Vintagetræf, shootout - nu med kabelshoot-out?

Vintagetræf, shootout - nu med kabelshoot-out?

Indlægaf pqrannes » tirs 31. jan 2012 21:24

Skal der være en form shootout til vintagetræffet? Det er op til andre deltagere end undertegnede.

Sidste år var det reolhøjttaler-shootout, som et team af kvalificerede vintagehifi'er stod for. Men hvad skal det være i år? Og hvem byder ind på at være med til at arrangere det?

Sommer har i en anden tråd taget hul på emne med dette forslag:

sommer skrev: - Shootout? Sidste år var det reolhøjttalere - am I right? Kunne folk være interesseret i en ny shootout i år? Hvis ja, så ville Jeg meget gerne se en dyst på båndoptagere? Evt. kunne det bånd, som blev distribueret og fabrikeret af mediets entusiaster på "den anden side" bruges. Jeg har det dog ikke - det er der sikker en af jer, der har? Hvad siger I? Kan selv byde ind med en JVC "venstrehånds-båndoptager" (model-nr er glippet, men følger, da dyret står i kælderen pt) med et godt lysshow og overraskende god lyd. En Sony Wm-d6c kan nok også medbringes.


Eneste begrænsning er vel at shootouten kan holdes inden for at par timer sidst på eftermiddagen lørdag.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintagetræf, shootout?

Indlægaf pqrannes » søn 5. feb 2012 21:07

Er der virkelig ingen der har noget bud på, hvad der kan være shootout på træffet i år?

Og ikke mindst gider stå for det?

Jeg har tænkt mig, at hvis ikke der kommer nogle gode bud, vil jeg stå for en kabelshootout, hvor vi skal se, om det er de grå eller de sorte lakridskabler, der lyder bedst.

Ligger nogle af jer inde med lakrids-kabler i andre farver, kan de godt komme med i shootouten.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintagetræf, shootout - nu med kabelshoot-out?

Indlægaf Gottschalck » søn 5. feb 2012 21:42

Jeg synes egentligt at det er en meget interessant ide - altså det med kablerne. Mange herinde er skeptiske over for nye kabler og bruger de kabler der fulgte med apparaterne i sin tid. På den måde kan en del brugere få be eller afkræftet om visse kabler passer bedre eller dårligere alt efter hvilke apparater de bruges på.
Jeg medbringer også gerne de forskellige kabler jeg har liggende.

Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Vintagetræf, shootout - nu med kabelshoot-out?

Indlægaf ferr31 » søn 5. feb 2012 21:46

Hej hvis det er kan jeg medbringe en Sansui SC-5110 og en Marantz SD 3510 midt 80'er båndoptager.
Hvad indebærer stå for det :?:
Kunne det have interesse med en Laserdisc afspiller :?: der behøver ikke nødvendigvis være billed for at bruge den.
Jeg har lidt plader kun med musik.

Mvh.

Nils
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 958
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Vintagetræf, shootout - nu med kabelshoot-out?

Indlægaf mcs_5 » søn 26. feb 2012 04:14

Det kan være jeg skal låne lidt kabler fra min badge-leverandør:

Billede

:Skor: :Skor: :Skor:

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Vintagetræf, shootout - nu med kabelshoot-out?

Indlægaf Strandvaskeren » søn 26. feb 2012 11:55

Gottschalck skrev:Jeg synes egentligt at det er en meget interessant ide - altså det med kablerne. Mange herinde er skeptiske over for nye kabler og bruger de kabler der fulgte med apparaterne i sin tid. På den måde kan en del brugere få be eller afkræftet om visse kabler passer bedre eller dårligere alt efter hvilke apparater de bruges på.

Det eneste jeg er skeptisk overfor er de mangelfulde metoder kabelfolket bruger til at be- eller afkræfte deres teorier.

Lad os i stedet få belyst om lampeledningen til højttalerne skal være stofledninger eller om det er okay med de moderne ledninger i gummi - et emne der sikkert fint kan kombineres med ølsmagningen for større nøjagtighed.. ;)
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene


Tilbage til Vintagehifi træf 2012



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster