TAK!

Re: TAK!

Indlægaf r-l-b » man 5. mar 2012 20:34

update i vedr. Lockwoods
Jeg har lige korresponderet lidt med Poul - og jeg fandt frem til - efter at X-ray havde afleveret højtalerne til mig (stor tak til x-ray for at han orkede have dem med frem og tilbage) at filtrene stod modsat af hvad de skulle - det vil sige at diskanten var i bund og roll off i max - og det skal altså være lige omvendt. Sådan kan det gå - dæmpe uld skulle også være på vej.

Man finder hurtigt d af at dagen og natten har for få timer med alt det der sker til sådant et træf - jeg nåede heller ikke at høre Captains Phoenix flotte lounge setup - og jeg missede også chancen med at få udmålt grej ved Tonnis radioværksted - hvordan man gør sådan noget ville jeg gerne have set hands-on)
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: TAK!

Indlægaf Helmer » man 5. mar 2012 22:54

Tak til alle for en fantastisk weekend i Hald -Ege.
De smukke rammer gør det hele endnu sjover, fedt at du Peter endnu engang har lagt hus til.
Også en tak den fine aften anretning , med masser af bid.
Mange dejlige lytteoplevelser -
Leak/Radford anlægget var en stor oplevelse -
Leak 600 sandwich gjorde noget meget få højtaler kan - helt ren lyd uden nogen form for forvrængning -
Fantastisk af teknik fra 1961.

Lockwood højtaler talte sit eget sprog - og blev jo rigtig sjove med den lille sorte box fra Naim :))
Tænk hvordan de kæmpe Lockwood højtaler kan kommer til af synge når der bliver rettet på filtersætningen som åbenbart ikke har stået som den skal ifølge Ruben !
Måske vi er så heldige at få en lytter en andengang.
De små Goodman "boghøjttalere" kunne formidle musikalsk nerve som få - de var rigtig fine.

Dejlig weekend - Helmer

ps. super flotte fotos der er lagt ud.
Brugeravatar
Helmer
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 09 feb 2011

Re: TAK!

Indlægaf mcs_5 » tirs 6. mar 2012 03:38

Ja, tusind tak for endnu et dejligt arrangement!

Tonni skrev:Men især nød jeg de sene timer og hvad de bragte af spændende emner (med mere)... :OLO:

Ja, der var mange spændende samtaler - som sædvanligt :ER:

Beklager jeg forsvandt lidt hurtigt søndag morgen. Jeg havde det ikke ret godt (der kom tyndtflydende substanser ud af begge ender), så jeg ville bare hjem i seng Billede
Jeg sov resten af dagen, og det hjalp...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: TAK!

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 6. mar 2012 08:50

Godt at høre du kom godt hjem! Tyndtfl.... Gad vide om det hang sammen med de sustandser der kom ind i løbet af natten? :Skor:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: TAK!

Indlægaf Tonni » tirs 6. mar 2012 10:40

Der stod da ikke lavement på nogle af flaskerne med "medicinsk" indhold? - Men det kunne der vis lige så godt have gjort... Måtte selv aflevere af nogle omgange i går... ::Æ:Æ

Men hvor er det godt du kom oven på Mikkel! - Og tak for nogle hyggelige timer!!! :OLO: :Skor:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: TAK!

Indlægaf mickr » tirs 6. mar 2012 14:00

Var en fornøjelse at droppe forbi selvom det kun var for et par timer. I har en meget fin ting kørende her drenge!

Næste år bliver det hele pakken. Jeg brygger øl - så er allerede gået i tænkeboksen omkring at strikke et "vintagebryg" sammen. Forslag modtages gerne.

Nåede kun at høre r-l-b´s af de store setups og havde en fin oplevelse. Jeg vil for altid kunne muntres over reaktionen da Tom Waits indvarsledes :) Det kan godt være at der var nogle filtre der stod forkert, og at der manglede noget dæmpning, men jeg kunne rigtigt godt lide den måde især vokaler, blev formidlet. Ikke hver dag at man oplever at være i samme stue som Leonard Cohen. Jonas´setup var jo decideret smukt som det stod der og fleksede sine højglanspolerede overarme. Kraftwerk-lyttesessionen er jeg stadig smådeprim over at jeg ikke fik oplevet.

Jeg fik lyttet til et par vintage Scandyna for første gang i mit liv, i den anden sal, og var vild med det blå Tandberg setup.

Omgivelserne var fantastiske. Det kan godt være at salene er "akkustisk udfordrede" men det må bare accepteres som en del af pakken.

Vi ses næste år!
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: TAK!

Indlægaf mcs_5 » tirs 6. mar 2012 23:58

Boptilyoudrop skrev:Tyndtfl.... Gad vide om det hang sammen med de sustandser der kom ind i løbet af natten? :Skor:

Måske kan mængden af medicinske væsker have haft noget med det at gøre. Jeg indtager ikke helt de samme mængder på en normal lørdag. Men det galt vidst også Tonni + måske et par andre? :Skor:

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: TAK!

Indlægaf Fredmarantz » ons 7. mar 2012 01:01

Hvormange var vi egentlig?? sådan alt i alt? Udvikler træffet sig i expanderende retning = vokser vi?? - Jeg synes at huske, at vi vel nok var færre den allerførste gang for ca. 3-4 år siden?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Foregående

Tilbage til Vintagehifi træf 2012



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster