anden bruger her på forumet :cool1:

Utrolig god oplevelse, lige her hvor jeg begyndte at tro, at det ville blive meget svært at finde den rigtige skive :Thumpsup:

Hammer fedt forum at være med på :LOoL:
Brugeravatar
stiv
 
Indlæg: 142
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Taastrup/-Vestegnen
Lokalitet: Taastrup


Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot], MaxJ, pqrannes og 4 gæster