Træf 2024

Ideer til aktiviteter, udflugter, hvad sker der, hvem kommer o.l.

Træf 2024

Indlægaf zaptor » lør 18. nov 2023 16:37

Arbejdes der på at finde et egnet sted?
zaptor
 
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 aug 2016
Lokalitet: tommerup

Re: Træf 2024

Indlægaf pqrannes » ons 3. jan 2024 14:37

Der blev spurgt til træf i 2024 og ingen svarede.

De seneste år har vi, den dynamiske duo Claus/Captain Phoenix og undertegnede, været hovedtovholdere på at arrangere træf, hvad enten det var på Hald Hovedgaard, hvor jeg holdte til, eller andre steder. Med os har vi selvfølgelig haft gode folk som medarrangører mm. og uden dem (ingen nævnt, ingen glemt) var det ikke gået.

Da der senest var træf, det var på Hald Hovedgaard i begyndelsen af marts 2023, var det klart, at det pga. min kommende abdikation (mode-ord) fra Hald Hovedgaard, var sidste gang at der blev holdt træf der.

Hvad der måske ikke var helt klart for alle - om end det blev omtalt - var at Claus og jeg i den anledning umiddelbart trådte til side som træf-arrangører og gav plads til at andre gode (yngre?) kræfter kunne komme til.

Nogle af dem der hørte om det, udviste interesse for at være med til at videreføre de gode træftraditioner.

Og der ligger landet mht. træf 2024.

Bolden er hermed givet videre.

Om træffet skal ligge i marts, som det altid har gjort (det kan måske være svært at nå hvis man skal finde et passende sted) eller på et andet tidspunkt er helt frit.

Jeg ved at Claus som jeg gerne står til rådighed med gode råd mm. Så skriv til os, hvis du/I påtænker at samle bolden op og vil være med til at sikre at der også bliver et vintagehifi-træf i 2024, og har nogle spørgsmål mm.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Træf 2024

Indlægaf Elway » ons 3. jan 2024 16:53

uha... jeg hjælper gerne, hvis en arbejdsgruppe kan etableres.

Men det springende punkt bliver nok at finde en lokalitet først. Det har tidligere gået lidt på skift øst/vest og det er vel ifølge den logik et "øst-år" i 2024. Men hul i det - bare en adresse kan findes. I forhold til faciliteter er en skole vel egentligt et godt bud - der er typisk plads nok, køkken, mm.

Så måske skal vi spørge ud - nogen der er mulighed for at låne/leje/foreslå passende lokaler som første trin i raketten? Ideelt set med godt med plads til både grej og overnatning - og med et passende køkken.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 761
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Træf 2024

Indlægaf kbekke » ons 3. jan 2024 18:05

pqrannes skrev:
Da der senest var træf, det var på Hald Hovedgaard i begyndelsen af marts 2023, var det klart, at det pga. min kommende abdikation (mode-ord) fra Hald Hovedgaard, var sidste gang at der blev holdt træf der.

Hvad der måske ikke var helt klart for alle - om end det blev omtalt - var at Claus og jeg i den anledning umiddelbart trådte til side som træf-arrangører og gav plads til at andre gode (yngre?) kræfter kunne komme til.

Nogle af dem der hørte om det, udviste interesse for at være med til at videreføre de gode træftraditioner.

Og der ligger landet mht. træf 2024.

PQR


Ja, vi har meget at takke også jer for. Det skal blive spændende at følge om "De Unge Vilde" tager stafetten op og hvordan det i givet fald kommer til at udfolde sig. Selvom jeg savner Hald næsten lige så meget som Tom Petty, så er det jo også en lejlighed til at tænke nyt og anderledes og det skal man aldrig være bange for.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Træf 2024

Indlægaf KenRas » tors 4. jan 2024 14:45

Som Elway skriver, drejer det sig først og fremmest om at finde et passende sted.
Mulige steder kunne være Skoler, Idrætshaller, Forsamlingshuse, osv.

Vi har et lokalt forsamlingshus her i Holbæk, et par km fra hvor jeg bor. Det hedder Vommevad forsamlingshus og deres hjemmeside kan findes her: https://www.vommevad.dk/

Jeg har været der en del gange efterhånden, der er 2 gode sale, den ene med en lille scene. Det store lokale med scene vil være velegnet til præsentationerne og spisning, det andet til fri leg, samt køb/salg/bytte.

Er man 50 personer, er lokalelejen lidt over 50,- pr. person. Derudover tror jeg at man er nødt til at bestille et mad arrangement, men det kan man snakke med dem om. Om overnatning er en mulighed, ved jeg ikke, men der er mulighed for telt i haven hvis årstiden er til det.

Jeg kender kun ejerne meget perifert, men min nabo kender dem rigtig godt. Jeg kan prøve at forhøre mig der først.

Jeg tænker der må være en masse af den slags forsamlingshuse rundt omkring i DK. Jeg kan da kun opfordre alle til kigge sig omkring i lokalområdet og se hvad mulighederne er.

Og ja, jeg giver gerne en hånd med omkring det næste vintagehifi træf, hvis der er brug for det.

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Træf 2024

Indlægaf bjerager » tors 4. jan 2024 15:03

Jeg har tidligere stået som arrangør, og har flere gange lagt hus til og stået for forplejningen. I år har jeg bare ikke overskud til at kaste mig ud i at lægge hus til sådan et arrangement. Så det bliver ikke på Den Lille skole i år.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Træf 2024

Indlægaf Sorenki » tors 4. jan 2024 15:54

Jeg ville gerne slå et slag for at lege en eventuel spejderhytte, så der også er mulighed for overnatninger.
En hurtig søgning på sjælland afslørede denne som en mulighed?:
https://www.hyttelisten.dk/hytte/106-lerbjergcentret
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2047
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Træf 2024

Indlægaf pqrannes » tors 4. jan 2024 22:52

bjerager skrev:Jeg har tidligere stået som arrangør, og har flere gange lagt hus til og stået for forplejningen. I år har jeg bare ikke overskud til at kaste mig ud i at lægge hus til sådan et arrangement. Så det bliver ikke på Den Lille skole i år.


Kære Anders,

Du har leveret ekstraordinære præstationer ifm de træf, du har lagt hus (arbejdsplads) til.

Nye folk må der til.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Træf 2024

Indlægaf zaptor » søn 7. jan 2024 22:50

For år tilbage var der træf på en målle ting ved Fåborg. Jeg kunne desværre ikke deltage, da jeg lige havde fået nyt knæ. Men var det godt og kan bruges igen?
zaptor
 
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 aug 2016
Lokalitet: tommerup

Re: Træf 2024

Indlægaf cdp » søn 7. jan 2024 23:37

Korrekt Johnny, - så vidt jeg husker lidt vest for Svanninge Bakker - og Lunde kursuscenter, ved Stenstrup har også huset arrangementet på et tidspunkt. Tror Kaptajnen var den store tovholder her. Ved i øvrigt ikke om det stadig er muligt.
- måske må vi bøje os for jyder og sjællænderes forslag - vi repræsenterer jo kun en minoritet .. :p
Selve lokalet kan godt findes, men der følger jo også x antal overnatninger og lidt køkkenfaciliter med, når det strækker sig over en weekend.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Træf 2024

Indlægaf Captain Phoenix » man 8. jan 2024 00:52

cdp skrev:Lunde kursuscenter, ved Stenstrup har også huset arrangementet på et tidspunkt. Tror Kaptajnen var den store tovholder her. Ved i øvrigt ikke om det stadig er muligt.

Ja - det er rigtigt. Jeg var dengang uddannelseschef i Kriminalforsorgen, og kursuscenteret hørte under mit område. Den slags gør jo tingene lidt nemmere - men der blev selvfølgelig afregnet for de omkostninger der var.
Jeg har forlængst forladt Kriminalforsorgen - og stedt er iøvrigt solgt til andre formål (desværre).

Selv om et træfsted naturligvis er vigtigt, tror jeg det er endnu vigtigere, at der findes en lille gruppe (2-5 personer), som har et vist organisatorisk talent, kan lide at arbejde sammen - og har mod på at tage træf-stafetten. Så skal det med stedet nok løse sig hen ad vejen.

Som Peter skrev længere oppe giver vi gerne råd fra tidligere arrangementer, hvis det ønskes.
Og som Peter vil jeg se frem til at deltage (dog som almindelig deltager for første gang i 10 år).
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Træf 2024

Indlægaf KenRas » man 8. jan 2024 17:31

Jamen jeg vil da godt, ligesom Elway, melde mig til sådan en arbejdsgruppe. Vi er jo nødt til at få stablet et træf på benene her i foråret. Det er jo årets højdepunkt for vores forum. Og gerne inden konfirmationerne begynder.

Så det ville være godt hvis der var 2-3 mere der gerne vil være med til planlægning. Så kom bare frit frem.

Forsamlingshuset jeg omtalte tidligere giver desværre ikke mulighed for overnatning, så det må vi nok se bort fra.

Personligt er jeg ligeglad med om det bliver i Øst, i Vest eller midt imellem vi holder træffet. Jeg kan igen kun opfordre ALLE der har interesse i et træf om at undersøge mulighederne i deres lokalområde. Fordi man finder et egnet sted, betyder ikke nødvendigvis at man skal være med i arbejdsgruppen.

Sorenki’s forslag om en spejderhytte lyder som en god mulighed. Dog mangler de fleste hytter de nødvendige indendørs arealer med plads til præsentationer, fri leg, køb/salg/bytte, workshops, osv.

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Træf 2024

Indlægaf zyzomus » man 8. jan 2024 23:04

Jeg har på eget initiativ lavet lidt research omkring muligheden for at finde disponible, ledige lokaler i Nordsjælland.
Der findes en hjemme side “Evarto” med masser af valgmuligheder, men det koster kassen, og jeg tror derfor ikke, at der er nogen der vil vælge dette som en løsning.

Så spurgte jeg den kommune, som jeg bor i, Fredensborg, om vi evt kunne få adgang til deres fritidslokaler, og det kræver at man er en lokal etableret forening.

Som Kenneth skriver :”jeg kan igen kun opfordre ALLE der har interesse i et træf om at undersøge mulighederne i deres lokalområde.”

Men hensyn til overnatning, så er det jo et krav, da folk jo kommer fra Jylland, maden er ikke helt afgørende.

Der er muligt at indhente nogle priser hos de forskellige catering steder, eller også er det ganske nemt at stille en kold buffet op til en overkommelig pris fra vores supermarkeder som har gode muligheder og drikkevarer a go go.

Jeg melder mig frivilligt med glæde i det team som tager dette ansvar.
Brugeravatar
zyzomus
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 10 sep 2012
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Fredensborg

Re: Træf 2024

Indlægaf ST-lab » man 8. jan 2024 23:41

Jeg har ved flere lejligheder benyttet Pårup-lejren ved Silkeborg i forbindelse med teambuilding og lignende. Der er plads til 72 overnattende gæster (det er køjesenge). Der er mange rum tilgængelige, samt et udmærket storkøkken med alle faciliteter incl. opvaskemaskine. Jeg husker ikke prisen, men mener det var i omegnen af 1500 for 2 dage med 1 overnatning. Det var på hverdage, så det er muligt det er dyrere for en weekend. https://www.paaruplejren.dk/

Jeg skal gerne spørge til prisen, hvis det ligner noget I kan bruge, Hvor mange deltagere, sådan ca.?
mvh / ST-lab
Brugeravatar
ST-lab
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 01 aug 2013
Geografisk sted: Det mørke Vestjylland
Lokalitet: Holstebro

Re: Træf 2024

Indlægaf Louis » tirs 9. jan 2024 07:46

Jeg ville gerne hjælpe men jeg har desværre ikke tid eller overskud til det for øjeblikket.

I 1. Klasse i folkeskolen var man altid i Riishytten. Måske kan den bruges.
https://riishytten.dk/
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2755
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Næste

Tilbage til Træf/Events



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster