Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » fre 8. sep 2017 18:53

De første julegaver er købt. Har rendt en tur om huset og klippet snegle, maden simrer og på pladetallerkenen er der Travelling Wilberys... Fed start på en weekend...

God weekend
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf rimmer » søn 10. sep 2017 21:14

Deep Purple - Made in Japan.

Billede

Tysk udgivelse, sikkert original. Kr. 70 i den lokale pladebiks. Og tak for at vi stadig har pladebutikker.

Jeg lytter til den igennem høretelefoner sluttet til min Luxman CL-40, der lige er blevet opgraderet med nye rør.
Tesla E83CC af den gamle skole med guldben, monteret i RIAA-delen, som afløser for de kinøjser-rør, forstærkeren kom med. Alle rør fra guldalderen af rørproduktion.

Billede

Nok er jeg ikke 20 år længere, men jeg *kan* altså ikke høre forskel på rør. Hverken driver eller output-rør. Og så, jo jeg kan, for ét eller flere af de gamle rør må have været defekte. Den sus, jeg oplevede på den ene Ortofon-højtaler, viste sig jo at gå igen, omend ikke så tydeligt, på én af mine JBL. Dette blev fikset med de nye rør. Men hvilket et, aner jeg ikke.

Så jo, jeg er nok en rørsnob. Lyden havde nok været lige så god med et sæt funklende nye Deng Xiaoping; eneste krav, at alle rør faktisk virker og ikke som Snow Dome Fireworks...

Og så skal dette ikke udvikle sig til en diskussion omkring hvorvidt den ene eller anden glasomsvøbte vakuumbaserede elektronaccellerator lyder bedre/anderledes end den anden. For mig er det som kabler. Nok er ringeklokketråd til højtalerne måske suboptimalt, omvendt vil jeg nok få et (endnu) mindre afkast af at købe kabler til kr. 5.000/meteren.

Uanset er musikken FED!

Kaffen er i øvrigt sort. Og lunken. No cream, no sugar, no alcohol. Just Damn Good Coffee
Lux MQ-50 - Lux CL-40 - Lux PD-350 - Stax UA7cf - Dyna 17d3 - TD-124 - SMG-212 - SPU-G - Tannoy 15"
Lux MQ-68c - Lux CL34 - Lux PD-441 - FR64 - Dyna XX-II - Tannoy 15"
Lux SQ507x - Micro DQX-1000 - FR54 - FR64fx - Shure V15VxMR - JBL 4313B
Brugeravatar
rimmer
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 12 apr 2014
Lokalitet: Kolding

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Torben » man 11. sep 2017 01:04

Min pop vandring kører fortsat!
Denne gang er det skønne Oleta Adams "Dont let the sun go down on mee" Så hende i London, sikke hun kan synge! denne her er fra en tidlig udgivelse - men den er så intens rent teknisk også, og så den der stemme - der er så meget vokalt overskud!
Ren fryd!
Hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf sorenb » man 11. sep 2017 21:30

Billede
Belle Amanda - Ja, Salvador var tilsvarende optaget, ... måske i Quadrophoni! Snoet skæg, kommer ikke ud af ingenting! ikke sært alting smeltede.
Oplevede Amanda i Paris, fantastisk! Follow Mee - teknisk bedst på 45rpm - omtrent en terts - lille tromme på 2 & 4, opfindsomt. En sen udgydelse.
Hørt på kassettebånd - perspektivet først hældende mod højre, så mod venstre - godt, produceret, Torque.
Dyt! Tusind fryd!

P.S. kalder min sofa: "Paris"
Brugeravatar
sorenb
 
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13 apr 2016
Lokalitet: Aarhus

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Torben » tirs 12. sep 2017 01:32

Den sidste i denne omgang!
Elton John!
God musiker! Fik engang pladen "Elton John Live in Australia" det var vist lige før han fik lagt Teflon på sine stemmebånd!
Hør sangen "CAndle in the wind" flot - det er orglet der kommer i pladen, fed lyd - nok noget Leslie!
Ret imponerende, og godt for højttalerne!
Hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Tonni » tirs 12. sep 2017 05:50

Lod mig lige inspirere, af Torbens omtale af "Candle in the wind", og må give ham ret. Det er s*u ikke så ringe, som min ungdoms utallige Elton på giro 400... (413) ellers lod erindre. Måske jeg skulle give den en chance, når jeg kan tillade mig anstændige spl's. Lige nu vil naboerne hade mig hvis jeg prøver... ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Torben » ons 13. sep 2017 01:33

Tak for ros!
Måske var det den der operation der gav ham ,mere volumen - og så det der orgel, den gode lyd!
passer fint til mine ny Rå Linolie behhndlede JBL TI 120
Hilsen Torben
ps. det er også lidt sjovt at finde andre demoer end Søs Fenger og en bas!
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf lagavulin » søn 17. sep 2017 18:51

Ledte efter Stormbringer, men ...den har borte taget....så det blev Deepest Purple i stedet - og høvlen er lukket inde af hensyn til jagende katte ....
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
DIY 6J5GT/W300B, Thorens TD165, SA, Avance, Pioneer PL12D, Luxman M/C300, Cambridge CD6, Rega planet 2000, Nakamichi RX 202/303, Thorens, Shure, Ortofon + det løse
lagavulin
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10 jul 2013
Lokalitet: jelling

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Tonni » fre 22. sep 2017 05:52

Lidt en tur ned af barndommens gade.
En tur som, efter mange år, endelig har fået et nyt lag.
Det voksne individs dybere forståelse.
Jeg vil dykke ned i Bruce's gamle plade, efter 40 år, og se mere på hvorfor min far var fascineret af "Born to run"...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf lagavulin » fre 22. sep 2017 14:34

Fleetwood Mac har trillet med en af de gamle : The pious bird of good omen, nu snurrer cd'en med Pink Floyd's The Division Bell
DIY 6J5GT/W300B, Thorens TD165, SA, Avance, Pioneer PL12D, Luxman M/C300, Cambridge CD6, Rega planet 2000, Nakamichi RX 202/303, Thorens, Shure, Ortofon + det løse
lagavulin
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10 jul 2013
Lokalitet: jelling

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » fre 22. sep 2017 18:59

Miks mask... En kanon uge, haft 4 sjællændere på kursus, "Underbygning og komprimering"... Johnny sidder nok hjemme nu og nyder et godt glas whisky, og Pink Floyd... Jeg har endelig taget mig sammen, og sat en lille sub, Velodyne til som dybbas til B&W DM7 mkll... Ikke fordi det behøves, men nu har jeg købt den, og så skal den bruges... Og hvorfor ikke gøre Johnny selskab, i tankerne, Pink Floyd DSOTM... Og en Amarone fra 2008..Colle Cristi. Fødderne går som en Wackerstamper, også slang en jordloppe... : :Skor: God weekend :thumbsup:

Mvh
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » fre 22. sep 2017 23:45

21765679_10213227619872587_4387348155207398085_o.jpg
Ja, Tak.
On M O N O

Yes that's the way. I 11:e mælkekasse, sidste plade i den, er et hudløst slidt eksemplar af en NL første udgivelse fra august 1965. Den er fyldt med streger i alle mulige retninger men 3-4 mm tyk Deep Pan Vinyl Stikker op for bollemælk. Den riller igennem uden problemer og kun når de fire går ned i tempo,så kommer slitagens kærlige ansigt op. Men hva' faen det lyder Herrens Godt alligevel.
Coveret er spættet af te og andet. Tyndt og slasket. Tarvelig kvalitet. Slet ikke som et samtidigt dansk cover.
HELP! - The Beatles
Parlophone PMC 1255 Nederlandjski
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Tonni » lør 23. sep 2017 09:06

Lige nu snurrer dette i baggrunden, så overvejer at flygte ind på værkstedet til en gang Tidal via mine ørebøffer...

samsung_le-37b457-500x500[1].jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf lagavulin » lør 23. sep 2017 15:26

Rush
Fly by night

Efter den står 2112 klar
DIY 6J5GT/W300B, Thorens TD165, SA, Avance, Pioneer PL12D, Luxman M/C300, Cambridge CD6, Rega planet 2000, Nakamichi RX 202/303, Thorens, Shure, Ortofon + det løse
lagavulin
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10 jul 2013
Lokalitet: jelling

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » lør 23. sep 2017 15:33

Har lige haft besøg fra Fyn, niecen og kæresten, der planlægger at flytte til "hovedlandet" Egtved eller lignende... Efter lidt godt frokost, med dertil hører, lidt smagsprøver på Whisky, cognac og ROM, ja... Musikken er den vigtigste
image.jpg

Lækkert

Mvh
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster