Vedr.Beogram cdx (1)

Vedr.Beogram cdx (1)

Indlægaf cdp » man 20. jan 2014 15:14

Hej..
Så ville min cd ikke sige mere.. Indrømmet, jeg har brugt den meget lidt og derfor har den stået på lager et godt stykke tid. Modellen er uden htf-tilslutning og med fast signal kabel med RCA stik. Alt ser i øvrigt ud til at virke, den starter afspilning, kan "spole" i musikstykket og springer fint frem og tilbage mellem numrene, men absolut helt tavs uden brum, støj og sus.
Jeg har ikke checket sikringer og andet endnu, for måske er der en venlig sjæl herinde, som har kendskab til problemet.
For mig lyder det som en mere alvor sag, som ikke kan svare sig at få lavet.. meeen - den spiller jo ganske godt. ;)
Nogen erfaringer ??
Vh. Carsten
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Vedr.Beogram cdx (1)

Indlægaf Jan » man 20. jan 2014 15:35

Det kunne være mute-relæet der hænger, hvis den altså har sådan et...
Det kan helt klart svare sig at få den lavet, udover at den er flot, spiller den fantastisk, og er udstyret med det lækre Philips CDM-1 værk og 2 stk af Philips (efter min mening) bedste DAC chip, TDA 1540.
Jan
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 22 maj 2011
Lokalitet: Kbh

Re: Vedr.Beogram cdx (1)

Indlægaf cdp » man 20. jan 2014 16:03

Hej Jan
Jeg vil undersøge det nærmere ved lejlighed - har desværre ingen brugervejledning - og tror ikke der en remote mulighed på denne cd.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Vedr.Beogram cdx (1)

Indlægaf Jan » man 20. jan 2014 16:35

Mute-relæet har ikke noget med remote at gøre, det er bare et relæ der kobler lyden fra, for at undgå støj når man f.eks. springer frem eller tilbage mellem nummrne på CD'en, hvis relæet hænger i afbrudt tilstand vil der ikke komme lyd ud.
Jan
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 22 maj 2011
Lokalitet: Kbh

Re: Vedr.Beogram cdx (1)

Indlægaf cdp » man 20. jan 2014 18:19

ok - så er jeg med - er det fysisk synligt i afspilleren og mulighed for rens, eller er det et kredsløb en fagmand skal kigge på ??
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Vedr.Beogram cdx (1)

Indlægaf Jan » tirs 21. jan 2014 00:14

Ja, det er synligt, hvis den altså overhovedet har et relæ, mute funktionen kan også være lavet med transistorer i stedet for...
Det kan også være mange andre ting galt med den, dårlige lodninger, trætte elektrolytter, osv.

Laseren fejler næsten aldrig på det værk.

Med lidt helt kommer der en på banen, som har erfaring med CDX.
Jan
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 22 maj 2011
Lokalitet: Kbh

Re: Vedr.Beogram cdx (1)

Indlægaf cdp » tirs 21. jan 2014 11:16

Jan skrev:Ja, det er synligt, hvis den altså overhovedet har et relæ, mute funktionen kan også være lavet med transistorer i stedet for...
Det kan også være mange andre ting galt med den, dårlige lodninger, trætte elektrolytter, osv.

Laseren fejler næsten aldrig på det værk.

Med lidt helt kommer der en på banen, som har erfaring med CDX.


Foreløbig tak herfra - hvis andre har gode råd, er de meget velkomne. :p
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Vedr.Beogram cdx (1)

Indlægaf LarsW » tirs 21. jan 2014 12:28

Skal ikke lige gøre mig klog lige på B&O CDX som skulle stort set være identisk med Philips CD104,
men prøv at se på dette link, lige omkring den samme fejl omkring "muting faults" på B & O CDX .

http://www.vintage-radio.net/forum/show ... p?p=398321

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup


Tilbage til Cd-afspiller



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster