dropouts på kasettebånd

Spaghetti sektionen

dropouts på kasettebånd

Indlægaf jepsen79 » søn 17. nov 2019 16:15

hej jeg har lige sat en akai gxc-760d i stand , der er skiftet stort set alle transistorer , kondensatore , div zener dioder, brokobling , remme , trykruller alle kontakter /potmetre renset , hastighed kalib, play/rec level kalib. Den har fået så godt som hele turen og den indspiller og afspiller ganske enkelt fremragende ....skal lige sige for en god ordens skyld at den kører igennem en nakamichi highcom som har fået samme tur...nå men det spøjse er at jeg kan sætte et helt "nyt" bånd i , af de gode basf eller maxell chrome lige pakket ud af plasticfolien og en gang imellem kommer der dropouts enten i starten eller slutningen af båndet , det er er ret markant og selvføgelig ikke noget jeg har lyst til at høre på...det er som regel kun på en af siderne men det endnu mere spøjse er at hvis jeg optager den pågældende side en gang til med nøjagtig samme musik indstillinger og det hele og så prøver at afspille det igen så er alle dropouts forsvundet og hele siden lyder som det skal...det kan vel ikke være båndet vel ? så ville det vel komme lige meget hvor mange gange man optager , så kan det være bånoptageren der "fejler" når den bliver varm ?
har nemlig opdaget at de gange jeg har optaget oven på de pågældende droputs har maskinen været kold = fin lyd.
når den har været igang i noget tid eks vis 45 min på den ene side så kommer problemet i slutningen af side 1 eller i starten på side 2...er der nogen der har en forklaring eller har prøvet noget lignende ???
jepsen79
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 29 mar 2017
Lokalitet: Jægerspris

Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster