Invitation 28/10: Sammenligning af analog og digital.

Ideer til aktiviteter, udflugter, hvad sker der, hvem kommer o.l.

Re: Invitation 28/10: Sammenligning af analog og digital.

Indlægaf Louis » ons 25. okt 2023 19:58

ralphandersen skrev:Nu virker 2A3'eren. Så begynder bekymringen for om den lyder rigtigt og ens i begge kanaler. Der var et par steder (bl a udgangstransformatorerne) hvor jeg havde problemer med at undgå kolde lodninger. Det var som om tinnet ikke ville flyde ordentligt ud. Nå, lad os se...

Jeg vil gerne sige ja tak til et madbrød.

Jeg vil gerne høre noget Radiohead og er der ikke noget med at Fensten også har pladen med The Smile?

Er der nogen der har Sticky Fingers?

Der er stadig plads til forslag eller yndlingsplader man gerne vil tjekke efter

Jeg glæder mig :OLO:


Jeg kan desværre ikke komme. Men jeg har to udgaver af Sticky Fingers. Den originale fra 71 og en remaster fra 2015. Hvis jeg kan nå det kan jeg give Verner dem med :)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2755
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Invitation 28/10: Sammenligning af analog og digital.

Indlægaf pqrannes » ons 25. okt 2023 21:31

ralphandersen skrev:
Jeg vil gerne sige ja tak til et madbrød.
:

Tjek.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Invitation 28/10: Sammenligning af analog og digital.

Indlægaf hificlassic » fre 27. okt 2023 06:26

jeg vil forsøge mig med noget sødt til aftenkaffen, men jeg advarer om at jeg ikke har meget bageerfaring
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Invitation 28/10: Sammenligning af analog og digital.

Indlægaf ralphandersen » fre 27. okt 2023 09:24

pqrannes skrev:
ralphandersen skrev:
Jeg vil gerne sige ja tak til et madbrød.
:

Tjek.
PQR

:thumbsup: , tak!

Louis skrev:Jeg kan desværre ikke komme. Men jeg har to udgaver af Sticky Fingers. Den originale fra 71 og en remaster fra 2015. Hvis jeg kan nå det kan jeg give Verner dem med :)


Fedt :thumbsup: , men kun hvis det ikke er for besværligt.

hificlassic skrev:jeg vil forsøge mig med noget sødt til aftenkaffen, men jeg advarer om at jeg ikke har meget bageerfaring

:thumbsup: , tak!
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 502
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Invitation 28/10: Sammenligning af analog og digital.

Indlægaf ralphandersen » fre 27. okt 2023 19:08

De overnattende må gerne tage sengetøj med.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 502
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Invitation 28/10: Sammenligning af analog og digital.

Indlægaf NikonSP » fre 27. okt 2023 21:38

Jeg overså lige det med det salte :roll:

Skal jeg tage 4 eller 5 poser chips med, eller er det for sendt at tilbyde det??

Vh/
Harvey
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: Invitation 28/10: Sammenligning af analog og digital.

Indlægaf ralphandersen » fre 27. okt 2023 22:48

ikke for sent, det må du meget gerne tak :thumbsup:
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 502
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Invitation 28/10: Sammenligning af analog og digital.

Indlægaf NikonSP » fre 27. okt 2023 23:25

ralphandersen skrev:ikke for sent, det må du meget gerne tak :thumbsup:


Fint, - det klarer jeg :thumbsup:
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: Invitation 28/10: Sammenligning af analog og digital.

Indlægaf Miba » lør 28. okt 2023 10:10

Hej Ralph m.fl. - tak for invitationen til en nylig vintage hifiholic (ja, tak for den nye ekstra hobby og udgift Fensten! ;)
Nu ved jeg ikke hvilken streamer du har Ralph, men jeg kan evt. tage en Lyngdorf TDAI3400 med. Den har Tidal connect, og skulle generelt være rimelig top-notch når det kommer det digitale domæne (vi kan bruge den som streamer i dit øvrige system) blot et tilbud.

Jeg medbringer også en lille stak lp'er hvis vi skulle få lyst (og tid) til at høre noget "andet" sammenligne noget nyere musik som jeg holder af og som lyder godt på LP - selvom det sikkert ikke er ren analog. Real Estate, Beach Fossils, Best Coast, Q-Tip, Amy Winehouse.

Jeg har også Leonard Cohens sidste fra 2016, samt en original 1978 plus en ny 2018 presning af Jim Morrison: An American Prayer til en sjov sammenligning.

/Mikkel
Miba
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27 jan 2023
Geografisk sted: Højbjerg
Lokalitet: Århus

Re: Invitation 28/10: Sammenligning af analog og digital.

Indlægaf X-ray » lør 28. okt 2023 13:35

Rigtig god fornøjelse deroppe i dag.. :cool1:

X-ray
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Invitation 28/10: Sammenligning af analog og digital.

Indlægaf Captain Phoenix » lør 28. okt 2023 14:09

Også herfra: Rigtig god fornøjelse _d_
Det ærgrer jo lidt ikke at være med, men skal til Milling og Molbeck-show om Phil Collins i aften,
så Mr. Collins snurrer på pladespilleren frem til da. Det er - tror jeg - analogt...
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Invitation 28/10: Sammenligning af analog og digital.

Indlægaf ralphandersen » lør 28. okt 2023 15:16

Miba skrev:Hej Ralph m.fl. - tak for invitationen til en nylig vintage hifiholic (ja, tak for den nye ekstra hobby og udgift Fensten! ;)
Nu ved jeg ikke hvilken streamer du har Ralph, men jeg kan evt. tage en Lyngdorf TDAI3400 med. Den har Tidal connect, og skulle generelt være rimelig top-notch når det kommer det digitale domæne (vi kan bruge den som streamer i dit øvrige system) blot et tilbud.

Jeg medbringer også en lille stak lp'er hvis vi skulle få lyst (og tid) til at høre noget "andet" sammenligne noget nyere musik som jeg holder af og som lyder godt på LP - selvom det sikkert ikke er ren analog. Real Estate, Beach Fossils, Best Coast, Q-Tip, Amy Winehouse.

Jeg har også Leonard Cohens sidste fra 2016, samt en original 1978 plus en ny 2018 presning af Jim Morrison: An American Prayer til en sjov sammenligning.

/Mikkel


Lidt sent svar, men hvis du ser det: endelig, tag det hele med. Jeg har en Lampizator DAC. Vist nok generation 3.5 eller sådan noget. Fra før han begyndte at give sine DAC'er amerikanske navne og 300B rør der stikker ud for oven.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 502
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Invitation 28/10: Sammenligning af analog og digital.

Indlægaf Captain Phoenix » søn 29. okt 2023 16:10

Jeg har hørt, at I havde en hyggelig aften.
Måske er der nogle fotos - og en "konklusion" om analog eller digital vandt?
Og måske en fortælling om et stooort bas-rør?
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Invitation 28/10: Sammenligning af analog og digital.

Indlægaf kbekke » søn 29. okt 2023 16:34

Vi havde selvfølgelig og som altid en vældigt hyggelig aften i det “Thyske” - en stor tak til Ralph og familien for at lukke os ind.

Der var både nyt og gengangere bla. i form af vores ven Nick Drake og for en gangs skyld gav vi også os selv lov til at høre andet end jazz ;)

Jeg tror nok konsensus var, at vinyl når det er bedst, som f.eks. Dire Straits på MoFi 45 rpm og Lightning Hopkins på Contemporary også er bedst, sammenlignet med digital.

Men for min del blev jeg nok mere overrasket over, hvor lille forskellen var på mange optagelser. Ralph’s digitale rig er i hvert fald noget mere kapabel end mit ydmyge setup, der ganske vist også mere er beregnet til AV og casual listening.

Og ja, der var også bas. På visse optagelser også en del mere end jeg er vant til. Men jeg synes generelt, at “orglet” integrerede rigtigt godt med resten. Der, skal vi jo huske, blev drevet med single-ended 2A3-forstærkning i omegnen af 3 watt - og det var ikke for lidt :cool1:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Invitation 28/10: Sammenligning af analog og digital.

Indlægaf Captain Phoenix » søn 29. okt 2023 17:04

Tak for rapporten - godt at I (som vi vel vidste I ville) hyggede jer i de gode omgivelser.

Jeg må trøste mig med, at jeg havde en fremragende aften i selskab med Milling & Molbeck, der havde kastet sig over Phil Collins i herligt show med causerende foredrag, billeder, og live-numre med 11 mands band under ledelse af Jan Glæsel. Anbefales!!!

Skærmbillede 2023-10-29 kl. 16.02.15.png

kbekke skrev:Jeg tror nok konsensus var, at vinyl når det er bedst, som f.eks. Dire Straits på MoFi 45 rpm og Lightning Hopkins på Contemporary også er bedst, sammenlignet med digital.

Lige præcis med Dire Straits fra MoFi er det ironisk nok sådan, at den har været igennem en digital behandling ;) (1/4" / 15 IPS analog master to DSD 256 to analog console to lathe).
Men jeg er (som det meste af verdensopinionen) enig: MoFi-udgaven lyder fremragende.
Hvilket vel kun viser, at digital i sig selv ikke betyder dårlig(ere) lyd (og analog bedre), men at det mere kommer an på de valg der træffes undervejs, omhyggeligeheden i behandlingen af signalet osv.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

ForegåendeNæste

Tilbage til Træf/Events



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 65 gæster