Hej alle,
Det var noget af en åbenbaring for mig, da jeg lyttede til en rigtig gammel cd afspiller forleden hos en af mine venner. Jeg var forbavset over, hvor godt en Marantz CD73 spillede. Utrolig musikalsk and sammenhængende. Überfed at se på. Ikke spor "digitalitis" til stede. Han har ejet dyre DACs og andre "high end" cd afspillere, men var fuldkommen solgt, da han lyttede til den Marantz. Ikke svært at forstå, kan man rolig sige. Han betalte for den også. Havde fået nye stumper i den, justering, osv, så den var i top form.
Jeg har ellers ikke så meget erfaring med TDA 1540 DAC. Er der andre gode cd afspiller med den DAC, som er værd at gå efter og til at betale? Ang vintage spillere, har jeg ellers kun begrænset erfaring med TDA 1541. En Sony CDP750 og en B&O CD3500. Især lyden af den CD 3500'en var imponerende god, men desværre gik begge afspillere i stykker på kort tid, så jeg blev lidt skræmt og har hold mig væk fra gamle maskiner siden. Men... jeg savner sgu' noget varme, især her om vinteren
I må meget gerne skrive jeres erfaringer med TDA 1540 chip baseret afspillerere, de modeller, som er værd at gå efter, og hvad man skal passe på osv.
Hilsen,
Vincula