Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » tirs 19. jun 2018 20:52

15294342251801262324482.jpg
Varmt anbefalet af et medlem af Spinning Vinyl for nogle uger siden og det tog jeg til mig og bestilte et eksemplar. Siden Je T'aime... Moi Non Plus med Serge Gainsbourg og Jane Birkin, så har han været en del af musikken for mig. Det er et yderst inspirerende album og delikate rytmer.
Serge Gainsbourg & Michel Colombier - Original Music From The Movie Le Pacha, oprindelig udgivelses tidspunkt 1968. RDS 21 Apr 2018
Wewantsounds ‎– WWSLP10
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » ons 20. jun 2018 22:02

35882978_10215315264862407_7871394878435885056_o.jpg
76 År idag! Congrats
:DK: BRIAN WILSON :DK:
PS nærmeste mulige koncert i 2018 er i Berlin
18 August. Mmmm vi har ferie på det tidspunkt. DSB, nattog til Berlin
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » søn 5. aug 2018 13:27

Nå - blæst, skyer og under 25 grader.
Så kan man holde ud at gå indenfor og pakke en af de senest ankomne skiver ud.
Derfor snurrer denne her til eftermiddag:

51uzfD-iY2L.jpg

Der er tale om en nyudgivelse af +40 år gamle optagelser, som kom på markedet her i sommerens løb.

Dexter er i godt selskab, for han har taget sin københavnske rytmegruppe med på Japan-tourné: NHØP, Kenny Drew og Albert Heat (som i en periode udgjorde "kernetropperne" i Montmartre i St. Regnegade).
De er godt sammenspillede, veloplagte og i fint humør (selv om den næsten 2 m høje Dexter Gordon hverken kunne være i de japanske hotel-senge, bruse-bade mv...). Gordons - stadigt levende - hustru Maxine har bl.a. skrevet nogle hyggelige anekdoter i album-noterne.

Optage- og presse-kvaliteten er særdeles god. Publikum kan lide hvad de hører (3 standarder og Gordon's egen "Fried Bananas") - det kan jeg godt forstå. Så jeg skruer op mens den langhårede (der ikke elsker høj jazz m. blæsere) er på golfbanen.

Er det Gordons bedste album? Nej - det er "Go!"
Er det værd at genudgive og glæde sig over disse optagelser? Ja - for de er go'e!
LP'en er udkommet i et begrænset (men ikke nummereret) oplag - fås stadig i skrivende/snurrende stund.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » søn 5. aug 2018 18:02

Takker for info. Den er nu bestilt, sammen med “Go” fra Blue Note :thumbsup:

Mvh
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf fanokelgup » man 6. aug 2018 18:47

Da jeg lige har været så heldig at få en billig vario trafo gennem dette forum, er jeg gået i nostalgi mode og er ved at finde grej frem som skal have en blød opstart. Imens snurrer Blow up med herbie hancock (og the yardbirds). Det
er soundtrack fra en film om en foto nørd, og jeff beck smadrer guitaren i irritation over lyden skratter.

Jeg har aldrig haft etuiet til pladen, for jeg fandt den i nøgen tilstand under et radiochassis i selandias værksted i 1969 (var det vist). De brugte den til at teste grammofoner med. Den måtte bringes i sikkerhed, og jeg fik lov at tage den.
Jeg var i praktik der i forbindelse med ny faglig grunduddannelse (NFG), forløberen for EFG.
Selandias værksted var en vidunderligt arbejdsplads. Jeg lærte meget der.
IMG_7362.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
fanokelgup
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 31 jul 2018
Lokalitet: hillerød

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » man 6. aug 2018 20:54

fanokelgup skrev:Da jeg lige har været så heldig at få en billig vario trafo gennem dette forum, er jeg gået i nostalgi mode og er ved at finde grej frem som skal have en blød opstart. Imens snurrer Blow up med herbie hancock (og the yardbirds). Det
er soundtrack fra en film om en foto nørd, og jeff beck smadrer guitaren i irritation over lyden skratter.

Jeg har aldrig haft etuiet til pladen, for jeg fandt den i nøgen tilstand under et radiochassis i selandias værksted i 1969 (var det vist). De brugte den til at teste grammofoner med. Den måtte bringes i sikkerhed, og jeg fik lov at tage den.
Jeg var i praktik der i forbindelse med ny faglig grunduddannelse (NFG), forløberen for EFG.
Selandias værksted var en vidunderligt arbejdsplads. Jeg lærte meget der.
IMG_7362.JPG


Dejlig historie, dejlig, hip film. Musikken kender jeg ikke som sådan. Det må komme.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » man 6. aug 2018 21:13

En sidste indenlandsk ferieuge bragte os på udflugt til Hals ved Limfjordens østlige udmunding Turen bød på et par genbrugsbutikpladefund, et par meget slidte svenske jazzvinyler slut-50erne:

IMG_20180806_210036.jpg


IMG_20180806_205714.jpg


Hvad skal man sige? Det er så godt!

PQR
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » tors 30. aug 2018 21:06

En meget tiltrængt gennemgang af de seneste indkøbte 3-400 rock-pop LP'er, der ikke var blevet "flettet" ind i samlingen har fundet sted i løbet af den seneste uge. Det frigjorde en del gulvplads - og gjorde fruen glad.

Så nu er alle mine pop-rock LP'er fint sorteret i "Gemmes" (alfabetisk efter kunstner) og "Skal videre" (må se at få lavet et salgsopslag).

Her til aften snurrer de fem J.J. Cale-skiver, jeg - åbenbart - havde fået købt indenfor de sidste par år. Hvad man dog kan glemme... *)

jjcale.jpg

Det er udmærket blues-rock i roligt tempo. Fin blues-guitar, godt sammenspil - og J.J. Cale's karakteristiske tone og stemme. De 5 LP'er er indspillet over en periode på 12 år (1971-83) - og det er tankvækkende hvor lidt musikken har udviklet/ændret sig. J.J. Cale ved man åbenbart hvor man har..!

Trods dette vil jeg gerne fremhæve "Shades" (med Gitanes-looket) fra 1981 og den med vaskebjørnen (hans debut "Naturally" fra 1971), hvis nogen skulle få lyst at udforske J.J. Cale.
På sidstnævnte finder man bl.a. "After Midnight" - ja, det er J.J. Cale, der har skrevet den, selv om den nok kendes bedst i Claptons version (det samme gælder forresten "Cocaine").

*)
Jeg havde også - fuldstændig - glemt, at jeg allerede havde ét eksemplar af Mobile Fidelity's fantastisk vellydende 33 rpm-udgivelse af Ricki Lee Jones' fremragende debut-album (det med "Chuck E's in Love").

Det er ellers et album, som lyder rædselsfuldt på cd (næsten uudholdeligt pga skarpheden i det høje register) og skidt i de fleste andre vinyl-udgaver - men det er værd at sætte på alligevel.
Så jeg har altså et ex. (spillet én gang!) i overskud hvis nogen har 300,- der brænder i lommen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Cinemad » lør 8. sep 2018 20:45

Her snurrer dagens bedste fund fra plademessen hos System Audio i Roskilde:

Maxophone.jpg


Det er Italiensk progressiv rock, med en meget tydelig klassisk inspiration. De har vist også lyttet en del til det tidlige Genesis.

Jeg har lidt svært ved at finde inspiration til ny musik indenfor prog-rocken, som er min favorit genre. Den er gået af mode for mange år siden, selv om der stadig er kunstnere der dyrker den (Dream Theatre, Porcupine Tree, Nightwish, Riverside m.fl.).

En af måderne at finde nye kunstnere på jeg bruger er at google best prog albums. Og det var sådan jeg fik kendskab til Maxophone. Jeg blev fanget af beskrivelsen, men de har kun udgivet denne LP, så jeg tænkte "Den finder jeg aldrig", og slog det ud af hovedet.

Men altså ikke mere end da den dukkede op blandt de mange hundreder LP'er jeg har bladret igennem, var der en lille klokke der ringede. Heldigvis var den i god stand, og prisen rimelig, så den kom med hjem til samlingen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 24 apr 2012
Geografisk sted: Midtsjælland
Lokalitet: Hvalsø

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » fre 14. sep 2018 20:12

Forbi genbrugsen i Give, efter afhentning af smørrebrød i Brugsens delikatesse... Her fandt jeg igen noget for mig, indtil nu, ukendt musik...
3F731F3C-D9AD-4DC1-917A-9EA0D800A390.jpeg

Instrumentalt dansk musik... Stadig nyt, for mig, men absolut medrivende og svingende musik, med orgel, trommer og guitar. Jazz :thumbsup:

Med venlig hilsen
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » fre 14. sep 2018 20:17

image.jpg

Nå ja, lytter via mine Beyerdynamic 880 DT på noget af det Kenwood anlæg jeg anskaffede mig tidligere i år, og som har været en tur forbi Arnborg, og stadig for ungt til Vintage... Men det skulle lige præsenteres :Skor:

Mvh
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » man 24. sep 2018 11:34

Dagens program er forberedelse af undervisningen senere på ugen.
Så kan man lytte til musik mens man sidder ved arbejdebordet :p - og jeg har fundet denne Simon & Garfunkel-box frem.

Simog&GarfunkelCollectedWorks.jpg

Den kostede hele kr. 35,- på en plademesse i foråret... Til gengæld indeholder den alle S&G's 5 studie-albums i org. (reproducerede) covers og Near-Mint-stand.

Så jeg rejser med gennem de 6 år, duoen var sammen - og det er godt på en stille og rolig måde.
Tydeligt at høre hvordan melodier og arrangementer gennem årene gik fra det meget "folk'ede" (med nærmest kun guitar og vokal) til det langt mere arrangerede og orkestrerede (med nummeret "Bridge Over Troubled Water" som det vel tydeligste - og næsten opulente - udtryk for det).
Begge yderpunkter har deres charmer - kan faktisk bedst lide de numre, hvor arrangementerne ikke "støjer" for meget ift. de enkle tekster/sange, der har et mere personligt præg (f.eks. "Feelin' Groovy", "America" m.fl.).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Torben » man 24. sep 2018 17:38

Simon & Garfunkel!
Sjovt at de intet havde at sige hinanden bortset fra musikken!
Paul Simons ord!!
Men musikken er der jo også!
For mig - Bridge over troubled water! verdens bedste stykke pop musik!
Vel at mærke efter at den var blevet arrangeret!
Lyt til de markante bas akkorderne, der kommer to, og så en til dybere! det er producer der smart lægger den tredie ud på begge højttalere efter de to første kun for alvor høres på den ene!
Sjovt - og flot!
Hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf evox » man 24. sep 2018 20:00

Jeg er stadig lidt 'høj', efter koncerten sidste søndag I Royal Arena.
Så lige nu snurre der denne ELO plade på pladespilleren.
Min første LP jeg købe, for mine sparepenge, var med netop ELO.
Og her med 28 album I reolen, er jeg stadig helt vild, med deres lydunivers. Ved godt at det måske ikke er optagelser i den alerbedste Hifi kvalitet, men musikken kan stadig tryllebinde mig.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
evox
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 10 feb 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Fredmarantz » man 24. sep 2018 22:10

Jeg har altid været mest vild med "Eldorado" - "Face the music" - og "a new world record" - Disse står som store stjerner hos mig.
fantastisk velproducerede plader (dog bestemt ikke hifi, som i "akustisk realisme") - og med meget stor lydidentitet - musikalsk identitet - originalt.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster