Cd afspiller med en del besvær nogle gang.

Cd afspiller med en del besvær nogle gang.

Indlægaf beodude » tors 10. dec 2015 22:56

Jeg har en cd afspiller, som jeg mistænker for at have problemer med spindlemotoren eller de 2 plader der holder cd´en fast. Efter at have læst lidt rundt på nettet, lyder det mest sandsynligt for mig i hvert fald. Da den ikke altid slipper cd helt som den skal, kan finde på at stoppe efter noget tid. og have meget svært ved at starte med skuffen lukket. åbner jeg skuffen op og trykker play går den direkte igang igen. Har kun oplevet en gang, hvor jeg var nødt til at slukke og tænde maskinen igen. Har også oplevet at spindlen stadig kørte efter jeg trykkede skuffen med cd ud efter at være stoppet. Så vidt jeg forstod af det jeg læste, var det enten fordi de ting var defekt, eller noget som skulle justeres.
Har smurt de forskellige tandhjul osv og rengjort laserhovedet. Men det gjorde ingen forskel.
Den har forresten næsten aldrig besvær med at starte når den lige er blevet tændt.
Nogle gange kan den også finde et punkt, hvor den så hopper 1 til 2 minutter tilbage hver gang den når dertil. Lidt som når en lp går i hak.
Nogen som har styr på den slags? Det er godt nok en Denon fra slut 90érne, hvor meget af det vist er lavet i kina med en sony laserhoved, efter hvad jeg kan se. Men de største problemer er det at den kan finde på at stoppe og have startbesvær mens skuffen er inde, resten har kun vist sig meget få gange. Kan det betale sig at lave det? tænker om det kræver en del arbejde eller penge til nye dele? Eller er det bedre bare at smide den ud og finde en anden. For kan jo sagtens finde en bedre og ældre model som virker, men tænker at den passer til den Denon receiver som jeg fik sammen med den. Men kan den ikke laves for max 200kr i reservedele, så ryger den nok ud tænker jeg.
beodude
 

Re: Cd afspiller med en del besvær nogle gang.

Indlægaf his067 » fre 11. dec 2015 09:27

Jeg har et tilsvande problem med mit Kenwood drev. Min reperatør siger at det er fejlkorrigeringskredslæbet der skal justeres. Det kræver et oscilloskop, så det er ikke noget de fleste DIY folk kan gøre.
En af dagene gør jeg det selv: Bill har foræret mig et 'skop og har lovet telefon-hjælp....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Cd afspiller med en del besvær nogle gang.

Indlægaf beodude » lør 12. dec 2015 13:46

Jeg tror det er fordi forrige ejer, har haft det sat det til side i nogle år. Hvor det jo så ikke har været brugt overhovet.
Men hvad vil sådan noget omtrent koste, hvis det bare skal justeres på ny?
beodude
 

Re: Cd afspiller med en del besvær nogle gang.

Indlægaf his067 » lør 12. dec 2015 15:03

beodude skrev:Jeg tror det er fordi forrige ejer, har haft det sat det til side i nogle år. Hvor det jo så ikke har været brugt overhovet.
Men hvad vil sådan noget omtrent koste, hvis det bare skal justeres på ny?

Jeg er ikke professionel, men jeg vil tro det er omkring en times arbejde, så helt tosset bliver det nok ikke.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Cd afspiller med en del besvær nogle gang.

Indlægaf Persillen » søn 13. dec 2015 21:24

Du må gerne komme forbi mig og få den justeret. Bor ved sulsted og send mig en PB vedr. nærmere aftale.

Mvh

Per
Mark Levinson ML1, Harman Kardon Citation 16A, Martin Logan CLS + Grotto, Stello DA-220 II, Technics SL 110, SME 3009 Improved, Denon DL-301, Teac VRDS 10 SE, Sony CDP-X779 ES, Sony SCD-777
Persillen
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 17 mar 2012
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Sulsted

Re: Cd afspiller med en del besvær nogle gang.

Indlægaf beodude » tirs 15. dec 2015 14:20

Tak Per. Det kan godt ske jeg forhører mig på engang i næste måned :)
beodude
 

Re: Cd afspiller med en del besvær nogle gang.

Indlægaf møffe » tirs 15. dec 2015 15:25

Før i går helt i panik, så prøv, FORSIGTIGT, at rense laser/linse. Med en "opfnuldret" vatpind med my ajax på og tørre at MEGET forsigtigt.

Kan den ikke læse pladen ordenligt, kan det afstedkomme mange sjove fejl. ligeledes afrens&smøre fremføringsmekanismen til laserenhed.

møffe
møffe
 

Re: Cd afspiller med en del besvær nogle gang.

Indlægaf beodude » tirs 15. dec 2015 16:28

Hej møffe. Jeg har rengjort laseren og smurt alle bevægelige dele som jeg kunne komme til.
Den læser jo cd´erne fint. siden jeg var i den sidste gang rive ruske og dreje i det meste derinde, så kører den perfekt. I hvert fald indtil jeg trykker stop eller cd´en er færdig. Så er jeg stadig nød til at trykke skuffen ud og trykke play, for at den vil spille igen. Den har sjovt nok ikke stoppet midt i det hele siden, men vil stadig ikke starte med skuffen inde når den først har kørt lidt tid. Det lyder som motoren kører lidt uden cd´en og så stoppe igen, når den ikke vil starte med skuffen inde.
beodude
 


Tilbage til Cd-afspiller



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster