Vintagetræf, rent praktisk og tilmelding

Re: Vintagetræf, rent praktisk og tilmelding

Indlægaf Strandvaskeren » fre 2. mar 2012 17:54

bluetiger skrev:Julen varer lige til påske så jeg har bl.a. fundet nogle
sjove julebryg. Pyha længe siden jeg har brugt så meget på øl...

jeg "frygter" lidt at det ender på samme måde som sammenskudsgilder, alle bør egentlig bare tage en portion med svarende til det de selv kan spise, men da det virker for sølle at komme slæbende med 5 frikadeller laver man alligevel dunser nok til 5-6 mennesker. Resultatet bliver som regel at der er mad til ca. 5 gange så mange som man er mødt op.

Jeg stod og kiggede på ølhylderne og tænkte at til ølsmagning kunne jeg da godt vælge en 3-4 forskellige øller for variationens skyld. Santidigt købte jeg en 3-4 flasker af hver, for 1 øl til deling blev da lidt småt hvis man også skulle kunne smage det. Resultatet er, i bedste sammenskudsgildestil, at jeg har væsentligt mere øl med end jeg selv regner med at kunne konsumere, ihvertfald hvis jeg også skal kunne opleve lidt af musikken. Hvis de øvrige der medbringer til ølsmagning har prioriteret på tilsvarende vis skal det nok blive muntert.. :Skor: :thumbsup:
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: Vintagetræf, rent praktisk og tilmelding

Indlægaf bluetiger » fre 2. mar 2012 18:07

Jeg tar ikke mere med end jeg selv kan drikke....


Men det vil godtnok ta mig noget tid at komme igennem dem :Skor:

Skal lige sige at den lokale bryg fra Hancock er noget af det bedste
fra de store danske bryghuse, Dark Gambrinus er fremragende til Jazz... :thumbsup:
Senest rettet af bluetiger fre 2. mar 2012 18:23, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
bluetiger
 
Indlæg: 247
Tilmeldt: 17 apr 2011
Geografisk sted: Lige over lillebælt og så ca 25 km til venstre

Re: Vintagetræf, rent praktisk og tilmelding

Indlægaf pqrannes » fre 2. mar 2012 18:18

mickr skrev:Tak, min svoger er vinylnørd så jeg slæber ham og fætteren med, hvis det er ok. Det vil sige to voksne og to 12-årige drenge med store øjne og ører, bare for et par timer - og ja vi skal nok finde kassemesteren :) Min svigerinde er forøvrigt midtjysk mester i kagebagning. Jeg lover ikke noget, men måske har vi lidt "narkokage" med...


High Sky skrev:Hej
Jeg vil gerne tilmelde mig og jeg er der om eftermiddagen og kører til fyn inden maden.
Har nogle gamle forstærkere og lidt andet til salg, da jeg får samlet for meget udstyr hjemme.

Er det ok at tage lidt vintage grej med til salg eller bytte.

Glæder mig til at lytte og lytte og snakke

Mvh


ole n 84 skrev:Mig og ole tager lige en ekstra person med.


De tre-fire ekstra personer er noteret.

Men nu har vi vist også nået smertegrænsen for,hvor mange vi kan være. Og jeg vil tillade mig at lukke tilmeldingen.

I øvrigt mht. ølsmagningen, så vil gerne forslå (dvs. fastslå) at ølsmagningen ikke blandes sammen med musiklytningen i salene på første sal og derfor henlægges til en af stuerne i stueetagen, hvorn der også er loungemusik og aftenhygge.

Det betyder så ikke at man ikke kan nyde musikken med en håndbajer i hånden.

DER ER I ØVRIGT FORBUD MOD CHIPS OG LIGN. I HELE HUSET. Det pletter vores trægulve.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintagetræf, rent praktisk og tilmelding

Indlægaf Boptilyoudrop » fre 2. mar 2012 18:33

Jeg har fikset et ølsetup fra den lokale mejerist og brygmester. Jep, der er ostevalle i øllet :lol:

http://www.mejeri-bryg.dk/

Ølkage når jeg ikke, da jeg lige måtte indkassere en ekstra eftermiddagsvagt i dag. Damn det arbejde tager meget af ens tid.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Vintagetræf, rent praktisk og tilmelding

Indlægaf Gottschalck » fre 2. mar 2012 19:30

Ej altså alt det snak om øl. :p

Jeg kan medbringe en snes øl fra vores lokale bryghus: Skovlyst, hvis nogen gider smage dem? Medbringer også noget ordentligt - læs ordentlig single malt og noget hifi. Konen er i gang med to store bradepander med kage - en chokolade/orange og en kokoskage.

Bilen er næsten pakket. Er der nogen der skal lege med rør eller fuldtoneenheder?
Hvis ikke der er stemning for det medbringer jeg det ikke - ellers giv et pip.
Jeg har nemlig en del enheder, der spænder mellem 4-10 tommer.

Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Vintagetræf, rent praktisk og tilmelding

Indlægaf Elway » fre 2. mar 2012 19:44

Gottschalck skrev:Ej altså alt det snak om øl. :p

Jeg kan medbringe en snes øl fra vores lokale bryghus: Skovlyst, hvis nogen gider smage dem? Medbringer også noget ordentligt - læs ordentlig single malt og noget hifi. Konen er i gang med to store bradepander med kage - en chokolade/orange og en kokoskage.

Bilen er næsten pakket. Er der nogen der skal lege med rør eller fuldtoneenheder?
Hvis ikke der er stemning for det medbringer jeg det ikke - ellers giv et pip.
Jeg har nemlig en del enheder, der spænder mellem 4-10 tommer.

Hilsen Jesper


Lyder godt det hele - øl, kage og fuldtoner :cool1: jeg tager ihvert fald nogle gulvhorn med - og jeg har aldrig selv hørt nogle hæderlige enheder i dem. Ham banditten Louis havde pillet de New Golden Eights ud da jeg kom for at hente hornene :lol: Så hvis du orker må du meget gerne tage nogle 8" med. Andre der har lyst til at høre 8" i gulvhorn?

PS - min kone er også lige gået igang med hendes banan/choko-kage. Den plejer at vinde "gehør" :p
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 762
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Vintagetræf, rent praktisk og tilmelding

Indlægaf mcs_5 » fre 2. mar 2012 20:58

Gottschalck skrev:Er der nogen der skal lege med rør eller fuldtoneenheder?
Hvis ikke der er stemning for det medbringer jeg det ikke - ellers giv et pip.

Er der ikke altid stemning for rør, fuldtoner, single malt og kage? :Skor:

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Vintagetræf, rent praktisk og tilmelding

Indlægaf r-l-b » fre 2. mar 2012 21:12

damn jo - rør kage single malt pejsestue - jeg tager dog ikke rør med i denne omgang
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Vintagetræf, rent praktisk og tilmelding

Indlægaf Gottschalck » fre 2. mar 2012 21:53

Elway skrev:[Lyder godt det hele - øl, kage og fuldtoner :cool1: jeg tager ihvert fald nogle gulvhorn med - og jeg har aldrig selv hørt nogle hæderlige enheder i dem. Ham banditten Louis havde pillet de New Golden Eights ud da jeg kom for at hente hornene :lol: Så hvis du orker må du meget gerne tage nogle 8" med. Andre der har lyst til at høre 8" i gulvhorn?

PS - min kone er også lige gået igang med hendes banan/choko-kage. Den plejer at vinde "gehør" :p



Jamen du kommer til at høre mine Richard Allan Golden Eight gulvhorn samt et par minihorn med Sommers Isophon enheder og behøver i princippet ikke medbringe dine horn, medmindre jeg skal medbringe et par andre enheder, der skal prøves? evt. til 4 kanals quardro.
Rør? hvad skal de bruges til - en spændende ny konstruktion Mikkel?

Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Vintagetræf, rent praktisk og tilmelding

Indlægaf Elway » fre 2. mar 2012 23:06

Gottschalck skrev:
Elway skrev:[Lyder godt det hele - øl, kage og fuldtoner :cool1: jeg tager ihvert fald nogle gulvhorn med - og jeg har aldrig selv hørt nogle hæderlige enheder i dem. Ham banditten Louis havde pillet de New Golden Eights ud da jeg kom for at hente hornene :lol: Så hvis du orker må du meget gerne tage nogle 8" med. Andre der har lyst til at høre 8" i gulvhorn?

PS - min kone er også lige gået igang med hendes banan/choko-kage. Den plejer at vinde "gehør" :p



Jamen du kommer til at høre mine Richard Allan Golden Eight gulvhorn samt et par minihorn med Sommers Isophon enheder og behøver i princippet ikke medbringe dine horn, medmindre jeg skal medbringe et par andre enheder, der skal prøves? evt. til 4 kanals quardro.
Rør? hvad skal de bruges til - en spændende ny konstruktion Mikkel?

Hilsen Jesper


Meget fint - jeg havde ikke rigtigt fanget at du tog dine egne med. Jeg tager alligevel mine egne med, så har vi dem, hvis der er andet der skal prøves af - de er stadigt i rå spånplade, så man må skrue i dem alt man vil uden at der sker så meget ved det :lol:

Så hvis du har noget andet i 8" vægtklassen, så tag bare med. Quadrofoni med horn lyder faktisk også ganske tillokkende :cool1: . Jeg smider de kasser i bilen, så haler vi dem ind i huset, hvis der er stemning for det :-)
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 762
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Vintagetræf, rent praktisk og tilmelding

Indlægaf mcs_5 » lør 3. mar 2012 00:03

Gottschalck skrev:Rør? hvad skal de bruges til - en spændende ny konstruktion Mikkel?

Nej, desværre. Der har været lidt for meget arbejde på det sidste. Og de spændende nye konstruktioner jeg arbejder på for tiden er hemmelige :YY:

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Vintagetræf, rent praktisk og tilmelding

Indlægaf Boptilyoudrop » lør 3. mar 2012 00:15

Jeg haler også lige et sæt tyrkiske minihorn med. De kan skrues i som vi lyster, bare de stadig hænger sammen når Mikkel måske skal have dem bagefter. Så hvis der er flere typer fuldtone enheder er der måske nogen der passer.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Vintagetræf, rent praktisk og tilmelding

Indlægaf X-ray » lør 3. mar 2012 00:21

Så er bilen pakket/fyldt..! Og skjorten strøget ;)
Vi ses imorgen - Jeg glæder mig vildt :OLO:

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Vintagetræf, rent praktisk og tilmelding

Indlægaf Louis » lør 3. mar 2012 00:31

X-ray skrev:Så er bilen pakket/fyldt..! Og skjorten strøget ;)
Vi ses imorgen - Jeg glæder mig vildt :OLO:

Hilsen X-ray.


Fandens, min er krøllet.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Vintagetræf, rent praktisk og tilmelding

Indlægaf Fredmarantz » lør 3. mar 2012 01:39

Louis skrev:
X-ray skrev:Så er bilen pakket/fyldt..! Og skjorten strøget ;)
Vi ses imorgen - Jeg glæder mig vildt :OLO:

Hilsen X-ray.


Fandens, min er krøllet.


Du kommer vel - traditionen tro, lige fra en fest - uden at have sovet nævneværdigt :lol:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Foregående

Tilbage til Vintagehifi træf 2012



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster