Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Anders » søn 4. jun 2017 17:42

Uha, jeg håber du når at læse dette: vil du ikke tage et billede af den bod? Min kæreste er fra Sydfyn og har vist stor interesse for den festival. Måske næste år?
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf rimmer » man 5. jun 2017 07:24

Jo da!

Billede
Lux MQ-50 - Lux CL-40 - Lux PD-350 - Stax UA7cf - Dyna 17d3 - TD-124 - SMG-212 - SPU-G - Tannoy 15"
Lux MQ-68c - Lux CL34 - Lux PD-441 - FR64 - Dyna XX-II - Tannoy 15"
Lux SQ507x - Micro DQX-1000 - FR54 - FR64fx - Shure V15VxMR - JBL 4313B
Brugeravatar
rimmer
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 12 apr 2014
Lokalitet: Kolding

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf his067 » man 5. jun 2017 10:00

Det ser rigtigt hyggeligt ud: det er lige før jeg hopper på et fly for at besøge den bod.....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Anders » man 5. jun 2017 10:04

Det ser virkelig hyggeligt ud! Hvor er det en fin idé med en pladebod på den festival. Jeg kan huske, der var CD-boder på Roskilde Festival for nogle år siden, men ikke om jeg også har set LP'er til salg dér. Jeg undrede mig altid over, hvordan man dog var sig ad med at få det nyindkøbte med hjem i hel stand. Men folk går selvfølgelig forskelligt på festival. ;)
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf vericon » man 5. jun 2017 17:00

Gyllene tider - L::L - ?

Original Master Recording.JPG

Nej ikke dem fra hinsidan -
De her er langtidsholdbare -
På flere leder og kanter -
Lige over
Hans Jørn
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
vericon
 
Indlæg: 633
Tilmeldt: 07 okt 2011
Geografisk sted: Ydre Udkantsdanmark
Lokalitet: 6280 Kogsbøl

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf rimmer » man 5. jun 2017 19:40

Moby tilbød at holde det indkøbte i forsejlede poser til hjemrejsen; alternativt forsendelse til yderst rimelige kr. 39. Gratis ved køb over kr. 600. Ligesom i deres webshop. Det var meget gennemført.
Lux MQ-50 - Lux CL-40 - Lux PD-350 - Stax UA7cf - Dyna 17d3 - TD-124 - SMG-212 - SPU-G - Tannoy 15"
Lux MQ-68c - Lux CL34 - Lux PD-441 - FR64 - Dyna XX-II - Tannoy 15"
Lux SQ507x - Micro DQX-1000 - FR54 - FR64fx - Shure V15VxMR - JBL 4313B
Brugeravatar
rimmer
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 12 apr 2014
Lokalitet: Kolding

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » ons 7. jun 2017 22:20

Onsdag aften og den fortryllende selvbetitlede plade med Mordicai Jones snurrer via TD-124eren, den gamle Fisher og de store horn:

mordicai jones.jpg


Hvorfor er denne ukendte rootsplade er god?

Fordi det er den ondeste Americana blanding af blues, country, soul, og folk rock (for at citere wikipedia) fra '71. Og fordi den er optaget i "Wray's Shack Three Track studio" i Accokeek, Maryland og er en af Link Wrays tre onde rootsplader fra skuret i Accokeek (læs om en anden af de tre her: viewtopic.php?f=569&t=479&p=24745&hilit=wray#p24745).

Og hvem var den mystiske Mordicai Jones så?

Det var bare et navn, et pseudonym for Link Wray's medspiller (klaver/ mandolin) Bobby Howard, som synger på dette ellers umiskendelige LInk Wray album.

PQR
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » lør 10. jun 2017 19:23

Lørdag formiddag.... Ud og handle... Forbi Tørring
Ind til en genbrugs... Spændende danske plader
image.jpeg

En af de plader der tit blev spillet i radioen... Og som man hadede... Nu er man aldrende, tæt på de 50... Og så sker der noget med en, man bliver mere "rund" mere forstående... Mere bredtfavnende mere elskende....
For et halvt år siden købte jeg de sidste flasker af denne i årgang 2005, til billige penge...
image.jpeg

Uha det er godt...
Man er en glad mand, især fordi det ej heller regner :Skor:

Mvh
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Torben » søn 11. jun 2017 02:18

Underligt at man skal fortælle at man kæver den - med billede - når man siger at man lytter!
Prøv ædru, eller deromkring - det giver anden lytning!
"Oven Visse VAnde" den der hedder Go´nu nat" lyt til Peter Thorups dejlige lille solo!
Hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » søn 11. jun 2017 08:42

Torben skrev:Underligt at man skal fortælle at man kæver den - med billede - når man siger at man lytter!
Prøv ædru, eller deromkring - det giver anden lytning!
"Oven Visse VAnde" den der hedder Go´nu nat" lyt til Peter Thorups dejlige lille solo!
Hilsen Torben

Enig Torben - du får sådan set sagt mere om musikken på én linje end i dét opslag, du kommenterer.
For at gentage både mig selv og én af redaktørerne:
I "Hvad snurrer...": Skriv noget om musikken, der kan være relevant og interessant for de, der læser opslaget.
Og hvis du (som jeg + mange andre) gerne vil have et sted til mere personlige oplevelser/fortællinger, så opret en egen tråd til dét.

Og igen:
Flasker og glas gør mig ikke så meget, hvis bare der er substans ift. hvad tråden handler om - "Hvad snurrer netop nu?"
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » søn 11. jun 2017 09:53

"Hvad snurrer netop nu"
IMG_1019.jpg

Min første LP. Fik den i fødselsdagsgave af min storebror, var vel 12 år dengang, kendte sangene udenad, skrålede dem i tide og nok mest utide ;) Troede i min barnlige naivitet at det er Gasolin, først senere erfarede jeg at det var Kim Larsens 1. soloplade, dog med hjælp af gode venner som Søren og Søren, Franz, Thomas, Willi og Miss Q. Hov... Thomas Grue...? Lyt til fru Sauterne og hør poesi og elegance... Han spillede også med den nyligt afdøde Ivan Horn på Vild i varmen med C. V. Jørgensen. Som sagt, min allerførste vinyl, fra en kær bror jeg mistede i 2002, mit "helvedes-år"... Men musikken er en passion, og minderne bliver taget frem så ofte som muligt, især når jeg har tiden til fordybelse og til at lukke alt ude...
Beklager at jeg har delt et par andre af mine passioner, godt vin og velsmagende øl... Lige nu damper kaffen ved siden af min "arbejdscomputer" Udenfor skinner solen, og "Christianshavns kanal" flyder, smilet går fra øre til øre, livet går videre, god søndag til dig der læser dette her, og tak for kaffe. Tak for en god tråd.
IMG_1020.jpg


På gensyn
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf møffe » søn 11. jun 2017 19:19

Captain Phoenix skrev:
Torben skrev:Underligt at man skal fortælle at man kæver den - med billede - når man siger at man lytter!
Prøv ædru, eller deromkring - det giver anden lytning!
"Oven Visse VAnde" den der hedder Go´nu nat" lyt til Peter Thorups dejlige lille solo!
Hilsen Torben

Enig Torben - du får sådan set sagt mere om musikken på én linje end i dét opslag, du kommenterer.
For at gentage både mig selv og én af redaktørerne:
I "Hvad snurrer...": Skriv noget om musikken, der kan være relevant og interessant for de, der læser opslaget.
Og hvis du (som jeg + mange andre) gerne vil have et sted til mere personlige oplevelser/fortællinger, så opret en egen tråd til dét.

Og igen:
Flasker og glas gør mig ikke så meget, hvis bare der er substans ift. hvad tråden handler om - "Hvad snurrer netop nu?"


Så er der vel hellere ikke noget galt, ander end det der vrøvl med: " Prøv ædru..." At man nyder sin musik, ledsaget af en god kop kaffe, vin eller øl, er en naturlighed. For nogle.
Det er da en hyggelig drejning tråden har taget. Som er kommet for ar blive. Hvad snurrer netop nu, er et øjebliksbillede af musik med hygge, der opstår netop nu.
Hygge skal ikke ødelægges.......

Fortsat god hygge herfra.

Møffe.
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Torben » man 12. jun 2017 01:46

"Hygge" "Øjebliksbillede"
Hvad siger trådens titel?
"Hvad snurrer?"
det handler ikke om hvad der fåe snurret folks hoveder - men om musikken!
Det var vist den "drejning" tråden gav!
Hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Tonni » man 12. jun 2017 06:23

Hvis ikke musikken snurrer rundt i knolden, er der vel ingen grund til den snurrer over hovedet? ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf møffe » man 12. jun 2017 07:13

Tilladt mig st citere trådstarter:
Anders skrev:
Når vi nu alligevel giver lidt plads til vores pernittengrynede tendenser, vil jeg da påpeje at netop det indlæg du fremhæver, heller ikke opfylder trådens hensigt med at vise/beskrive, hvad der afspilles i skrivende stund.
Jeg synes også, indlægget er rigtig godt, men hvis Struktør skal irettesættes for at høre radio, skal Captain Phoenix vel have en lignende opsang for at beskrive et nyligt indkøb. Og hvad med når der snakkes Mercedes og Ford?
Jeg har bladret lidt baglæns i tråden (jeg har tydeligvis ikke noget fornuftigt at foretage mig!), og det er for mig at se først ved udgangen af april i år, der kommer fart på billeder med drikkevarer - som i øvrigt inlkuderer kaffe, the og modermælk (!). Er det virkelig så stort et problem allerede, efter omtrent en måned? Jeg skal indrømme, jeg ikke har overblik over, om det har været en tendens tidligere.

Jeg betragter denne tråd som en rigtig hyggetråd, hvor der ikke foregår så meget andet end snik-snak og formen derfor ikke er så vigtig som andre steder. Jeg nyder at finde inspiration i de andre brugeres musikvalg, og mindst lige så meget de øjebliksbilleder fra folks liv, indlæggene er. Jeg synes, det er skønt når der kan skimtes en stump stue og anlæg eller lige er lidt udenomsberetning med, inklusive drikkevarer og køretøjer.

Jeg håber ikke, jeg med dette indlæg virker mavesur, jeg vil såmænd bare give udtryk for, at min holdning er anderledes, når nu vi alligevel udveksler den slags. Så kommer der forhåbentlig lidt mere balance i tingene.

;)
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster