FM info

Fundamentet for vores passion

Re: FM info

Indlægaf Fredmarantz » man 26. jan 2015 22:56

Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: FM info

Indlægaf acj1980 » tirs 27. jan 2015 14:07

Det skal nok lykkedes dem at manipulere med tallene som de plejer så de kan få en gyldig grund til at slukke så vi skal være tvunnget til at høre på poppen og knas og massere af udfald, og når det virker i en kvalitet der ikke er bedre end hvad den ringeste højtaler kan gengive.. _s_ _s_ _s_
acj1980
 

Re: FM info

Indlægaf Tonni » tirs 27. jan 2015 14:12

Tja'e det lader til de allerede er begyndt med det på FM. - At manipulere altså!
Søsterhøjs signal er i hvert fald ikke hvad det har været...
Lavere signal og ringere S/N her i Randers i forhold til for 10 år siden. Tror de har noget grej der skal spares en del vedligehold på? Og måske endda en udskiftning?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: FM info

Indlægaf bqvick » tirs 27. jan 2015 16:57

Tonni skrev:Tja'e det lader til de allerede er begyndt med det på FM. - At manipulere altså!
Søsterhøjs signal er i hvert fald ikke hvad det har været...
Lavere signal og ringere S/N her i Randers i forhold til for 10 år siden. Tror de har noget grej der skal spares en del vedligehold på? Og måske endda en udskiftning?


Hej Tonni .
Citat : " søsterhøjs signal er i hvert fald ikke hvad det har været ".... og jeg tilføjer,... heldigvis hvis det er tilfældet . ;) Jeg bor 100 meter fra masten og har FM indstråling på samtlige phone indgange, så jeg er en lykkelig mand hvis de dæmper sig en smule :OLO: :lol:
Mvh. Bqvick
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus

Re: FM info

Indlægaf ST-lab » tirs 27. jan 2015 17:42

Jeg ved ikke om senderne er svækket, men der er i hvert fald skruet op for DAB senderne, så der er indstråling på YouSee, hvis kablingen ikke er 100%.

Og de skal nok få held af at flytte lytterne over på DAB. Man tager bare og flytter nogle af de populære udsendelser fra P4 til DAB, som f.eks. Giro 413 (jeg har arvet et par Beomastere på den konto) så målingen på gennemtrængningen skal nok vise til den tid at DAB har "vundet" over FM. En lidt usmagelig metode...
mvh / ST-lab
Brugeravatar
ST-lab
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 01 aug 2013
Geografisk sted: Det mørke Vestjylland
Lokalitet: Holstebro

Re: FM info

Indlægaf Tonni » tirs 27. jan 2015 20:07

Ja og da især når de vil have os til at migrere til en håbløst forældet teknologi, som lyder af lo.. - Et faktum som så kun bliver værre af at de sampler alt for lavt, til det kan komme bare nogenlunde lyd ud! Kvantitet frem for kvalitet!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: FM info

Indlægaf Tube mania » fre 1. maj 2015 12:10

Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: FM info

Indlægaf acj1980 » fre 1. maj 2015 15:26

og det går først op for dem nu
i øvrigt lad mig lige citere marianne jelved for denne her fra Kum
Kulturminister Marianne Jelved siger:

"FM-båndet, som har været anvendt til radio i Danmark siden 1950’erne, har desværre kun plads til et begrænset antal kanaler. DAB- og internetradio giver langt flere muligheder. Et FM-sluk er derfor uundgåeligt – men vi skal have lytterne med. Spørgsmålet er derfor, hvornår det sker. Jeg håber, at vi med tillægsaftalen kan skubbe på en udvikling, så flere og flere vælger at lytte til radio digitalt, i takt med at nye spændende radiokanaler spirer frem til glæde for lytterne. "

især denne her "har desværre kun plads til et begrænset antal kanaler. DAB- og internetradio giver langt flere muligheder"

Sikke en gang BAVL.. jeg var i Belgien med min vogn og tog en radio "rundfart" og fandt 32 stationer fra 87.50-180.0 det er sku da langt flere stationer end der overhovedet er på det danske dab net.. politikere og deres vilje til at ødelægge suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuk :oops: :oops: :oops: :oops: sikke en skovl
acj1980
 

Re: FM info

Indlægaf MaxJ » fre 1. maj 2015 16:48

acj1980 skrev:]"
Sikke en gang BAVL.. jeg var i Belgien med min vogn og tog en radio "rundfart" og fandt 32 stationer fra 87.50-180.0 det er sku da langt flere stationer end der overhovedet er på det danske dab net.. politikere og deres vilje til at ødelægge suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuk :oops: :oops: :oops: :oops: sikke en skovl


Nu går FM båndet jo også kun til 108 MHz i Danamark. :-)
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: FM info

Indlægaf Tonni » fre 1. maj 2015 23:13

MaxJ skrev:
acj1980 skrev:]"
Sikke en gang BAVL.. jeg var i Belgien med min vogn og tog en radio "rundfart" og fandt 32 stationer fra 87.50-180.0 det er sku da langt flere stationer end der overhovedet er på det danske dab net.. politikere og deres vilje til at ødelægge suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuk :oops: :oops: :oops: :oops: sikke en skovl


Nu går FM båndet jo også kun til 108 MHz i Danamark. :-)


Mon ikke det er en tastefejl? Med de 180 MHz mener jeg...
Ellers ville Belgierne bryde adskillige internationale konventioner, bl.a. CEPT aftaler, der angiver frekvensbåndenes brug.
108 til 144 tv, militære og landmobile tjenester. 144 til 146 (i vesteuropa) amatørradiotjenester. 146 til 173 maritimt VHF og landmobile tildelinger, og igen TV over 173... Med små forbehold for området mellem 108 og 144.
- Jeg er temmelig udmattet efter at have holdt konfirmation for den ældste i dag... ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: FM info

Indlægaf MaxJ » fre 1. maj 2015 23:22

Tonni skrev:
MaxJ skrev:
acj1980 skrev:]"
Sikke en gang BAVL.. jeg var i Belgien med min vogn og tog en radio "rundfart" og fandt 32 stationer fra 87.50-180.0 det er sku da langt flere stationer end der overhovedet er på det danske dab net.. politikere og deres vilje til at ødelægge suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuk :oops: :oops: :oops: :oops: sikke en skovl


Nu går FM båndet jo også kun til 108 MHz i Danamark. :-)


Mon ikke det er en tastefejl? Med de 180 MHz mener jeg...
Ellers ville Belgierne bryde adskillige internationale konventioner, bl.a. CEPT aftaler, der angiver frekvensbåndenes brug.
108 til 144 tv, militære og landmobile tjenester. 144 til 146 (i vesteuropa) amatørradiotjenester. 146 til 173 maritimt VHF og landmobile tildelinger, og igen TV over 173... Med små forbehold for området mellem 108 og 144.
- Jeg er temmelig udmattet efter at have holdt konfirmation for den ældste i dag... ;)


Det er jeg sikker på, derfor en smily.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: FM info

Indlægaf Tonni » fre 1. maj 2015 23:25

:lol: Ups i did it again... Burde være gået i seng!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: FM info

Indlægaf MaxJ » fre 1. maj 2015 23:29

Tonni skrev::lol: Ups i did it again... Burde være gået i seng!

:OLO:
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: FM info

Indlægaf acj1980 » lør 2. maj 2015 02:38

self er det en tastefejl.. 108.00Mhz er jeg tilgivet :lol: :lol: :lol:
acj1980
 

Re: FM info

Indlægaf MaxJ » lør 2. maj 2015 08:17

acj1980 skrev:self er det en tastefejl.. 108.00Mhz er jeg tilgivet :lol: :lol: :lol:


Kender det godt, der er en der bytter rundt på tasterne. Møg irriterende. :p
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: NikonSP og 15 gæster