vintagetræf 3. marts 2012

Re: vintagetræf 3. marts 2012

Indlægaf Sorenki » man 20. feb 2012 00:31

Jeg tror du svarede på Rokys spørgsmål, selvom der er en gennemgående antagelse at han vil fra København og ikke fra viborg?
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2047
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: vintagetræf 3. marts 2012

Indlægaf pqrannes » man 20. feb 2012 00:43

santashooter skrev:Jeg tror du svarede på Rokys spørgsmål, selvom der er en gennemgående antagelse at han vil fra København og ikke fra viborg?


Nå, ja, det har du ret i.

Fra Viborg tager man rute 53 (mod Herning) og står af ved Herningvej/Ravnsbjergvej og går ca. 500 m.

Køreplanen kan findes her: http://www.midttrafik.dk/k%C3%B8replane ... er?rute=53

Jeg bor på Ravnsbjergvej 73, 8800 Viborg. Træffet holdes i det store røde hus ved siden af.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: vintagetræf 3. marts 2012

Indlægaf Roky » man 20. feb 2012 11:14

pqrannes:
Tak for svar både det ene og det andet. Bor i Århus, så kunne da være fedt hvis man kunne køre med en anden.
My bad, jeg ikke har gjort notits af de andre tråde under vintage-træf afdelingen.
Roky
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 13 maj 2010
Lokalitet: Østjylland

Re: vintagetræf 3. marts 2012

Indlægaf al-j » lør 25. feb 2012 21:34

Jaaaaahh.... har kun været med i 2010 tror jeg det var og det var super fedt. Havde min kæreste, på det tidspunkt og min datter med og det satte jo en begrænsning, så ville give min højre testikkel for at komme med i år, og har allieret mig med en gl kammy, der er med på at lytte til alt det fede anlæg og musik, der findes i de skønneste omgivelser man kunne forestille sig.
Håber at der er plads til et par "tosser" mere....
Allan.
Brugeravatar
al-j
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28 dec 2010
Lokalitet: Aars

Re: vintagetræf 3. marts 2012

Indlægaf Strandvaskeren » søn 26. feb 2012 12:03

Roky skrev:pqrannes:
Tak for svar både det ene og det andet. Bor i Århus, så kunne da være fedt hvis man kunne køre med en anden.
My bad, jeg ikke har gjort notits af de andre tråde under vintage-træf afdelingen.

Fra http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=617&t=1805&start=75:
Nnielsen skrev:Jeg rydder kalenderen den weekend, intet kan konkurrere med sådan et vintagetræf!

Vil gerne deltage i middagen, men kører hjem om aftenen/natten.

Hvis nogen vil med fra Aarhus og retur, så skriv lige til mig.

v.h.
Niels


Fra http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=617&t=1805&start=15:
bqvick skrev:Jeg kommer 1 dag , men må desværre tage afsted inden aftensmaden ! :(
Jeg kører fra Århus ved 10 -11 og har plads til medpassager !!
Send venligst Pb .
Mvh, Bqvick !


Lidt forbrugerservice, hehe..
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Pladevaskemaskine med på træf?

Indlægaf Captain Phoenix » man 27. feb 2012 10:20

Jeg har hidtil kviet mig ved at investere flere tusinde kr. i en pladevaskemaskine, men kunne godt tænke mig at (af)prøve én for at finde ud af om det skal opprioriteres. :Tanke:
Måske er der nogen som kan tage sådan en med på træffet, så vi andre kan se/høre hvilke mirakler, den måske kan udrette på en medbragt LP. (Hvis der er dyre forbrugsstoffer kan man bare betale disse).
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: vintagetræf 3. marts 2012

Indlægaf MDA » man 27. feb 2012 10:31

God ide Captain, har tit tænkt på hvis man er til pladevasker, så kunne man evt. finde en eller to som bor i nærheden, for så at lave et fælles køb.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3369
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: vintagetræf 3. marts 2012

Indlægaf KlausM » man 27. feb 2012 11:34

Lunkent vand tilsat lidt sulfo i en opvaske balje, en blød opvaske børste, afskylning i demineraliseret vand og af dupning på et godt (for)vasket bomulds viskestykke på et plant underlag. Hold pladen lodret og vask begge sider med børsten, så etiketten ikke bliver for våd. Det har reddet/renset flere af mine brugt plade køb og det dyreste forbrugsmateriale er det demineraliserede vand.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Pladevaskemaskine med på træf?

Indlægaf r-l-b » man 27. feb 2012 12:07

Captain Phoenix skrev:Jeg har hidtil kviet mig ved at investere flere tusinde kr. i en pladevaskemaskine, men kunne godt tænke mig at (af)prøve én for at finde ud af om det skal opprioriteres. :Tanke:
Måske er der nogen som kan tage sådan en med på træffet, så vi andre kan se/høre hvilke mirakler, den måske kan udrette på en medbragt LP. (Hvis der er dyre forbrugsstoffer kan man bare betale disse).


http://www.multikoeb.dk/vaad-toer-stoevsuger-380/nilfisk-alto-buddy-15-vaad-toer-stoevsuger-p5042?from=kelkoo

+ en gammel Lenco
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Pladevaskemaskine med på træf?

Indlægaf Captain Phoenix » man 27. feb 2012 16:41


:D
Jeg er ikke bange for at flikke noget sammen selv, men kunne nu godt tænke mig at prøve noget, der er lidt mere "automatisk"/let at bruge end sådanne en Lenco m vådstøvsuger vist kan blive...
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Pladevaskemaskine med på træf?

Indlægaf pqrannes » ons 29. feb 2012 23:38

Captain Phoenix skrev:Jeg har hidtil kviet mig ved at investere flere tusinde kr. i en pladevaskemaskine, men kunne godt tænke mig at (af)prøve én for at finde ud af om det skal opprioriteres. :Tanke:
Måske er der nogen som kan tage sådan en med på træffet, så vi andre kan se/høre hvilke mirakler, den måske kan udrette på en medbragt LP. (Hvis der er dyre forbrugsstoffer kan man bare betale disse).


Jeg har via Viborg Musik- og Hifi-klub adgang til en VPI pladevasker, som jeg gerne bærer over vejen.

Jeg skal dog lige have købt noget mere isopropylalkohol og blandet noget mere mikstur, før jeg er klar. Men så er jeg også klar.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: vintagetræf 3. marts 2012

Indlægaf pqrannes » ons 29. feb 2012 23:41

Nå ja, hvis nogen har lyst til at høre et par Jealvox horn eller mine open baffle højttalere med Siemens Klangfilm enheder osv, kan vi godt programsætte en lille udflugt (for en udvalgt skare?) til mit hifi-rum.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Pladevaskemaskine med på træf?

Indlægaf Captain Phoenix » ons 29. feb 2012 23:48

pqrannes skrev:Jeg har via Viborg Musik- og Hifi-klub adgang til en VPI pladevasker, som jeg gerne bærer over vejen.

Jeg skal dog lige have købt noget mere isopropylalkohol og blandet noget mere mikstur, før jeg er klar. Men så er jeg også klar.

PQR

Kanon - du har forbindelserne i orden :OLO:
Jeg tager et par grund-snavsede LPer med...
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Foregående

Tilbage til Vintagehifi træf 2012



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst