Træf 2024

Ideer til aktiviteter, udflugter, hvad sker der, hvem kommer o.l.

Re: Træf 2024

Indlægaf vericon » tirs 9. jan 2024 13:54

Hej
Det ser ud til at der kan laves adskillige mindre setup's ¨+ sovepladser -
Absolut velegnet
Mvh.
Hans Jørn
Brugeravatar
vericon
 
Indlæg: 633
Tilmeldt: 07 okt 2011
Geografisk sted: Ydre Udkantsdanmark
Lokalitet: 6280 Kogsbøl

Re: Træf 2024

Indlægaf KenRas » ons 10. jan 2024 18:41

Flere gode forslag med fine overnatningsmuligheder i ovenstående indlæg. :thumbsup:

Dog synes jeg at arealerne der ikke er værelser til overnatning er forholdsvis små, set i forhold til præsentationer, fri leg, køb/salg/bytte arealer.

Hvad mener I?

Jeg har i dag været ude og kigge på Søndersted Forsamlingshus, der ligger ca. 10-12 km syd for Holbæk.
Se på deres hjemmeside: http://soenderstedforsamlingshus.dk/ eller søg på google efter “ Søndersted Forsamlingshus” og kig på billeder.

Stedet er lidt slidt, men prisen for Lørdag + Søndag, incl rengøring er absolut rimelig. Der er ingen værelser til overnatning, men ligesom på skolen i Lyngby er det ikke noget problem at overnatte på en medbragt luftmadras.

Der er en festsal på ca. 100m2 og et lokale med bar ved siden af på ca. 75m2. Der er en scene i forbindelse med festsalen på ca. 30m2 der også kan bruges til fri leg osv. Desuden køkken, 3 pæne toiletter og noget gang areal ved indgangen. Gode parkeringsmuligheder er der også.

Min eneste bekymring er om det er for småt. Hvad tænker I?

Jeg har efter aftale med dem booket 23-24 Marts og kan holde denne booking i en uge uden at skulle betale depositum. Så dette er nu en reel mulighed, hvis ikke vi kan finde noget der er bedre.

Og så er der stadig få ledige pladser i planlægningsgruppen, så kom nu bare frit frem :p

Lidt billeder fra nettet til inspiration:

IMG_4420.jpeg


IMG_4417.jpeg


IMG_4418.jpeg


IMG_4419.jpeg


Mvh Kenneth
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Træf 2024

Indlægaf KlausM » ons 10. jan 2024 23:21

Det ser da meget fint ud, men mht pladsen, så er slyngelstuen vel også spisesal, så på den måde kunne der måske mangle et rum?
Men du kan vel bedst vurdere det mht størrelsen? Kunne man både have anlæg demo og spisesal i den store sal?
Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Træf 2024

Indlægaf zyzomus » tors 11. jan 2024 15:31

Hej Kenneth, du må endelig booke denne tid så muligheden ikke forsvinder. Det er det eneste konkrete forslag der er kommet. Og så er vi sikre på at træffet 2024 ser dagens lys. Vi tager resten derfra.
MVH Zou
Brugeravatar
zyzomus
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 10 sep 2012
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Fredensborg

Re: Træf 2024

Indlægaf Captain Phoenix » tors 11. jan 2024 16:37

Det ser da ud til at være et fint og hyggeligt sted - og tilsyneladende med akustik-plade i loftet :cool1:
Og under 5.000,- i leje for en weekend er jo kun ca. 100,- pr. deltager hvis vi bliver så mange som vi plejer.

Som Klaus M. skriver, ville ét lokale mere være ideelt (ift. spise-sal/demo-rum/fri leg rum hver for sig) - men mon ikke man kan stille de præsenterede anlæg op langs siderne i den store sal og så opstille spise-bordene i midten, når det bliver spisetid (og fjerne dem bagefter).
Det burde ikke tage 40-50 raske mænd (kvinder?), der er vant til at slæbe på højttalere og plader, særlig lang tid.

Med fare for at blande mig i et arrangement, jeg ikke skal stå for ;) vil jeg dog spille følgende ind:
Hvad med at holde træffe senere, hvor det er varmere i vejret. F.eks. i maj, hvor stedet er ledigt d. 24-26/5 (det er weekenden efter pinse).
Traditionen med træf i (begyndelsen af) marts, stammede fra hvornår vi komme "komme til" på Hald Hovedgård ift. andre arrangementer dér - men det er vi jo ude over nu. Og i maj kunne det måske være så mildt og lunt, at man kunne spise (eller bare være mere) udenfor?

Hermed givet til arrangements-gruppens inspiration og suveræne afgørelse.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Træf 2024

Indlægaf KenRas » tors 11. jan 2024 17:16

Captain Phoenix skrev:Med fare for at blande mig i et arrangement, jeg ikke skal stå for ;) vil jeg dog spille følgende ind:
Hvad med at holde træffe senere, hvor det er varmere i vejret. F.eks. i maj, hvor stedet er ledigt d. 24-26/5 (det er weekenden efter pinse).
Traditionen med træf i (begyndelsen af) marts, stammede fra hvornår vi komme "komme til" på Hald Hovedgård ift. andre arrangementer dér - men det er vi jo ude over nu. Og i maj kunne det måske være så mildt og lunt, at man kunne spise (eller bare være mere) udenfor?

Hermed givet til arrangements-gruppens inspiration og suveræne afgørelse.

Jeg synes faktisk at Captajnen har en god pointe her. Det er varmere, vi kan være mere udenfor, osv.
Søndersted Forsamlingshus er en ældre bygning med etlags glas i alle ruder, opvarmet med oliefyr når det skal bruges, så det var lidt råkoldt i går da jeg så det. Det vil selvfølgelig være opvarmet til når man skal leje det.

Det vil også alt andet lige give arrangements-gruppen mere tid til planlægning, hvilket vi nok kan bruge her første gang.

Nogen indvendinger?

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Træf 2024

Indlægaf Fredmarantz » tors 11. jan 2024 17:28

den weekend (24-26. maj) kunne såmænd også være ok at afholde træffet i .

Vi er, som Captain Phoenix påpeger, ovre Pinsen, hvor mange måske bruger familietid i sommerhuse mv. - samt vi er ovre konfirmationstiden. Og så undgår vi "Royal Run" - hvor jeg i hvert tilfælde (ikke som løber, men som sekundant) er optaget.

Argumentationen med Vejret og temperaturen samt den lidt længere tid til forberedelse, synes jeg ligeledes er god.

så ingen indvendinger herfra..

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Træf 2024

Indlægaf Legore » tors 11. jan 2024 17:47

Captain Phoenix skrev:Hvad med at holde træffe senere, hvor det er varmere i vejret. F.eks. i maj, hvor stedet er ledigt d. 24-26/5 (det er weekenden efter pinse).
Og i maj kunne det måske være så mildt og lunt, at man kunne spise (eller bare være mere) udenfor?


Jeg synes også, at det lyder som en rigtig god ide at rykke arrangementet til senere.
Som andre også er inde på, så er der flere fordele ved det. Man kan så evt. også overnatte i telt, så vi ikke er så afhængige af stedets indretning.
Det kunne jo også være rigtig hyggeligt med lejrbål-musik som alternativ til køligt udendørsmusik på Hald.
Selvom jeg residerer i det jyske, vil jeg gerne tilbyde at hjælpe med det praktiske under arrangementet, hvis det bliver på Fyn eller Sjælland, dette også selvom jeg nok ikke hører til "de unge".
Mvh Legore
Brugeravatar
Legore
 
Indlæg: 118
Tilmeldt: 03 sep 2012
Geografisk sted: Kolding
Lokalitet: Kolding

Re: Træf 2024

Indlægaf KenRas » tors 11. jan 2024 20:11

Jeg havde en hurtig snak med Elway på telefonen, blev vi enige om at Captajnens gode forslag om at flytte træffet til Maj måned var en god ide. Det giver mere tid til forberedelse og bedre vejr forhåbentlig.

Så sæt kryds i kalenderen da årets vintagehifi træf 2024 bliver afholdt:

Lørdag den 25 Maj i Søndersted Forsamlingshus

Jeg vil snarest starte de sædvanlige tråde omkring det praktiske, hvad vil vil høre, tilmelding, osv.

Stay tuned…

Mvh Kenneth
Senest rettet af KenRas tors 11. jan 2024 20:17, rettet i alt 1 gang.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Træf 2024

Indlægaf Fredmarantz » tors 11. jan 2024 20:14

lyder lækkert!

jeg sætter sgu hele weekenden af ... :p

Tak for igangsætning og "fodarbejde", Kenras - håber, at flere vil assistere dig. Jeg glæder mig allerede :p

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Træf 2024

Indlægaf Legore » tors 11. jan 2024 21:03

KenRas skrev:Så sæt kryds i kalenderen da årets vintagehifi træf 2024 bliver afholdt:

Lørdag den 25 Maj i Søndersted Forsamlingshus

Jeg vil snarest starte de sædvanlige tråde omkring det praktiske, hvad vil vil høre, tilmelding, osv.

Stay tuned…

Mvh Kenneth


Flot, flot, at der lige blev taget en hurtig beslutning.
Er sat i kalenderen straks.
Det bliver dejligt at mødes igen.

Mvh Legore
Brugeravatar
Legore
 
Indlæg: 118
Tilmeldt: 03 sep 2012
Geografisk sted: Kolding
Lokalitet: Kolding

Re: Træf 2024

Indlægaf his067 » tors 11. jan 2024 21:56

Jeg har også sat kryds i kalenderen!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Træf 2024

Indlægaf Fensten » tors 11. jan 2024 23:07

X er sat i kalenderen.


Fin idé med et sommertræf :thumbsup:


Mvh.


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 857
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Træf 2024

Indlægaf Stottrup » fre 12. jan 2024 00:33

Jeg letter på hatten, Kenneth, sætter kryds i kalenderen - og ærgrer mig over, at jeg må tage natbåden hjem, da 'mit' kor giver sin traditionelle forårskoncert om søndagen. Stort cadeau herfra.

Vh Karl
Stottrup
Pioneer - især fra 70'erne...
Brugeravatar
Stottrup
 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 21 feb 2015
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Åbyhøj

Re: Træf 2024

Indlægaf pqrannes » fre 12. jan 2024 09:04

Det er en dejlig drejning denne tråd har taget.

Tak for det.

Kryds er sat i kalenderen.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

ForegåendeNæste

Tilbage til Træf/Events



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 81 gæster