Forslag ønskes: CD maskine til erstatning for en defekt Marantz CD85?....TDA1541A "S" DAC giver analog lyd.
....søger CD maskine i god kvalitet( udover Philips 880 og 960) der har en gengivelse, som minder om lyden fra TDA1541A?
Mvh. Kim
Cinemad skrev:
Jeg vil dog anbefale at kontrollere oplysningerne på listen, for jeg har købt en Cambridge DAC 3, fordi der står at den har 4x1541, men der sidder to TDA1305 i den
KlausM skrev:
Jeg har en Cambridge Audio CD3 der er udstyret med 4 x TDA1541, en super dejlig afspiller.
Mvh Klaus
Cinemad skrev:Jeg kan også godt lide lyden af TDA1541, og har fundet to mærker, hvor de cd-afspillere jeg har hørt minder om 1541. Det er Onkyo og Rotel.
Derudover er der se'fø'li' B&O, der jo bruger TDA 1541, i hvert fald i nogen af deres afspillere, bl.a. min 6500.
Teac CD-Z 500 har to TDA 1541, og hvis du vil gå specifikt efter den er her en hel liste over muligheder:
http://www.dutchaudioclassics.nl/Overview-Philips-TDA1541-based-cdplayers/
Jeg vil dog anbefale at kontrollere oplysningerne på listen, for jeg har købt en Cambridge DAC 3, fordi der står at den har 4x1541, men der sidder to TDA1305 i den
Jan skrev:Flere Revox/Studer har 1541A-S, bl.a. Studer A730, men hvad fejler din nuværende CD?
Marantz CD'ere plejer jo at være Philips i en (meget) pænere indparkning, så diagram/reservedele burde være til at finde.
Jan skrev:Kan det passe at Philips udgaven er CD 880? i så fald burde denne manual kunne bruges: http://freeservicemanuals.info/servicem ... /cd880.pdf
kj2005 skrev: Jeg har en CD50 (TDA1541 standard) ,.......men jeg synes at CD85 var mere rigtig i lyden.
Fredmarantz skrev:Jeg har 2 fine og som ny Denon DCD-3300 - som, på trods af en ret høj alder, stadig ikke kan betegnes "Vintage" - de er begge fra '88. De lyder i mine ører fantastisk - kører fantastisk - og der er aldrig bøvl med nogen af dem. Det skal siges, at den ene er nærmest ny og er nu nedpakket i sin originale emballage. De bruger Sony KSS-123A - som læseenhed.
Vh
Freddy
Fredmarantz skrev:Sony har lavet meget fine løbe/læse-enheder - og de sidder nok sådan lidt spredt rundt omkring. Denons maskiner havde dels denne enhed samt KSS-151A + endnu flere. Denon har konsekvent brugt Sony's drev i deres maskiner- måske kan man finde en enkelt med noget andet.
Jeg har faktisk ikke "nærlyttet" til andre Denon-maskiner, så jeg ved ikke, hvordan de er. DCD 3650 skulle være en supermaskine ligeså. (KSS-151A).
Her er lige en fiks oversigt over Denon's maskiner - med deres drev. Drevets typebetegnelse står sidst på hver linie - typisk KSS- et eller andet.
Vh
Freddy
Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster