Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf møffe » tirs 8. aug 2017 16:17

En hyggelig CD, Sven Zetterberg. Something for Everybody. Soul, tilbagelænet jazz og lidt blues-agtigt. De dejlige toner strømmer sagte ud af den åbne terrasse dør. Trænger til andre toner end dem på elektro værkstedet. Radio NOVA er efter min mening fordummene at have i ørene i mere end 7 1/2 time.
Et diskret forsøg med dab'en på P8-jazz blev straks opdaget. Det udløste mere ballade, end at poste hyggelige billeder her, ledsaget af en diskret forfriskning...

Forsat god dag til alle...! :OLO:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf his067 » tirs 8. aug 2017 16:50

Jeg skrev mit indlæg for at bede folk om at bruge omtanke, når de skriver. Det er lidt sørgeligt at se, hvordan mit indlæg med det samme blev fortolket som et forsøg på at indføre censur.

Det var det ikke.

Det var i stedet en opfordring til at tænke jer om, før I skriver. Det er vanskeligt at være alkoholiker/stof-misbruger (især hvis man er 'på vognen') og en aggressiv lovprisning af alkohols glæder hjælper ingen.

I stedet ser jeg så, hvordan gadedrengens truende "kan du ikke tage en spøg?" bliver kørt i stilling endnu en gang. :
    1. en sur bemærkning om min u-danskhed ('Den Engelske alkohol, saftevand, modermælk og kaffe-kultur må blive hvor den hører hjemme' [For øvrigt: jeg bor i Skotland]),
    2. en udfordring blive udslynget: 'Administrator/ moderator må tænke sig rigtig godt om, for (sic!) de evt. kommer på banen'
    3. (to gange) En rakken ned af redaktørerne: "Der [i Hifi4all.dk] er i øvrigt hellere (sic!) ikke plads til selvudråbte moderatorer." og 'Der er massere (sic!) af andre tråde her, som selvudråbte moderatorer kan kaste sig over og finkæmme for "ikke-vintage"'

Fortjener jeg sådan et møg-fald for at dele min bekymring over alkohols-lovprisning, for at dele min sorg over gode venners tab og for bede folk om at bruge omtanke, når de skriver i Vintagehifi.dk?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf møffe » tirs 8. aug 2017 17:09

Jeg er oprigtig ked af at det tages som et personligt angreb. Det er ikke ment såden. Nu er det sådan med det skrevne, at kun bogstaverne kan læses.

Men når det er sagt, kan jeg, selv med min bedste vilje, ikke se at der overhovedet er noget problem her. Vil har over 1000 tilmeldte brugere, og det er ca. 4 ialt der "øffer" over lidt kaffe, saftevand øl & vin til musikken. Undskyld mig, men må man ej hellere skrive BØH..! hvis der er potentielle læsere der har dårlige nerver, eller kender nogle der har det. Er klar over at sammenligningen er lidt søgt, men det at nogle ganske få lader sig forarge over et glas vin eller en øl, saftevand eller kaffe ved pladehøvlen, må henstå i evig undren for de fleste.

Forøvrigt, er det ikke en skjult wisky reklame, der indgår i teksten ved en "bruger-avartar", et sted her på forum...? :lol:

For minskyld må den gerne være her. :thumbsup:

(edit:skrive fejl rettet)
Senest rettet af møffe tirs 8. aug 2017 22:56, rettet i alt 2 gange.
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf møffe » tirs 8. aug 2017 17:23

Og kan vil så ikke se at komme videre.

Kære venner.
Det er musik til underholdnings brug i private hjem.
I private hjem udfoldes også andre aktiviteter.
Nogle få kan kobles til det der snurrer rundt i øjeblikket.
En kop kaffe, en øl, saftevand, vin.
Vand.
Fødderne på sofabordet.
Det må man ikke for konen.

Det er underholdnings elektronik af ældre dato.
Et forsøg på at genskabe nogenlunde troværdig lyd. I private hjem.

Der kan næppe koges mere suppe på den.

Vh
Møffe
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » tirs 8. aug 2017 17:46

8. August 1937, kom denne hollandske mand til verdenen.
image.jpeg

Sidder og lytter til denne cd lige nu, mens jeg læser de sidst ankomne indlæg.
Cornelis flyttede sammen med hans forældre til Sverige i 1950, og han faldt godt til i det svenske, men skiftede statsborgerskab gjorde han dog ikke... Han levede et hårdt liv, og kort, døde den 22. November 1987 50 år gammel. Men musikken lever stadig, visesanger med inspiration fra både jazz som blues... Med hørebøffer på, da det ikke er musik for hende jeg deler adresse med... Så kan hun passende vende pølserne på panden imens...

Mvh
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf his067 » tirs 8. aug 2017 18:56

Tak, Møffe. Lad os ryge en fredspibe en dag...
Birger, jeg husker også Cornelis. en fantastisk sangskriver og næsten-landsmand med en anden af de store, Jacques Brel, som jeg egentlig burde sætte på stereoen....
i stedet for bliver det nok denne her

R-563333-1284127400.jpeg.jpg


En herlig plade med cover-versioner (og kun en enkelt nitte iblandt de mange spor!)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » tirs 8. aug 2017 21:07

:thumbsup: Ja, efter hotdoggene fortrængte jeg mig til garagen med cd'en i hånden, og hørte den igen mens jeg svedte som en dansker, på spinning cyklen ... På det lille anlæg jeg har midlertidigt sat op derovre... På fornuftig lydniveau... :Skor:

Mvh
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Torben » ons 9. aug 2017 01:49

Jeg tror man skal hedde "Møffe" er det vist for ikke at forstå at der er sider for sprut og sutteri - og sider for vintage!
Sammenrod er en uskik!
Herlige Cornelis! "Din stund på jorden" er så smuk!
Hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf møffe » ons 9. aug 2017 06:38

(Stop nu,Torben, inden du får skrevet noget rigtig dumt.
Nu var der ellers kommet ro på.)

Vh møffe.
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Anders » ons 9. aug 2017 09:36

Torben skrev: der er sider for sprut og sutteri


Sjovt du siger det... ;)
IMG_20170809_091731.jpg


Spøg til side, jeg tror vi må have en moderator på banen, og denne gang i officiel kapacitet. En ellers gemytlig tråd er kørt totalt i sænk, og tonen er fra nogles side ved at tage en ubehagelig og uklædelig drejning.

For mig at se, siger forummets regler intet om, hvorvidt det er tilladt at omtale eller fotografere lovlige rusmidler, og så kan den vel ikke være så meget længere?
Hvis man mener, reglerne på det område skal laves om, kan man passende oprette en ny tråd om emnet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf his067 » ons 9. aug 2017 10:57

Redaktørgruppen er blevet bedt om at træde ind og jeg har derfor låst tråden indtil vi har haft mulighed for at drøfte problemer og løsninger.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Admin » fre 18. aug 2017 21:08

Kære brugere af Vintagehifi.dk

I den seneste tid har der været en del ballade og dårlig tone og sprogbrug på vores forum.
Ligeledes har der været tvivl og debat om, hvorvidt alkohol – ”flashing” og - omtale skulle ”forbydes” i trådene – herunder og ikke mindst i tråden ”Hvad snurrer netop nu” i forummet ”musikken”.
Redaktørgruppen har holdt en række møder, hvor en del beslutninger, på baggrund af den seneste tids ballade, er blevet taget.

Trådene med al balladen (kort sagt) vil bestå. De slettes ikke, men kan stå til skue som lærebog i , hvordan man ikke bør opføre sig på et forum som vores. De problematiske tråde er permanent låste.

Denne tråd, ”Hvad snurrer netop nu” – er nu genåbnet. Det henstilles til alle bidragydere i tråden fremadrettet, at man er opmærksomme på, at indlæggene primært skal dreje sig om, hvad der spilles på Grammofonen/båndoptageren osv…. Hvis man gerne vil supplere stemningen ved lytningen med at vise, hvad man laver/drikker/spiser osv.. er man velkommen til det (dvs. Alkohol er helt ok at vise). Problemer kan opstå ved, at aktiviteten, som er sideløbende med lytningen får overeksponering ift trådens egentlige formål. Ligeledes kan man også, i stedet for alkohol, fx vise, hvad man er i færd med sideløbende med lytningen – Det kunne fx være lidt servicearbejde på en receiver- omstrengning af en guitar - Strygning af skjorter – hygge i haven mv .mv.. – så alkohol ikke er det eneste ”gangbare” at beskæftige sig med under lytning. Vi håber, at dette hermed forstås, som det bør og at debatten vedr. dette hermed er afsluttet.

Det er vort håb, at debatten og hyggen på forummet kan fortsætte på bedste manér og at alle falder til ro og ser fremad. Gode gamle forumregler som at tænke før man skriver er vigtig at huske samt at man er opmærksom på, at skrivning på et forum er sårbart og let kan misforstås og kan udvikle sig til ubehagelig affære på ingen tid, medmindre man formulerer sig venligt og konstruktivt. Er man ophidset, bør man undlade at skrive, indtil man har besindet sig. Ja- kommunikation online er krævende.
Yderligere info kan læses på forummets retningslinier, som man, i forbindelse med at man opretter sig som bruger, accepterer - og som løbende er tilgængelig under "Info-siden" - forummet i tråden: "Terms of use & privacy policy for vintagehifi.dk"

Ovenstående er skrevet og besluttet af en enig redaktørgruppe.

Venligst
Admin /Vintagehifi.dk
Admin
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 10 apr 2010

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Cinemad » fre 18. aug 2017 21:51

Så vil jeg gerne fejre genåbningen af en af mine favorittråde (Jeg har hentet inspiration til mange gode lyttetimer her) med at vise hvad der snurrer her:

Tall Heights.jpg


Tall Heights: Neptune

Jeg var til den nye Komos festival i Kongens Have i midten af juni, og der spillede Tall Heights, en duo jeg aldrig havde hørt om før. Men sikke en oplevelse. De er fra Boston, og spiller noget der vel bedst kan betegnes som "Prog Light"

Efter koncerten solgte de cd'ere, og det er en af dem jeg lytter til nu.

Cd'en er noget mere tilbagelænet og fløjlsagtig i lyden, men virkelig en fornøjelse at lytte til.

Jeg skal til Boston senere i år, så jeg vil da benytte lejligheden til at forsøge at få noget lokal musik med hjem :lol:

Komos bød også på andre nyopdagelser, der siden har fundet vej til pladesamlingen. Men det må blive i et andet indlæg :roll:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 24 apr 2012
Geografisk sted: Midtsjælland
Lokalitet: Hvalsø

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf dfms » fre 18. aug 2017 23:23

Admin skrev: Vi håber, at dette hermed forstås, som det bør og at debatten vedr. dette hermed er afsluttet.


Ja det er jo så ikke sikkert. Det kan jo være der er nogen, der skriver/viser noget der fornærmer mig !
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Tonni » lør 19. aug 2017 00:09

Mest for at høre hvad fenomenet var for ein ding...
- Den har nærmest kult status, på den anden side af atlantervolden...

Egentligt meget hmm og så øhh....

R-578954-1220133001.jpeg[1].jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster