TAK!

TAK!

Indlægaf al-j » søn 4. mar 2012 09:02

Vil gerne lige sige 1000 tak, for et hyggeligt og uforglemmeligt Vintage træf. Var min anden gang og bliver vis ikke sidst gang.
Rigtig godt gået!!!! :OLO:
Brugeravatar
al-j
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28 dec 2010
Lokalitet: Aars

Re: TAK!

Indlægaf bluetiger » søn 4. mar 2012 13:07

Tak til alle for en dejlig oplevelse.

Har vi en dato for næste træf ?????? :D

Hilsen Thorfinn
Brugeravatar
bluetiger
 
Indlæg: 247
Tilmeldt: 17 apr 2011
Geografisk sted: Lige over lillebælt og så ca 25 km til venstre

Re: TAK!

Indlægaf NikonSP » søn 4. mar 2012 13:09

Ja, lige bortset fra en MEGET dum del happening med nogle plader, der hoppede op i de forkerte hænder _s_ , så var det atter engang en helt fantastisk dag for alle os vintage hi-fi tosser. Alt forløb igen i fred og fordragelighed, og mange sjove og spændende historier blev udvekslet, alle ganske givet mere eller mindre sande :lol: :lol:, - det er jo mange år siden, at det virkelig store foregik :Gammel:

Tak til de mange, der havde sat store resourser ind på, at transportere alskens større og mindre gear til 'festen'. Der skal måske i fremtiden laves en nærmere aftale med DSV/flyttemænd, for at køre det hele i stilling!!

Og musik i parken!!!!! - jeg skal da love for, at vi fik en ordentlig en på opleveren der, - og så med en discman som signalkilde, - så fik vi den :-D . . . hi-fi?? . . . vintage?? . . . vist egentlig ikke nogen af delene, men hold da op, hvor det var sjovt alligevel!!

Stor tak til Peter og hustru m. fl., som gjorde det muligt

Mange hilsner til jer alle
fra en glad Nakamichi 1000II ejer :Thumpsup:
NikonSP/Harvey
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: TAK!

Indlægaf Pioneer-jonas » søn 4. mar 2012 13:10

Ja, Mange tak, skal i hav. det var cool :thumbsup:

Selv om det ikke gik helt som, det skulle :( Men sådan er der jo. :D

Mvh Jonas.. :D
Pioneer SX 1010, 1250, 1280, 1980, SA 400. 900, 1000, 9100, 9500 TX 400, 600, 900, 9100, , SD1000, SD1100 CT F9191,900 , 1000, 1250
RT 707 909 2022,2044, spec1&2 PL71,PLC590.
JBL-L200,JBL4333,TeacA7030,TechnicsRS1500 Akai GX747DBX Revox-a700, sony-TC850
Brugeravatar
Pioneer-jonas
 
Indlæg: 223
Tilmeldt: 13 aug 2010
Geografisk sted: Fredericia
Lokalitet: EJBY

Re: TAK!

Indlægaf bqvick » søn 4. mar 2012 14:23

Ja ! tusinde tak for et fremragende arrangement , det var mit første træf , men bestemt ikke det sidste . Sikke en entusiasme ... her var vintagetosser fra fjernt og nær for at beundre alt det lækre " legetøj " der var samlet . Lyttesessionen var spændende ,,, meget forskellige anlæg og lyd , hver på sin måde skaber disse anlæg følelser ind i musikken og giver det stof til inspiration og eftertanke . Jeg personlig blev meget forført af en lille hornkonstruktion , så i nærmeste fremtid har jeg har i sinde at kaste mig ud i et nyt musikalsk eventyr med mini voigt horn ... og rørgrej ! :OLO:
Det var rigtigt dejligt at møde alle de søde / rare mennesker :ER: , og få sat ansigter på mange af de skribenter der til dagligt huserer på vintagehifi forum.
Louis ,Børge og undertegnede fik lige en lille Kick , inden vi drog afsted mod Århus . Vi fik en lille forsmag på Udendørsanlægget som var opstillet i parken og Selvom mørket endnu ikke havde sænket sig helt så de optimale rammer var tilstede ,blev det et stort musikalsk øjeblik og sikke en "hovsa oplevelse " sikke en tilstedeværelse af
musikken og musikkerne ... det var sku` live på første række ! :OPO:
Jeg vil i fremtiden underholde både mig selv og mine naboer med nattelige koncerter i min38 m2 park ,måske ikke prangende ,men trods alt større end altankasser!
Tak, til Peter som vært og tovholder :cool1:
Mvh. Bqvick
Ps .glæder mig til at se om der bliver lagt billeder ind fra aftenens festelige indslag , efter mørkets frembrud :ER:
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus

Re: TAK!

Indlægaf bqvick » søn 4. mar 2012 14:47

I min skrive iver i forrige indlæg glemte jeg lige at nævne den uheldige episode med rørgrej`s forsvundne plader ... først troede jeg der måtte forelægge en total misforståelse , derefter gik det op for mig at dette måske ikke var tilfældet :QQS: . Det er simpelthen helt uanstændigt /utilgiveligt at det sker... vores fælleskab skal og må hvile på åbenhed og tillid til hinanden. :cool1:
Hændelsen skal dog ikke overskygge det flotte arrangement .
mvh.bqvick
Senest rettet af bqvick man 5. mar 2012 01:24, rettet i alt 2 gange.
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus

Re: TAK!

Indlægaf Sorenki » søn 4. mar 2012 16:09

Tak for en god aften, det var et rigtigt hyggeligt træf med god musik, fedt grej og vigtigst af alt - muligheden for bare at hygge med ligesindede tosser - det er sku fedt!
håber alle er kommet godt hjem og gårsdagens sene strabadser ikke sidder for hårdt nu, det er mandag imorgen.

ang. de forsvundne plader, så er det som bqvick skriver, helt igennem skræmmende at man ikke kan stole på hinanden ved sådan et træf - og forudsat at der ikke er tale om en misforståelse eller ombytning, så håber jeg synderen skammer sig over at udnytte andre menneskers gæstfrihed og åbenhjertethed, for det sku det værste! :oops:

mvh.
Søren
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2047
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: TAK!

Indlægaf Louis » søn 4. mar 2012 16:15

santashooter skrev:
ang. de forsvundne plader, så er det som bqvick skriver, helt igennem skræmmende at man ikke kan stole på hinanden ved sådan et træf - og forudsat at der ikke er tale om en misforståelse eller ombytning, så håber jeg synderen skammer sig over at udnytte andre menneskers gæstfrihed og åbenhjertethed, for det sku det værste! :oops:

mvh.
Søren


Helt enig!

Men også herfra skal lyde en Tak, for et godt arrangement - og for de gode snakke om Hifi og musik!
Enormt hyggeligt som sædvanligt. Som Benny skriver, nåede Børge, Benny og jeg, lige at få et hurtigt lyt på Have-setuppet - dagens sidste, men mest interessante oplevelse - fremragende!
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: TAK!

Indlægaf Fredmarantz » søn 4. mar 2012 17:21

Ja - Jeg er nu også kommet "på pinden" efter en noget anstrengede formiddag heri det midtjydske - ikke mindst set i lyset af, at jeg går og skranter noget - med feber og halsbetændelse (her ønskes en del ynk ;) . Jeg var som sædvanligt superglad for at komme til vores træf og mine forventninger blev indfriet til fulde. Ikke mindst var det en glæde at se nye ansigter (ikke, at de gamle fejler noget, men vi er sgu ikke lige kønne allesammen :lol: )!
Samtidig var det en fornøjelse at lytte til udstyr på 1. sal - sjældne ting - både i Pioneer-afd., men også de monstrøse Lockwoods - Radford- tingene og det hele. (Jeg var simpelthen fraværende under fremvisningen af Dynaco - hornkabineter osv - så jeg mistede ganske enkelt den seance - my bad.. samt jeg også mistede "musikken mørket i haven" - da jeg blev nødsaget til at forlade etablissementet for en times tid grundet problemer i et orkester. Dette med at gå i haven i mørket er sindsygt åbnende, kan jeg forestille mig, og det viser, at Helmer m. følge i hvert fald tænker "ud af boxen" - hvilket vi nok alle har godt af - uden at der hermed skal lægges mere i det.

Jeg må erkende, at riddersalen - pompøs - historisk - romantisk, som den er, i mine ører kun i begrænset omfang er god til at lytte på tingene. Dog er det svært at forestille sig, hvordan dælen vi så skulle gøre det....
Det lyder på mine ører, som om, det er bedst at spille "tæt musik" - og ikke for storladen musik i dette lokale.
I sin tid lavde jeg er "klappetest" - og tænkte, at den nok var ok - men med en efterklangstid i det betænkelige område . Når salen er fyldt godt op, hjælper det - men den store lofthøjde - forhindrer en endnu bedre oplevelse.

Et særdeles levende gulv kan også skabe lidt ballade, hvilket vi også så hos Jonas - hvor kombinationen af et levende gulv (low freq. feedbacks) og storladen musik (fx Runrig) i dette levende lokale ikke er den bedste mix. Havde man knaldet dét anlæg op i et tættere/dødere lokale og havde valgt en mere tæt og ikke så komprimeret musik og havde haft muligheden for at "bas-tilpasse" (stående/modvente bølger) kunne anlægget have lydt vældig meget bedre, vil jeg tro. Her kan jeg måske også henlede opmærksomheden på, at HPM-100 måske ?? er fra perioden efter ca. 77 - 78, hvor JEG i hvert fald oplever, at hifiverdenen sætter mere fokus på diskantgengivelsen og en øget diskantgengivelse sættes lig med en bedre lyd, hvilket jeg nok ikke er enig i. Jeg kunne godt have tænkt mig at høre dette imponerende Pioneer anlæg i "det andet lokale" - med en tættere ikke-så-komprimeret musik.

Dog tænker jeg, at det kan være svært at lave en optimal lytteoplevelse, hvor både de pladsmæssige - praktiske - og lyttemæssige oplevelser kan gå op i en større helhed. Så jeg tænker, at jeg i hvert fald ikke vil lægge for meget i , hvad jeg hører, da de samme ting kan lyde radikalt anderledes i andre akustiske miljøer. Dette understegr langt hen ad vejen, at lokaler og højttalere har en ganske enorm betydning for den lyd, som når vore ører - nærmest uanset elektronikken undervejs - blot den har en vis kvalitet dog..

Jeg tror, jeg vil vælge at synes, at det fedt, at man kan se de dejlige anlæg, sparke dæk på dem- og høre dem spille, men vil ikke lægge noget særligt i lyden fra anlæggene grundet ovenståene. Dog vil jeg tro, at Leak/Radford gearet vil lyde godt i mange sammenhænge - den lyd sidder lidt fast i mine ører.

Jeg oplevede overhovedet ikke den episode med de forsvundne plader - så jeg føler mig uforstående overfor, hvad der egentlig skete.....men håber da, at alt løste sig.

Jeg er meget glad for, at vi kan mødes på denne måde - og glad for, at Peter m. frue igen kunne bidrage på denne fantastiske måde- Tak Peter for dit administrative arbejde og velvilligheden over for dette arrangement - det er episk!

Venligst
Freddy
Senest rettet af Fredmarantz søn 4. mar 2012 17:31, rettet i alt 1 gang.
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: TAK!

Indlægaf Captain Phoenix » søn 4. mar 2012 17:24

Også herfra en stor TAK for et herligt træf - ikke mindst til Peter (og familie-back-up) samt de, der sørgede for set-ups i den store sal og parken.
I løbet af ugen laver jeg et foto-album og lægger linket på forum'et
Her blot ét enkelt billede der viser, at sagerne blev taget seriøst.
Billede
PS: Fik - uset - listet Akai GX630SS'eren ind i huset :D
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: TAK!

Indlægaf Rørgrej » søn 4. mar 2012 17:48

bqvick skrev:I min skrive iver i forrige indlæg glemte jeg lige at nævne den uheldige episode med rørglads plader ... først troede jeg der måtte forelægge en total misforståelse , derefter gik det op for mig at dette ikke var tilfældet :QQS: . Det er simpelthen helt uanstændigt /utilgiveligt at det sker... vores fælleskab skal og må hvile på åbenhed og tillid til hinanden. :cool1:
Hændelsen skal dog ikke overskygge det flotte arrangement .
mvh.bqvick


Hej Alle - ikke mindst Peter - og tak for endnu et fortræffeligt træf i Hald.
Det var undertegnede, som i en kortere periode var ude for at mangle nogle LPér - men de dukkede heldigvis op igen, og det er jeg naturligvis meget taknemmelig for.
Jeg troede faktisk heller ikke det kunne være sandt - men
jeg fik pladerne med hjem og er rigtig glad for endnu et fortræffeligt træf i Hald.
mvh
Søren :OLO: :Thumpsup:
Rørgrej
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 maj 2010

Re: TAK!

Indlægaf bluetiger » søn 4. mar 2012 17:53

Captain Phoenix skrev:Også herfra en stor TAK for et herligt træf - ikke mindst til Peter (og familie-back-up) samt de, der sørgede for set-ups i den store sal og parken.
I løbet af ugen laver jeg et foto-album og lægger linket på forum'et
Her blot ét enkelt billede der viser, at sagerne blev taget seriøst.
Billede
PS: Fik - uset - listet Akai GX630SS'eren ind i huset :D


Godt gået :OLO: den Akai var jo ikke helt lille :lol:
Brugeravatar
bluetiger
 
Indlæg: 247
Tilmeldt: 17 apr 2011
Geografisk sted: Lige over lillebælt og så ca 25 km til venstre

Re: TAK!

Indlægaf Tonni » søn 4. mar 2012 17:56

Her fra skal der, kort og godt, lyde et TUSIND TAK til Peter og frue, for det pragtfulde arrangement, der så blev mit tredie! Hvor var det dejligt, endnu en gang, at møde den specielle stemning det giver, når en masse entusiastiske mennesker samles, om det de brænder for!!!

Skal jeg trække en ting frem, må det være den bogstaveligt talt befriende oplevelse med parkkoncerten. Den var fuldstændigt uden sidestykke! :QQS:

Men især nød jeg de sene timer og hvad de bragte af spændende emner (med mere)... :OLO:

Mange tak for den gode oplevelse alle sammen!!!

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: TAK!

Indlægaf KlausM » søn 4. mar 2012 18:49

santashooter skrev:
ang. de forsvundne plader, så er det som bqvick skriver, helt igennem skræmmende at man ikke kan stole på hinanden ved sådan et træf - og forudsat at der ikke er tale om en misforståelse eller ombytning, så håber jeg synderen skammer sig over at udnytte andre menneskers gæstfrihed og åbenhjertethed, for det sku det værste! :oops:

mvh.
Søren


Inden dette emne overskygger tilbagemeldingerne fra træffet, så lad os lige slå fast at Rørgrej vist skylder os alle en STOR undskyldning for de ubegrundede beskyldninger, han har belastet træffet med. Rørgrej kunne i sin noget omtumlede tilstand!!!!! ikke huske hvor han havde sat sine plader, og han fik dem alle sammen med hjem. Bestemt en pinlig affære.

Ud over en gentagelse af takken til Peter og generelt til alle medtræffere, synes jeg også at Pioneer Jonas skal takkes for via sin far at have bragt fine Pioneer ting med, endda med de af os dikterede højttalere.

Mange hilsner Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: TAK!

Indlægaf Strandvaskeren » søn 4. mar 2012 18:55

Jeg vil også slutte mig til koret og sige tak for et herligt træf. Klaus/x-ray havde truet med at I var nogle hyggelige gutter og det viste sig jo at holde stik.

Jeg er ikke specielt "vintage", dvs. jeg har højttalere og forstærker med en ca. 25 år på bagen, men signalkilden er en frygtlig moderne streamingløsning. Jeg blev lokket med på lidt af et afbud og det var bestemt turen værd. Jeg var virkelig overrasket over hvor meget lyd man kunne presse ud af selv meget små systemer. Jeg startede på et tidspunkt en tråd på recordere.dk (var det vist) om hvor man fik mest vellyd for pengene - ved at smide fx. 5-8.000 kroner efter et moderne anlæg eller i stedet bruge de 5-8.000 på tidligere tiders high-end der nu er kommet ned i "fornuftige" prislag. Man må sige at træffet satte tingene grundigt på plads - der kan opnås utroligt megen vellyd på selv begrænsede budgetter hvis man vælger gode stumper fra "dengang". Jeg er selvfølgelig godt klar over at nogle af de anlæg jeg hørte også var til absolut velvoksne budgetter, men for pokker jeg var overrasket over at man kunne få SÅ meget så relativt beskedent.

Det var superfedt at føle jeres entusiasme, uanset om det var det ene eller det andet I brændte for så kunne man tydeligt mærke passionen og også at der var gensidig respet hele vejen på trods af at nogle var til horn og andre til trykkammer. Fællestrækket må siges at være glæden over musik og lytteoplevelser. Skønt!

Igen, tak for en dejlig weekend!
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Næste

Tilbage til Vintagehifi træf 2012



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster