vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011 - nu med opsummering

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011 - nu med opsumme

Indlægaf pqrannes » søn 6. mar 2011 22:23

Tak til alle for et dejligt døgn.

Jeg tog også skraber midt eftermiddagen inden alt gearet blev slæbt hjem igen. Husk mig lige på, at jeg ikke skal slæbe så meget frem en anden gang.

Jeg har lavet en tråd, så vi kan få åbenbaret, hvad det var for dejlig musik, der var i spil i løbet af træffet. Den er her: viewtopic.php?f=585&p=6297#p6297

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011 - nu med opsumme

Indlægaf KlausM » søn 6. mar 2011 22:48

Tak for et endnu et dejligt træf, god musik, spændende anlæg, hyggelige stunder og fornemt værtsskab!

Klaus
Senest rettet af KlausM man 7. mar 2011 14:56, rettet i alt 1 gang.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011 - nu med opsumme

Indlægaf mcs_5 » man 7. mar 2011 01:02

Ja, tak for et godt arrangement igen.

Jeg skulle også lige sove et par timer. Da jeg sad og nikkede, mens jeg forsøgte at læse avisen, kunne jeg ligesågodt gå i seng. Jeg vågnede så da clockradioen havde spillet i ca. 1½ time :cool1:

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011 - nu med opsumme

Indlægaf mashuro » man 7. mar 2011 10:44

Vi takker også for en dejlig dag i de flotte rammer.
Musikken, de forskellige setups,ligesindende,maden, vejret og portvin i de sene timer :D

Så hyggeligt at se jer alle igen og tak endnu engang til dig, Peter, for at gøre det muligt.

:Thumpsup:

Ang det engelske setup helmer havde med.
Kan vi ikke lige få det opridset igen?
et sæt Epos et eller andet og nogle sorte klodser...
mashuro
 
Indlæg: 94
Tilmeldt: 14 maj 2010
Lokalitet: København

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011 - nu med opsumme

Indlægaf KlausM » man 7. mar 2011 14:11

mashuro skrev:Ang det engelske setup helmer havde med.
Kan vi ikke lige få det opridset igen?
et sæt Epos et eller andet og nogle sorte klodser...


Helmers anlæg bestod, ud over de to Epos ES 14 højttalere, af et Musical Fidelity forstærker sæt, en MVT pre-amp med separat strømforsyning og den tilhørende 35 kg tunge P270 MOSFET bestykkede effektforstærker på 2x150 Watt, hvoraf de første 10 watt kører i klasse A. Begge dele er designet af Tim DeParavicini, der senere har kastet sin energi i mærket EAR.

Billede

Billede

CD Afspilleren var fra det oprindelige Cambridge Audio, en CD3 med anden generation Phillips DAC chip TDA1541 og et CDM01 Mk 2 drev. Det specielle ved CD spilleren er, at den har 4 TDA1541 kørende i parallel til dekodningen, hvor én ellers er tilstrækkelig.

Billede

Den er designet af en af Cambridge Audios grundlæggere: Stan Curtis

http://www.stancurtis.com/index.htm

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011 - nu med opsumme

Indlægaf hificlassic » man 7. mar 2011 19:26

Ja specielt tak til Peter for at lægge hus til, men også i det hele taget for vintagehifi.dk, og alle der stillede op. Jeg er ked af at jeg ikke selv kunne være med hele dagen, og vil gerne stille op næste gang. Der var meget spændende og lækkert grej og flinke mennesker (og jeg var åbenbart ikke den eneste i vintagetøj...).
Hvis man skulle evaluere kritisk på arrangementet kunne man evt sige at grej skulle have en hvis alder for at det måtte være med. Jeg må indrømme at jeg blev nærmest harm over at se NAD silverline på et vintagetræf (selvom den lød godt). Det er vel lidt som at tage sin Honda med på Harleytræf (jeg kører selv Honda så intet ondt om dem). :?
Håber at se jer alle igen.
mvh Verner
hificlassic.dk (som nok snart skal tage sig sammen og få taget nye billeder af alt det nye grej, tak for et pænt hint)
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011 - nu med opsumme

Indlægaf MDA » man 7. mar 2011 20:19

hificlassic skrev:Jeg må indrømme at jeg blev nærmest harm over at se NAD silverline på et vintagetræf (selvom den lød godt).
hificlassic.dk (som nok snart skal tage sig sammen og få taget nye billeder af alt det nye grej, tak for et pænt hint)


Det kan vi godt blive enig om, men Tonni havde advaret os på forhånd, at han ikke havde en rigtig vintage forforstærker som passede til resten af hans setup.

Så han havde vel på en eller anden vis fået dispensation til den NAD :lol:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3368
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011 - nu med opsumme

Indlægaf mashuro » man 7. mar 2011 21:15

KlausM skrev:Helmers anlæg bestod, ud over de to Epos ES 14 højttalere, af et Musical Fidelity forstærker sæt, en MVT pre-amp med separat strømforsyning og den tilhørende 35 kg tunge P270 MOSFET bestykkede effektforstærker på 2x150 Watt, hvoraf de første 10 watt kører i klasse A. Begge dele er designet af Tim DeParavicini, der senere har kastet sin energi i mærket EAR.

CD Afspilleren var fra det oprindelige Cambridge Audio, en CD3 med anden generation Phillips DAC chip TDA1541 og et CDM01 Mk 2 drev. Det specielle ved CD spilleren er, at den har 4 TDA1541 kørende i parallel til dekodningen, hvor én ellers er tilstrækkelig.

Den er designet af en af Cambridge Audios grundlæggere: Stan Curtis

http://www.stancurtis.com/index.htm

Mvh Klaus


Tak for det - Lyden på dette "simple" setup spøger stadig :thumbsup:
Utrolig fin og let lyd der kom ud af de Epos - men det tro da faen med den effekt.
Meget imponerende!

Gik selvfølgelig straks igang med at spotte efter Epos, der er vist et lidt ramponeret sæt på DBA.
Nu sagde Helmer at enhederne ikke laves mere så man skal passe på dem men er der andet man skal holde øje med?

Mvh Mark
mashuro
 
Indlæg: 94
Tilmeldt: 14 maj 2010
Lokalitet: København

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011 - nu med opsumme

Indlægaf Tonni » man 7. mar 2011 21:43

hificlassic skrev:Jeg må indrømme at jeg blev nærmest harm over at se NAD silverline på et vintagetræf (selvom den lød godt). Det er vel lidt som at tage sin Honda med på Harleytræf (jeg kører selv Honda så intet ondt om dem). :?


Hej Verner!

Jeg beklager meget at jeg var tæt på at ødelægge din dag!!! - Men da hverken Ole, eller jeg, havde en duelig vintage preamp, havde vi valget mellem at præsentere nogle produkter, vi mente kunne være interessante. Eller møde op tomhændede...
Er i øvrigt glad for at du kunne lide lyden... :cool1: Selv syntes jeg at tingene lød en del mere interessante da vi testede dem, i kendte omgivelser... ;)

Ole og jeg har, i øvrigt, allerede planer om noget 60'er OTL til næste år, hvor vi håber at kunne vende tilbage, til endnu en "überhyggelig" dag!!!

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011 - nu med opsumme

Indlægaf NikonSP » man 7. mar 2011 23:27

Hej alle!

For os, der som jeg skriver lidt længere hen i denne tråd, - jeg skulle lige sove lidt ekstra!! :D - er det jo ikke let at finde på noget specielt nyt at skrive. Meget er sagt/skrevet, men som jeg skrev allerede fra starten, da Peter luftede ideen om at lave et vintage-træf igen, så er denne vintage-træf weekend en af de allerbedste weekends i hele året for mig!! :Thumpsup:

Ikke at jeg denne gang mødte op med det måske bedst spillende set-up på dagen, men det var jo egentlig heller ikke min dagsorden. Som jeg sagde i min præsentation, så var det ønsket om at genskabe et anlæg, som det blev købt i slut 60'erne i henhold til de annoncer jeg tidligere havde fundet i High Fidelity fra tiden. Og efter de reaktioner jeg fik, var der mange der syntes, at det var rigtig spændende. Tak for ros og mange meget positive/venlige kommentarer til mine bestræbelser med mit set-up. Det har været et kæmpe arbejde fyldt med frustrationer og sejre, men det er jo også det der er sjovt.

Tak til alt og alle for et fantastisk Vintage-Træf, - ingen nævnt - ingen glemt!! :cool1:

VH
Harvey
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011 - nu med opsumme

Indlægaf MDA » man 7. mar 2011 23:38

Dejlig syn du har på det Harvey.
Dette var jo ej heller en konkurrence om hvem der havde det mest velspillende setup, men der imod det vi alle har en passion for, nemlig dejlige vintagehifi apparater :cool1:

Lige en ekstra side bemærkning, jeg synes vældig godt om du havde gjort noget ud af din opstilling, det vil jeg huske på til næste år.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3368
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011 - nu med opsumme

Indlægaf KlausM » tirs 8. mar 2011 08:37

NikonSP skrev:
Ikke at jeg denne gang mødte op med det måske bedst spillende set-up på dagen, men det var jo egentlig heller ikke min dagsorden. Som jeg sagde i min præsentation, så var det ønsket om at genskabe et anlæg, som det blev købt i slut 60'erne i henhold til de annoncer jeg tidligere havde fundet i High Fidelity fra tiden.


Det var et rigtig sjovt tema for et anlæg, at tage udgangspunkt i en Quali-Fi annonce fra 1970, og især imponerende når alle dele er så sjældne.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011 - nu med opsumme

Indlægaf r-l-b » ons 9. mar 2011 14:53

Har nu endeligt fået samlet mit anlæg igen efter vintagetræffet - sidder og lytter til en dejlig Erik Satie L'oeuvre pour Piano" volume 2 - købten i kirkens korshær for 10 kr. livet er skønt
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011 - nu med opsumme

Indlægaf mcs_5 » tors 10. mar 2011 03:21

Og så har jeg også lige fået det meste af mit skrammel på plads... Arbejde er noget skrækkeligt noget - det tager tiden fra det vigtige, som at høre musik ;)

Og så lige et spørgsmål/forslag. Havde vi ikke navneskilte sidste år, eller husker jeg forkert? For sådan en som mig, der kan se jeg har set folk før, men ikke husker hvad de hedder, ville navneskilte være en god idé...

Og er der ikke andre end MDA der har taget billeder? Sidste år kom der da billeder fra flere kilder.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011 - nu med opsumme

Indlægaf Tonni » tors 10. mar 2011 19:25

Til Mads, og alle i der så den gamle Dual, neden for trappen...

Den kom i hænderne på en af de unge, fra mit arbejde.
Resultatet var at den blev testet og fundet død! Motoren havde sat sig. Trækstangssystemerne til hastighed, start/stop og pladestørrelse ligeledes... Så det så ikke så godt ud!!!

Men nogle timers nussen, og en adskilt motor senere...!

Billede


OG JA, den spiller faktisk NOGET bedre, end den unge mands DVD. - Så han er GLAD!!!
- Endnu en ung arvtager til vintageguldet!!! :Thumpsup:

Hans anlæg består, i øvrigt, af:
En Hitachi DVD
Technics forstærker fra slut 80'erne (SU-V460)
Og hans højttalere er et andet vintagefund!

Billede

Ortofon 445 Bestykket med Scan-Speak, med de store AlNiCo magneter...
- Som han rendte med for Kr. 160,- i en lokal genbrug!!!

Mads! Jeg skulle hilse og sige TUSIND TAK fra den unge mand!!!
- Jeg får vel en mail fra dig?

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintagehifi træf 2011



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst